[vc_row type=“in_container“ full_screen_row_position=“middle“ scene_position=“center“ text_color=“dark“ text_align=“left“ overlay_strength=“0.3″ shape_divider_position=“bottom“][vc_column column_padding=“no-extra-padding“ column_padding_position=“all“ background_color_opacity=“1″ background_hover_color_opacity=“1″ column_shadow=“none“ column_border_radius=“none“ width=“1/1″ tablet_text_alignment=“default“ phone_text_alignment=“default“ column_border_width=“none“ column_border_style=“solid“][vc_column_text]
Video marketing predstavuje pre každý Startup alebo malú firmu jeden z najefektívnejších spôsobov, ako sa dostať do povedomia ľudí. Pre mnohých je ťažké vybrať toho správneho dodávateľa a formu videa, ktorá bude tá práva pre ich projekt. Na trhu sa v súčasnosti stretnete s 11 základnými formami videí.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
- 2D animácie
- 2.5D animácie
- 3D animácie
- Live action
- Whiteboard
- Typografické
- Infografické
- Mobilné
- Hudobné
- Testimonial
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
2D animácia
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Najznámejšia a najpoužívanejšia forma, ktorá dokáže jednoducho vysvetliť akýkoľvek nápad, či myšlienku. Je to asi najlacnejšia forma video marketingu z uvedeného zoznamu, preto sa hodí hlavne pre firmy s obmedzeným rozpočtom.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/JPslcS-d3Ek“ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
2.5D animácia
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Je kombinácia 3D objektov a 2D obrázkov v jednom videu, aby bolo video atraktívnejšie pre diváka. Tvorba tejto animácie je časovo náročnejšia ako v prípade čisto 2D a preto je aj základná cena vyššia.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/uiPLBf7oafM“ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
3D animácia
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Jedna z drahších foriem video marketingu, ale často najefektívnejšia. Oproti predošlým animáciám je jej tvorba časovo náročnejšia. 3D animáciu môžeme rozdeliť do dvoch základných skupín:
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
- Reklamná 3D animácia, ktorá ma spĺňať podobný účel ako 2D a 2.5D, ale je zaujímavejšia a originálnejšia.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://vimeo.com/91440342″ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
- 3D vizualizácie vhodné hlavne pre architektonické štúdia alebo priemyselné podniky.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/ZM5skqFRFBA“ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Live action
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Video točené s reálnymi osobami. Je náročne hlavne na prípravu, pretože musíte nájsť správnych hercov, priestory, editorov. Dôležitým faktorom je kvalitná post-produkcia, ktorá v mnohých prípadoch zaberie viac času ako samotné točenie. Live action videá sa v mnohom podobajú bežným reklamám v TV.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/S91vNUdnpj0″ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Whiteboard
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Whiteboard v roku 2012 patril k najpoužívanejším formám video marketingu. Podstatou videa je kreslenie obrázkov, sekvencií a textu na „bielu tabuľu“. Náklady na tvorbu sú trocha vyššie hlavne pre nevyhnutnosť voice overu, bez ktorého by bola jeho schopnosť vysvetliť myšlienku podstatne nižšia.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/NsuHGiFXDzc“ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Typografické videá
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Je špeciálna forma videí založená hlavne na textoch. Podstatou je dynamicky a kreatívne meniť písmená, slová a odprezentovať myšlienku tak, aby oslovila čo najväčšie publikum.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://vimeo.com/88017886″ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Infografické videá
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Dynamická animácia zameraná na štatistiky, čísla, obrázky a fakty prezentované divákovi väčšinou vo forme 2D animácie. Je vhodná hlavne pre firmy, ktoré chcú vo videu odprezentovať množstvo finančných dát, faktov, čísel atď.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/rKNG96gjBug“ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Mobilné
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Ústredným objektom vo videu je mobilné zariadenie alebo tablet. Používa sa na prezentáciu aplikácií prácou na zariadení s pridaným textom. Pre dosiahnutie vyššej dynamiky je vhodné pridanie voice overu miesto dodatočných textov.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/rKNG96gjBug“ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Music
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Video vytvorené na základe hudobného podkladu. Pracuje na rovnakom princípe ako typografické a infografické videá. Text a obrázky sa menia spolu s hudbou.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://vimeo.com/18499580″ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Testimonial
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_column_text]
Staršia forma video marketingu. Založená na ľuďoch prezentujúcich svoje vlastné skúsenosti s produktom alebo službou. Náklady na takéto video môžu byť minimálne, nakoľko množstvo videí natočených kvázi amatérskym spôsobom môže dosiahnuť viac ako tie profesionálne. Dôležitým faktorom je samozrejme cieľová skupina zákazníkov.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][vc_video link=“https://youtu.be/tTDI27l0E5U“ align=“center“][divider line_type=“No Line“ custom_height=“20″][/vc_column][/vc_row]