Dizajn manuálGrafický dizajn

5 grafických tipov pre negrafikov 


Autor: 3. júla 2020 No Comments

Potrebovali ste niekedy vytvárať grafické zadania, aj keď nie ste grafickí dizajnéri? Grafický dizajn je užitočný skill pre každého online marketéra. Vedieť vytvárať profi vyzerajúce grafiky napriek tomu, že nemáte žiadne skúsenosti v grafickom odvetví je veľkým plusom. Ako na to? Tu je 5 tipov, ako vytvoriť pútavé grafiky.

1. Dbajte na “White space” 

Pri vytváraní grafík zvyknú obrázky a text pútať najviac pozornosti. Miesta bez grafiky sú však rovnako dôležité. White space je miesto okolo dizajnových elementov, ktoré však nemusí byť nevyhnutne biele (môže byť farebné, môže to byť obrázok alebo textúra, poprípade vzor). Vedieť nechať dizajn “dýchať” a vedieť adekvátne narábať s white spaceom je jedným z faktorov, ktoré oddeľujú amatérskych grafikov od profesionálnych.

f8fafb2e9511b71ff5002a2a6eb992c1 5 grafických tipov pre negrafikov 


2. Držte sa ľahko čitateľných fontov

Pri fontoch je najdôležitejšia čitateľnosť. Snažte sa držať maximálne dvoch fontov v jednom dizajne – ideálne je používať jeden na headliny a druhý na zvyšný text. Vyberte si font, ktorý ladí s tónom vašej značky.

1-1 5 grafických tipov pre negrafikov 


3.  Poznajte psychológiu za farbami 

Pri vytváraní farebnej palety značky je dôležité, aby reflektovali tón značky. Po psychologickej stránke evokujú rôzne farby rôzne pocity. Červená napr. vyvoláva vášeň a energiu, žltá optimizmus a spontánnosť, zelená zdravie a osvieženie, biela čistotu, čierna luxus a eleganciu a pod. Psychológiu farieb viete využiť vo všetkom, či už je to logo alebo dizajn webstránky.

7c803784007057.5d4de13347f15 5 grafických tipov pre negrafikov 



4. Dbajte na zarovnanie

Nezarovnávajte texty a obrázky “od oka”. Väčšina grafických programov má nastaviteľné vodiace línie, ktoré vám pomôžu presne zarovnať potrebné elementy. Pekne zarovnané grafiky vedia vašu vizuálnu komunikáciu posunúť na nový level.

5cd05a18784945.5603efbd53cb5 5 grafických tipov pre negrafikov 



5. Naštudujte si rozmery pre social media

Facebook, Instagram, či Pinterest. Každá sociálna sieť má presne dané rozmery na rôzne formáty grafík, či už ide o prelinky, štvorcové posty, videá, stories alebo carousel. Tieto rozmery sa však neustálym aktualizovaním sociálnych sietí menia a preto je potrebné sledovať zmeny na stránkach, ktoré sa tomu venujú. (skúste napríklad – https://sproutsocial.com/insights/social-media-image-sizes-guide/

 

avatar

About Daniel Spišiak

Graphic designer