Predstavte si, že by ste zaplatili za pizzu, zjedli by ste jeden plátok a zvyšok vyhodili do koša? Presne taký je v súčasnosti stav obsahového marketingu. Prieskum spoločnosti SiriusDecisions odhaduje, že 60 – 70 % všetkého obsahu tvorí slovná vata. Niektoré prieskumy dokonca hovoria až o 90 % zbytočného marketingového obsahu.

Bez ohľadu na presné percento je potrebné prízvukovať na to, že slovná vata je mimoriadne rozšíreným problémom písomného prejavu. Spoločná štúdia medzi spoločnosťami Forrester a SiriusDecisions odhalila, že až 77 % marketingových agentúr zameraných na B2B čelí významným problémom s plytvaním obsahom:

  1. Základným problémom je, úplne logicky, kvantita na úkor kvality.
  2. Kontinuálna produkcia veľkého množstva obsahu sťažuje spätné vyhľadávanie.
  3. Absencia personalizácie je dôsledkom všeobecného obsahu, ktorý zákazníci najradšej ignorujú.

Homer Simpson Trash GIF - Find & Share on GIPHY

Ako teda eliminovať nepotrebný obsah?

Plytvanie obsahom sa samozrejme nedá úplne vylúčiť. Existuje však niekoľko efektívnych spôsobov, ako ho môžete aspoň znížiť. V tomto prípade vám môže pomôcť 6 základných pravidiel, ako na to.

Vykonajte audit obsahu

Aby ste našli všetok nepotrebný obsah, musíte si urobiť inventúru textu, s ktorým pracujete. Audit obsahu je dôležitou súčasťou všetkých operácií s obsahom. Vďaka nemu budete vedieť, kde všetky použité informácie patriaaká je ich úloha v texte. Zároveň vám umožní získať forenzný pohľad na ekosystém vášho textu a pomôže vám zdôrazniť, kde je potrebné vykonať aktualizácie.

audit contentu v marketingovej komunikacii

Vyhoďte trashový obsah

Nie je nevyhnutné, aby všetok obsah, ktorý kedy vyprodukujete, musel uzrieť svetlo virtuálneho papiera. Jednou z najlepších „rýchlych opráv“, ktoré vo vašom obsahu môžete vykonať, je odstránenie neužitočného, nekvalitného či neopraviteľného obsahu. Môže to znieť ako poriadny nezmysel, no čím menej obsahu budete mať na výber, tým menej obsahu vyjde navnivoč.

Zhromaždite obsah na jednom mieste

Je váš obsah rozptýlený po celom office? V tom prípade je viac ako pravdepodobné, že nebude použitý. Určite totiž nik nevie, kde sa nachádza. Práve preto by ste mali vytvoriť akýsi primárny zdroj, ktorý bude obsahovať zoznam všetkých použiteľných textov, článkov, príspevkov, súťaží, štúdií a pod. Môže to byť niečo také jednoduché ako tabuľka alebo pokročilejšie úložisko obsahu. Nezabudnite však na označenie obsahu použiť štítky alebo metadáta, aby bol váš obsah čo najviac transparentný aj pre ostatných. Niekedy ho možno bude potrebovať aj niekto iný ako vy sami.

pracovnicka ktora robi zoznam vykonanej prace

Komunikácia so zákazníkmi

Každý obsah by mal zodpovedať nielen firemnej identite, ale aj perspektíve potenciálnych zákazníkov. V opačnom prípade sa môže ľahko stať, že ostane nepovšimnutý. Marketingoví odborníci pracujúci s textom by preto mali pravidelne komunikovať so svojimi zákazníkmi. Pomôže im to lepšie uchopiť danú tému, produkt, značku či službu a vytvoria tak obsah, ktorý hlboko zarezonuje v mysliach zákazníkov.

komunikacia klinetov a marketingovej agentury

Zaujmite osobný prístup

Na záver sa pozrite na personalizáciu a ABM. Pre ľudí je ťažké ignorovať váš obsah v prípade, že bol navrhnutý špeciálne pre nich. Keďže je tento druh obsahu vytvorený na to, aby dosiahol stanovené ciele, bude užitočnejší aj pri predaji.

Potrebujete vylepšiť content na vašej stránke? Potrebujete pomocníka pri budovaní vašej značky? Napíšte nám a spoločne vytvoríme obsah, ktorý navždy zarezonuje v mysliach vašich zákazníkov!