Chcete uspieť na trhu s novým e-shopom, alebo zvýšiť konverzný pomer toho vášho? Nižšie uvádzam 21 nástrojov a techník, ktoré vám zvýšia obrat a konverzný pomer. E-shop je ako kamenný obchod, no biznis prebieha online. Preto je potrebné k tomu zaujať primeraný postoj a transformovať techniky predaja v kamennom obchode do online prostredia.

 

Fulltextové AJAX vyhľadávanie

Zákazníci musia rýchlo a jednoducho vyhľadávať na vašej stránke. Či už podľa názvov produktov alebo podľa popiskov produktov. Zrýchlite tak reakčný čas zákazníka a zlepšíte pozitívnu skúsenosť s webom.

Košík AJAX

Moderné e-shopy majú vloženie produktu do košíka programované bez nutnosti opätovného načítania stránky. Takýmto spôsobom zákazníkovi šetríte čas a eliminujete zbytočné preklikávanie po stránke.

 

SEO prvky

Váš systém musí mať možnosť vkladania SEO prvkov ako popisky, nadpisy atď. k jednotlivým produktom a kategóriám. Je to veľmi dôležité nielen pre vyhľadávanie v Google a budovania lepších pozícií, ale aj samotného prepojenia s inými feedovacími nástrojmi. Pretože mnohé z nich využívajú práve tieto metadáta. Potrebujete efektívnu SEO analýzu? Neváhajte nás kontaktovať.

Grafické banery a prvky

Tak ako kamenný obchod, aj eshop sa musí zákazníkom páčiť. Veľký dôraz musíte klásť na grafickú podobu vášho eshopu. Či už úvodný banner a prezentovaná akcia, alebo ikony popisujúce benefity eshopu. To všetko sú elementy, na ktorých záleží a zákazníci to ocenia.

 

Odporúčané produkty

Po otvorení košíka web automaticky navrhne pridať do košíka aj súvisiace produkty. Základom je, aby bolo jasne zvýraznené odporúčanie k danému produktu. Alternatívou je zobrazenie produktov s názvom „zákazníci si k tomuto produktu najčastejšie kúpili tiež…“ A teda, prezentácia produktov z kombinácie najčastejších predajov.

Darčeky k nákupu

V prípade že vám to marža dovoľuje, určite odmeňte zákazníkov darčekom k nákupu. Napríklad, na určitú hodnotu. Darčekom k nákupu môže byť aj DOPRAVA zadarmo nad stanovenú hranicu alebo objem nákupu.

 

Otáčanie produktov 360°

Zvýšte predaj tým, že zákazníkom ponúknete pocit ako v kamennej predajni. Dajte im možnosť pohybom myši otáčať produkt, prípadne aj možnosť zoomovania. Pocit podobný tomu z kamennej predajne a možnosti mať ho v rukách.

Zľavové kupóny

Ide o marketingový nástroj zasahujúci do marže, ktorý je mimoriadne efektívny najmä v kombinácií s dobrým marketingom. Avšak, odporúčame ich využiť najmä v prípade nákupu nad určitú hranicu, alebo v kombinácií s inými produktmi.

 

Opakovaný nákup

Zákazník by mal mať po prihlásení do e-shopu možnosť vytvoriť objednávku podobnú tej predošlej. Pravdepodobnosť, že tak urobí je, napríklad pri spotrebnom tovare, veľmi vysoká. Stačí jednoduché tlačidlo pre zrýchlenú objednávku – „objednať znovu“.

 

Platba kartou

Len 2 slová – nevyhnutný štandard. Zmierte sa s províziou spoločností sprostredkujúcich platobné brány a nasaďte platbu kartou čím skôr. Najlepšie okamžite!

 

Prihlásenie cez Facebook

Šetrenie času zákazníka a pre obchodníka relevancia vyplnených údajov. Zákazník môže spraviť menej chýb pri registrácií do e-shopu.

 

Online chat

Priama komunikácia so zákazníkom ako v kamennom obchode. Hneď pri vstupe oslovenie, či môžete s niečím pomôcť. Samozrejme tlačidlo X pre zatvorenie konverzácie. Zväčša fungujú na princípe popup, čo v danom prípade môže zvýšiť mieru konverzie, ak sa zákazník pýta na funkčnosť alebo porovnanie.

Naposledy ste prezerali

Pri opakovanej návšteve by mal e-shop obsahovať sekciu naposledy prezeraných produktov. Viete takto efektívne zákazníkovi podsunúť presne to, čo sa mu páčilo ako posledné.

 

Navigácia produktov

Na základe preddefinovaných otázok s problémom, sa môže zákazník „doklikať“ až k produktu. Ten môže následne vložiť do košíka. Ide o inú formu kategorizácie produktov. Nie na základe druhu, ale na základe problému, ktorý zákazník rieši.

 

Zber adries

So zákazníkmi musíte komunikovať pravidelne a ponúkať im zaujímavý obsah. Váš e-shop musí zbierať e-mailové adresy zákazníkov (s ohľadom na GDPR) a vy s nimi musíte vedieť adekvátne zaobchádzať a efektívne využívať.

 

Zrýchlený nákup

Pokiaľ bol už zákazník zaregistrovaný (pri predchádzajúcom nákupe), systém už od neho nebude pýtať potvrdenie adresy. Spýta sa len na platbu a dopravu. No a kliknutím odošle zrýchlenú objednávku.

Zdieľanie produktov

Každý produkt musí obsahovať všetky nástroje pre rýchle zdieľanie cez sociálne siete. Kľúčový marketingový kanál musí byť podporený aj vhodnými nastaveniami na stránke.

 

Hodnotenie produktov

Zákazníci by mali možnosť hodnotiť spokojnosť s daným produktom priamo na vašej stránke napríklad cez hviezdičky, a zároveň prepojiť túto funkcionalitu s Google vyhľadávaním tzv. Rich snippets.

Prepojenie XML feedu

Aktuálne sú na vzostupe stále nové formy porovnávania produktov, listovania produktov do katalógov a mnohé iné. Váš e-shop musí obsahovať XML export a feed pre efektívne napojenie na tieto systémy. Štandardným porovnávačom je na Slovensku Heureka. Navyše, tá zákazníkov dodatočne kontaktuje s prieskumom spokojnosti.

 

Automatické emaily systému

Zákazník musí mať maximálny prehľad o stave svojej objednávky. Pri registrácií, bezprostredne po nákupe, ale aj 3 mesiace po ňom (dochádza vám krabička, nezabudnite si objednať). Taktiež je potrebné tieto e-maily personalizovať a marketingovo upraviť. Napríklad takto: „Gratulujeme spravil si niečo pre svoje zdravie“.

 

Vyskakovacie okno pri opúšťaní webu

Pri prechode kurzorom mimo oblasť stránky musí zákazníkovi vyskočiť okno. A je jedno, či už s podmienkou vloženého produktu v košíku, alebo bez nej. Efektívna skúsenosť nám hovorí, že napríklad 10 % zľava ako bonus pre zákazníka tvorí v priemere až 25 % obratu. Taktiež viete využiť tento priestor pre formulár na odber noviniek.

 

Ako môže byť váš eshop úspešný?

Na začiatku vám vypracujeme marketingovú analýzu a následne stratégiu, na základe ktorej naštartujete svoj biznis. Aj váš eshop môže byť úspešný a ten najlepší.