[vc_row type=“in_container“ full_screen_row_position=“middle“ scene_position=“center“ text_color=“dark“ text_align=“left“ overlay_strength=“0.3″ shape_divider_position=“bottom“][vc_column column_padding=“no-extra-padding“ column_padding_position=“all“ background_color_opacity=“1″ background_hover_color_opacity=“1″ column_shadow=“none“ column_border_radius=“none“ width=“1/1″ tablet_text_alignment=“default“ phone_text_alignment=“default“ column_border_width=“none“ column_border_style=“solid“][vc_column_text]
Bez ohľadu na to, aké je vaše podnikanie, konečným cieľom každej aktivity na sociálnych sieťach je dostať zákazníkov bližšie k nákupu. Preto je veľmi dôležité identifikovať, čo dokáže zlákať práve vašu cieľovú skupinu k tlačidlu „do košíka“. Vo všeobecnosti existuje niekoľko typov obsahu na sociálnych sieťach, ktoré pomáhajú zapojiť a následne ovplyvniť akékoľvek cieľové publikum.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]
1. Interaktívny obsah
Interaktívny obsah umožňuje vašim fanúšikom, aby naň odpovedali viac ako len komentárom alebo zdvihnutým palcom. Už v roku 2015 zverejnila spoločnosť Ion Interactive prieskum, v ktorom uvádza, že obsah na sociálnych sieťach preberá čoraz viac interaktívnych foriem.
Zaujímavým príkladom sú populárne americké noviny New York Times. Čitatelia označili ako najobľúbenejšiu časť obsahu kvíz o dialekte a nie nejaký článok. Skvelým príkladom je aj spoločnosť Hubspot, ktorej príspevky na Facebooku väčšinou končia otáznikom.
Ľudia sú jednoducho radi, keď sa môžu na sociálnych sieťach zapájať a byť o čosi väčšou súčasťou vašich príspevkov. Preto im vymýšľajte rôzne kvízy, súťaže či hádanky. Sami vidíme, že aj fanúšikovia našich stránok viac oceňujú vyššiu hravosť príspevkov a aj to najmenšie úsilie v tvorbe interaktívneho obsahu má vplyv.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]
2. eKnihy
Ak propagujete vaše eKnihy cez sociálne médiá, uvidíte, ako táto aktivita dokáže zvýšiť mieru konverzie. Prostredníctvom kombinácie organických a platených propagácií na sociálnych sieťach môžete získať prístup k novým cieľovým skupinám a zaviesť ich do konverzných kanálov. Ak chcete zvýšiť efektívnosť organickej propagácie, mohli by ste v úvodnom texte uviesť nejaký zaujímavý fakt vytrhnutý z vašej knihy, rovnako ako publi.sh vo svojich príspevkoch.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]
3. Veľmi pozitívny obsah
Podľa výskumu príspevky, ktoré vyvolávajú silné emócie u ľudí, sú na sociálnych sieťach oveľa úspešnejšie. Navyše, nie je to nič prekvapujúce, že ľudia chcú zdieľať práve tie pozitívne emócie, ako je úžas, pobavenie a smiech.
Značky ako Chipotle, Charmin, Taco Bell a Old Spice skvelo využívajú humor, aby zaujali svojich fanúšikov na Twitteri.
Skvelou možnosťou je aj informovať o pozitívnych novinkách od rôznych výskumných organizácií. Fanúšikovia zdieľaním radi ocenia aj inšpiratívny obsah, ako sú rôzne citáty o úspechu, či láske, ktoré ich zároveň povzbudia.
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]
4. Vizuálny obsah
Podľa štúdie je miera pochopenia štítkov len s textom 70%. Na zvýšenie porozumenia publika sú potrebné vizuálne prvky. Určite to nepočujete prvýkrát, každý odporúča používať vizuály. Otázkou je, ktoré a ako ich použiť. Môžete používať humor na vizuálnych postoch, ako to robí Kim Garst alebo meme ako PostPlanner. Môžete tiež predstavovať zložité koncepty ľahko pochopiteľným spôsobom pomocou vizuálnych prvkov. Veľké blokové objekty a text so šípkami na zobrazenie asociácií fungujú veľmi dobre v preplnených prostrediach, ako sú napríklad sociálne siete. Pri vytváraní príspevku na sociálne siete si vždy radšej overte, či môžete daný post zobraziť miesto textu aj vizuálne. Ak áno, to je tá správna cesta!
[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]
5. Obsah vytvorený používateľmi
Obsah vytvorený používateľmi je veľmi cenný pri získavaní zobrazení a angažovanosti v sociálnych médiách. Najmä na platformách, ako je Instagram, takýto obsah môže zvýšiť interakciu a dosah. Príspevkové súťaže, story súťaže alebo súťaže s recenziami sú skvelými príkladmi takéhoto obsahu.
[/vc_column_text][vc_column_text]
Výborným krokom je aj obdarovanie vhodného influencera vaším produktom a následne vytvorenie pekného postu, kde označíte danú osobu. Prípadne môžete zdieľať recenzie alebo fotky od vašich zákazníkov. Pri zdieľaní takéhoto obsahu sa uistite, že označujete relevantné osoby a volíte správne hashtagy.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]