5 najhorších príčin prečo ľudia opúšťajú váš web

Obsah

Už ste si pravili webku, dokonca aj profil na Facebooku, nejaké komenty ste pridali už aj na Linked-Ine, ale zákazníci stále nechodia? Poznáte to? Podľa Google analytics (ktoré denne horlivo študujete) návštevníci aj sú, ale rýchlo zase odchádzajú preč. Niečo asi nebude v poriadku…

Prvý dojem si pri stretnutí s novým človekom spravíme za 7 sekúnd. Pri webe je to vraj 10 sekúnd, ale web už málokedy dostane druhú šancu. Preto musíte spraviť všetko preto, aby tie prvé kritické sekundy rozhodovania zabrali naplno. Zhrnuli sme pre vás 5 najdôležitejších dôvodov, pre ktoré ľudia idú hľadať svoje potreby ku konkurencii:

 

1. Chaos kam sa pozrieš

Nedávno sme s klientom riešili jeho stránku a keď sme poukazovali na to, ako ťažko sa je dostať k niektorým veciam, jeho odpoveď bola: Ale veď to máme na hlavnej stránke…

NO PRÁVE! Hlavná stránka nemôže byť preplnená ani obrazovo, ani textovo a návštevník už vôbec nechce lúštiť 4 rôzne lišty s menu a hádať, kde čo je. To čo chaos ešte duplikuje je pomalé načítavanie obrázkov, neresponzívnosť stránky na rôzne zobrazenia. Domovská stránka má byť jasná, farebne a graficky príjemná a jasne zameraná. Návštevník by mal hneď rozoznať obsah a navigáciu.

Rada nad zlato: nepoužívajte prelínajúci sa blikajúci baner (hlavička) cez polovicu obrazovky, ktorý návštevníka rozptyľuje a zavadzia iným dôležitejším obsahom.

 

2. Navigácia v hieroglifoch

Lišta s navigáciou má byť ideálne umiestnená hore, alebo vertikálne vľavo na stránke. Názvy podstránok nie sú tým správnym miestom na kreativitu. Návštevník má hneď vedieť, čo na podstránke nájde (ak hovorí po slovensky) a nie hádať a používať svoj šiesty zmysel.

Rada nad zlato: Z každej podstránky ponúknite návštevníkovi možnosť vrátiť sa späť alebo ísť logicky ďalej. Nič neotravuje viac ako nemať inú možnosť, len podstránku zavrieť a znova začínať od homepage.

 

3. Niekto to radšej na sociálnej sieti

Ak ste sa už prihlásili k svojej značke, firme, podnikaniu aj na sociálnych sieťach (u nás zatiaľ fičí najviac Facebook), dajte to svojim návštevníkom vedieť. Ak ich zaujmete dostatočne na webe, určite radi dajú lajk aj vašej sociálnej konverzácii. Ikonky však neschovávajte až v päte stránky, ktorú už nikto nečíta, ale pridajte ich na každú podstránku na viditeľné miesto.

Rada nad zlato: Pozor ikony zdieľania sú rozdielne od ikoniek lajkov. Správny webmaster pozná rozdiel a umiestni ku každému článku vhodnú ikonu.

 

4. Žiadna akcia – žiadna reakcia

Baby call me now! – spieva talianska speváčka Spagna. A o to ide, každý web má predsa nejaký cieľ. Ak ide o biznis, chceme vyvolať záujem a nielen to, ale reakciu na našu ponuku – dopyt. Návštevníkom to však treba „napovedať“. Na to slúžia tlačítka tzv. Call-to-action. Takéto políčka je dobré mať už na úvodnej stránke a aj na podstránkach. Nemusí ísť hneď o jasné odkazy napr. „ísť do obchodu“ alebo „kúpiť“ ale môžu byť aj menej záväzné ako napr. „mám záujem o bližšie informácie“, „odoberať newsletter“ alebo „chcem informácie o aktuálnych akciách“ alebo „poslať vzorku zadarmo“. Pozor na cudzie odkazy, ktoré odvádzajú vašich návštevníkov na iné stránky. Vždy by sa mali otvárať aspoň v novom okne.

Rada nad zlato: zbierajte kontakty na verných návštevníkov, vytvorte si rôzne typy databáz a pravidelne s nimi komunikujte.

 

5. Nudné obrázky

Vaša stránka je bez všetkých vyššie spomínaných neduhov a návštevníci predsa odchádzajú… Problém môže byť aj v obsahu. Zamerajte sa na fotografie. Vyhoďte všetky fotobankové klišé ako bezduchých ľudí v zasadačke, potriasajúce ruky, lupu, žiarovku, terč… Dajte si vyrobiť vlastné profi fotky svojich produktov, ľudí, priestorov. Určite tak dáte vášmu webu väčšiu osobitosť a ak to prepojíte aj na auru svojho brandu, získate oveľa viac.

Rada nad zlato: nebojte sa a natočte krátke video alebo si dajte spracovať úvodné pár sekundové flat animované video, ktoré vás predstaví v skratke a vyvolá emócie.

Cenová ponuka

Zavolajte, pošlite e-mail alebo vyplňte nasledujúci formulár a budeme vám odpovedať do 24 hodín.

Cenová ponuka

Zavolajte, pošlite e-mail alebo vyplňte nasledujúci formulár a budeme vám odpovedať do 24 hodín.