Keď začneme hovoriť o horúcich trendoch na sociálnych sieťach, reč neskončí pri ničom inom ako pri TikToku. Sociálnej sieti, ktorá rozbúrila svet sociálnych sietí a s viac ako 800 miliónmi mesačne aktívnych používateľov a v digitálnom svete sa stala najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou na svete.

Po tom, čo sa na sociálnu sieť pridali okrem generácie Z aj mileniáli, by nemali značky ignorovať fakt, že reklama na TikToku naberá na svojom význame.

Kľúčové štatistiky, ktoré nemôžeme ignorovať..

  • TikTok má viac ako 800 miliónov mesačne aktívnych používateľov, čim zvalcoval LinkedIn, Twitter, Snapchat aj Pinterest.
  • TikTok má používateľov v 150 krajinách z celého sveta.
  • Apple a Google Play zaznamenali pri aplikácii TikTok viac ako 2 miliardy stiahnutí.

Pre koho je reklama na TikToku vhodná?

Pozrime sa na demografické rozloženie používateľov TikToku. Najviac používateľov je vo veku 16 až 24 rokov. To môže pre niektoré typy podnikania či značiek znamenať presný zásah na svoju cieľovú skupinu.

Hoci TikTok reklama ešte nie je tak populárna ako reklama na Facebooku či Instagrame ponúka množstvo kreatívnych možností ako propagovať biznis. Podobne ako pri Facebooku či Instagrame aj TikTok ponúka značkám reklamnú platformu, ktorá automatizuje proces tvorby, doručovania a optimalizácie reklamy.

 

Don’t make ads. Make it interesting. Make TikToks.

 

Vyberte si z možností, ktoré TikTok ponúka

Neskôr si vyberiete typ reklamy, ktoré je možné na TikToku vytvoriť. Je ich niekoľko, preto je potrebné zvážiť, ktorá je pre vás najvhodnejšia.

In-feed video – Video, ktoré sa zobrazuje natívne vo feede používateľa, teda v jeho For You page.

Brand Takeover – Reklama sa zobrazuje niekoľko sekúnd hneď po zapnutí aplikácie TikTok na celej obrazovke mobilného zariadenia. Neskôr sa presunie do formy In-feed video vo For You page.

Hashtag Challenge – Reklama sa zobrazuje v Discovery page a podniecuje používateľov podieľať sa na tvorbe obsahu formou výzvy. Tieto reklamy môžu obsahovať nákupnú možnosť určenú pre predajcov.

Branded AR Content –  Reklama sa zobrazuje vo forme nálepky či tvárových filtrov, ktoré môžu používatelia používať pri tvorbe obsahu.

Custom Influencer Package – Súčasťou tejto reklamy je používateľ TikToku s dostatočným zásahom na publikum, teda TikTok influencer.  Obsah sa zobrazuje ako sponzorovaný práve na jeho profile.

ad products tiktok

5 krokov, ako vytvoriť TikTok reklamu

#1 Vytvorte si reklamný účet

Pre tvorbu TikTok reklám je potrebné si vytvoriť reklamný účet na TikToku, teda TikTok Managera, kde si reklamu jednoducho vytvoríte.

#2 Vytvorte samotnú kampaň

Ak používate Facebook Business Manager, v rozhraní TikTok Ads sa zorientujete jednoducho a rýchlo. Prvý krok k vytvoreniu kampane je jednoduchý … „Create“.

Ďalším krokom je voľba predmetu reklamy, kde si jednu z troch možností. Traffic, konverzie či inštalácia aplikácie.

 

Po výbere predmetu reklamy nasledujú nastavenia budgetu. Rozpočet si môžete zvoliť vo forme denného alebo celkového rozpočtu na kampaň.

 

#3 Nastavte umiestnenie reklamy, detaily či zacielenie

Tretím krokom v procese tvorby tiktokovej reklamy je nastavenie jej umiestnenia v aplikácii. Zvoliť si môžete z možnosti automatického umiestenia alebo vybraného. Pri vybranom umiestnení zvolíte možnosť, ktorá vám vyhovuje.

Po výbere umiestnenia vašej reklamy dbajte na správne uvedenie všetkých detailov, ktoré sú k správnemu nastavenie nevyhnutné. Vložte správne URL adresy, názvy, obrázky či kategórie. Nezabudnite na uvedenie 20 kľúčových slov, ktoré charakterizujú váš produkt, tento krok umožňuje lepšiu distribúciu reklamy k relevantnému publiku.

Keď už sme pri publiku, tak je dôležité poznamenať, že ako pri každej online reklame, aj tu vyberajte svoje cieľové publikum dôkladne. Vyplňte všetky informácie, ktoré zaručia, že sa vaša reklame dostane k správnej cieľovej skupine.

#4 Nastavte míňanie budgetu, ciele a trvanie TikTok reklamy

V tomto kroku prichádza nastavenia míňania a naplánovanie budgetu počas celého trvania reklamy, ako aj samotná dĺžka trvania kampane.

Ďalším nastavením je nastavenie cieľov, kde sa zameriate na konverzie, kliknutia či impresie. Reklama sa prispôsobí cieľu, ktorý nastavíte a tým zaručíte, že bude efektívna.

#5 Nadizajnujte reklamu pomocou TikTok‘s Video Creation Kit

Reklama na TikToku by mala mať vertikálne prevedenie. Na to je potrebné pri tvorbe dizajnu myslieť v prvom rade. S dizajnom vám vedia pomôcť aj rôzne aplikácie, ktoré si viete stiahnuť priamo do smartfónu a reklamné video cez tieto aplikácie jednoducho upravíte.

Ako sme už spomínali vyššie TikTok nám ponúka In-feed reklamy, Brand Takeover, Hashtag Challenge alebo Brand AR Content.

#6 Optimalizujte reklamu

V prípade typu reklamy Brand takeover zvoľte vido a obrázky s vysokým rozlíšením. Táto reklama zaberie celú plochu obrazovky a všetky nedostatky na obraze môžu byť viditeľné.

Pri optimalizácii sa tiež zamerajte len na jedno CTA tlačidlo a limit 80 znakov v popise. Ak predávate službu alebo produkt, ktorý si vyžadujú väčší popis, snažte sa ho obsiahnuť priamo vo videu.

Slovenský a český trh však ešte stále čaká na spustenie tejto možnosti inzerncie. Momentálne môžete na TikToku využiť formy reklamy ako umietnenie produktu vo videu alebo klasické recenzovanie produktov a služieb, ktoré poznáme z Instagramov influencerov.