Bolo obdobie, kedy boli umelá inteligencia, marketing založený na údajochoptimalizácia hlasového vyhľadávača (VSEO) považované za ambiciózne koncepcie hraničiace s absurditou. Tieto inovatívne trendy digitálneho marketingu v súčasnosti patria medzi hlavné priority väčšiny podnikateľov v roku 2020.

A prečo by to tak nebolo? Napokon, ak má vaša firma v úmysle zostať konkurencieschopnou v dnešnom dynamicky sa rozvíjajúcom online prostredí, musíte sa prispôsobiť rýchlo sa vyvíjajúcim zmenám v digitálnom marketingu. Ak teda chcete objaviť niekoľko trendov v oblasti digitálneho marketingu na rok 2020, ktoré pomôžu vašej firme nielen prežiť, ale aj prosperovať v tomto veku inovácií, čítajte ďalej.

Personalizácia

Ak chcete v roku 2020 vyniknúť, musíte tomu prispôsobiť aj svoj marketing. Vrátane obsahu, produktov, emailov a ďalších.

Najlepšie nám to ukážu nasledovné štatistiky:

  • 63 % spotrebiteľov je veľmi obťažovaných generickými reklamnými výbuchmi
  • 80 % respondentov tvrdí, že je väčšia pravdepodobnosť obchodovania so spoločnosťou, ak ponúka osobné skúsenosti
  • 90 % z nich tvrdí, že im personalizácia vyhovuje

Kevin George z EmailMonks tvrdí, že „prispôsobené, spúšťané e-maily založené na správaní sú 3x lepšie ako e-maily s dávkovými a vysokými výkonmi.“

Ak chcete študovať príklady sily prispôsobenia, je ťažké prehliadnuť Netflix a Amazon s ich prispôsobenými odporúčanými produktmi alebo filmovými titulmi. Tu je niekoľko ďalších spoločností, ktoré dnes úspešne využívajú personalizáciu.

E-mailová kampaň EasyJetu

Spoločnosť EasyJet spustila e-mailovú kampaň založenú na údajoch, ktorá využíva cestovnú históriu zákazníkov s leteckou spoločnosťou na vytváranie personalizovaných príbehov. Tie následne naznačujú a odporúčajú, kam by ďalej chceli cestovať. Takýmto spôsobom letecká spoločnosť odoslala približne 12,5 milióna jedinečných e-mailov, ktoré mali o 25 % vyššiu mieru prekliknutia ako e-maily, ktoré neboli personalizované.

 

Vyberte si príchuť z Matching Flavour

Spoločnosť Cadbury vytvorila aplikáciu „Flavour Matcher“ navrhnutú pomocou technológie prispôsobeného videa Idomoo ™ (PVaaS) a spojila používateľov s jednou z 12 rôznych príchutí Cadbury na základe údajov, ako je vek, miesto a záujmy. Účastníci potom dostali personalizované videá oslavujúce ich Flavour Match, ktoré integrovali ich profilovú fotografiu na Facebooku a výzvu na zdieľanie videa pomocou značky hashtag.

Kampaň takto vygenerovala 65 % mieru prekliknutia a 33,6 % mieru konverzie. Tento fakt len dokazuje, že personalizácia naozaj funguje.

Systém odmien v Starbuckse

Starbucks používa mobilnú aplikáciu s gamifikáciou čerpajúcu údaje, ako história nákupupoloha. Jej cieľom je to, aby bola čo najosobnejšia, umožnila zákazníkom prispôsobiť si svoje nápoje a povzbudila ich ďalšie využitie pomocou systému odmien. Aký dopad mala gamifikácia na spoločnosť Starbucks? Zvýšila jej obrat na 2,56 miliárd dolárov!

Umelá inteligencia (AI)

Uvedomili ste si už, že rok 2020 môže byť rokom s dominantným postavením umelej inteligencie (AI)? My nepochybujeme o tom, že v blízkej budúcnosti bude určite v centre globálneho obchodu a priemyslu. Veď už dnes preberá mnoho jednoduchých pracovných miest!

Umelá inteligencia ako SBS

Napríklad spoločnosti Microsoft a Uber používajú roboty Knightscope K5 na stráženie parkovísk a veľkých vonkajších plôch s cieľom predchádzať trestnej činnosti. Roboti môžu čítať ŠPZtky, hlásiť podozrivú aktivitu a zhromažďovať údaje, ktoré potom hlásia svojim majiteľom. Tieto roboty typu R2-D2 si môžete prenajať za 7 $ za hodinu, čo je v zahraničí omnoho lacnejšie ako mzda ľudskej bezpečnostnej služby.

