Za posledné roky vo svete dizajnu dominovali výrazné farby, prvky a futurizmus. V roku 2020 bude svet grafického dizajnu oveľa harmonickejší a prirodzenejší. Grafické štýly, ktoré boli pred niekoľkými rokmi jedinečné, postupne stratili na svojej originalite.
Chcete byť o krok vpred voči vašej konkurencii? Preto vám prinášame vám týchto 8 grafických trendov pre rok 2020.
Tlmené farby
Dizajnéri a značky ustupujú od živých a výrazných farebných trendov, ktoré sa v posledných rokoch stali dominanciou na trhu. Postupne začali využívať tlmené farby, alebo jednoducho farby mierne desaturované čiernou, bielou alebo doplnkovou farbou.
Gradienty
V tomto roku sa gradienty budú využívať mnohými jedinečnými spôsobmi. K zložitým ilustráciám sa pridá napríklad farebný filter a do jednoduchej grafiky sa zahrnú na pridanie určitej hĺbky a textúry.
Abstraktné a snové ilustrácie
Jednoduché ilustrácie nemajú rovnakú pútavú silu ako kedysi. Nahradia ich nápaditejšie, abstraktné, ba dokonca snové ilustrácie, ktoré v roku 2020 skutočne vyniknú.
Hrubé, ale jednoduché fonty
Veľa dizajnérov využíva hrubé fonty na vytvorenie kontrastu s jednoduchým pozadím, alebo tenším písmom.
Nádherné plynulé tvary a línie
Prostredníctvom plynulých a čistých tvarov vášho grafického dizajnu vyjadríte prirodzené, nefalšované a skutočné pocity. Pre jedinečnú kompozíciu ich takisto ľahko doladíte s inými dizajnovými trendami, ako sú tlmené farby či výrazné písmo.
Originálne fotografie
Hneď, ako sa začnú meniť farebné trendy, začnú sa takisto meniť aj trendy vo fotografiách a obrázkoch. To znamená, že v roku 2020 uvidíte na obrázkoch čoraz viac vyobrazených krajín v tlmených pastelových farbách, skutočné portréty či fotografie v neutrálnych farbách.
Minimalistický vzhľad domovskej stránky
Čoraz viac značiek začalo používať minimalistický dizajn svojich domovských stránok. Takto sa vaša stránka načíta nielen rýchlejšie, ale aj ľahšie prispôsobí svoj vzhľad rozmerom mobilného telefónu. Google uprednostní stránky s týmito vlastnosťami lepším umiestnením vo výsledkoch vyhľadávania.
Vhodnejšie animácie pre vašu značku
Spoločnosti si v roku 2020 dajú záležať na jedinečných animáciách pre ich značku. Animácie upútajú viac pozornosti než klasický GIF. Kvôli tomu, že sa GIFy používajú príliš často, sú asi rovnako pútavé ako klasické fotografie v roku 2020.