„Umelá inteligencia je najväčšou obchodnou príležitosťou pre spoločnosti, priemyselné odvetvia a národy v niekoľkých nasledujúcich desaťročiach“ a „do roku 2030 zvýši globálny HDP až o 14 %“. To znamená, že „tí, ktorí sa pri využívaní tohto trendu oneskoria, sa v nasledujúcich rokoch ocitnú vo veľkej konkurenčnej nevýhode“, vysvetľuje Techgrabyte.

Prečo sa spoločnosti spoliehajú na AI?

AI môže nielenže analyzovať správanie spotrebiteľov a spôsoby vyhľadávania, ale aj používať údaje z platforiem sociálnych médií a blogových príspevkov, aby pomohla podnikom pochopiť, ako zákazníci hľadajú svoje produkty a služby. Azda najpoužívanejším príkladom AI v praxi sú chatboty (viac o tom neskôr).

Spoločnosť Mastercard vytvorila program Facebook Messenger, ktorý používa softvér na spracovanie prirodzeného jazyka a dešifrovanie toho, čo zákazník chce. Všetky tieto procesy prebiehajú tak, ako by to bola skutočná osoba s automatizáciou platieb za spracovanie.

Umelá inteligencia bude čoskoro hnacou silou mnohých služieb a v súčasnosti ju už vidíme implementovanú v mnohých oblastiach:

  • Základná komunikácia
  • Odporúčania produktu
  • Vytváranie obsahu
  • Prispôsobenie e-mailu
  • Transakcie elektronického obchodu

Video marketing

Jedným z najdôležitejších trendov digitálneho marketingu. Aké dôležité je začlenenie videa do vašej stratégie digitálneho marketingu v roku 2020? Štatistiky dokazujú, že:

  • 70 % spotrebiteľov tvrdí, že zdieľali video značky
  • 72 % firiem tvrdí, že video zlepšilo svoju mieru konverzie
  • 52 % spotrebiteľov tvrdí, že vďaka sledovaniu videí o produktoch sú si pri rozhodovaní o nákupe online viac istí a dôverujú značke
  • 65 % vedúcich pracovníkov navštívi webovú stránku obchodníka a 39% z nich po prezretí videa zavolá dodávateľovi

Video je bez pochyby najobľúbenejším spôsobom, ako sa zákazníci dozvedia o nových produktoch. A nemyslíme tým len YouTube. Existuje veľa spôsobov, ako dosiahnuť vyššiu mieru zapojenia do vášho video marketingu. Môžete vytvárať videá alebo spustiť živé vysielanie na Facebooku, Instagrame či na LinkedIne.

Jedným z problémov, ktorým obchodníci v posledných rokoch čelili, je rastúci posun k mobilným zariadeniam. Tieto dlhodobé predajné stránky a e-maily z minulých rokov rýchlo miznú, pretože ich čítanie na malých mobilných obrazovkách je jednoducho príliš ťažké. Video však môže prezentovať rovnaké informácie vo formáte, ktorý funguje bez ohľadu na zariadenie.

Extrémne zlepšuje organické vyhľadávanie

Ak vaše stránky obsahujú video, je 50-krát väčšia pravdepodobnosť (50-krát!), že výsledky organického vyhľadávania sa zvýšia v porovnaní s textom. Prečo? Pretože ľuďom sa zdá, že videoobsah je presvedčivejší. Preto spoločnosť Google tlačí stránky, ktoré zahŕňajú videá na vyššie priečky v rebríčku.

Jednou z najlepších vecí v oblasti video marketingu je to, že uľahčuje preformátovanie obsahu. Predstavte si, že ste na svoj kanál YouTube zaznamenali video. Namiesto toho, aby ste ich iba zverejňovali na YouTube, môžete tiež spraviť nasledovné:

  • nechať si video prepísať, aby ste mali jeho textovú verziu
  • zverejniť prepis na svojom blogu pod vloženým videom YouTube, aby ste dosiahli lepšie hodnotenie
  • nahrať surové video s prepisom ako titulky na Facebook (pôvodné videá na Facebooku majú omnoho vyšší podiel zobrazení a interakciu ako zdieľané videá na YouTube)
  • zmeniť prepis na samostatný blogový článok s krátkym prepisom a pridaním relevantných štatistík a obrázkov
  • vytiahnuť zvuk samostatne a použiť ho ako epizódu podcastu
  • použiť miniatúry videí vo svojich e-mailových marketingových kampaniach a slovo „video“ v riadkoch predmetov na zvýšenie miery otvorenia až o 19 %