Spravujete obsah na svojej webovej stránke a chcete, aby bol tým správnym spôsobom zobrazený a čitateľný aj pre vyhľadávače? Potom by ste si mali nastaviť dobrý meta popis a meta nadpis. Ako na to a koľko znakov by mali tieto parametre mať?

Prilákajte pozornosť a odlíšte sa od konkurencie

V súčasnosti, keď je veľké množstvo obsahu na internete, je veľmi ťažké sa od konkurencie odlíšiť. Máte len pár sekúnd na to, aby ste prilákali pozornosť potenciálnych zákazníkov, a to či už spravujete e-shop, prevádzkujete portál s blogovými článkami alebo máte prínosný a vzdelávací obsah na svojom webe. Dobrý copytext v meta popise a meta nadpise je teda alfou a omegou, ktorú je potrebné dobre nastaviť. Okrem toho, že vyniknete, odlíšite sa od konkurencie, získate nových zákazníkov a môžete pomôcť aj vášmu SEO, i keď meta popis a nadpis na to primárne technicky vplyv nemá. Kľúčom je teda optimalizovať svoje popisy a nadpisy podľa aktuálnych pravidiel.

Meta popis – informačný HTML prvok

Meta popis alebo meta description je prvok HTML, ktorý informuje zákazníkov. Zároveň ich meta popis presviedča, aby na odkaz klikli. Vďaka správne nastavenému meta popisu poskytnete svojim zákazníkom tie správne informácie a zároveň môžete zvýšiť mieru prekliku z výsledkov vyhľadávania. Predovšetkým sa meta popis zobrazuje pod názvom webovej stránky pri vyhľadávaní vo vyhľadávacom nástroji. Ide o jeden zo základných prvkov SERP, ktorý slúži aj ako značka HTML. Meta popis sa však zobrazuje aj pri zdieľaní odkazov na sociálne siete Facebook alebo Twitter. Pri správnom použití kľúčových slov môže meta popis pomôcť aj vášmu SEO, i keď primárne technicky na to vplyv nemá. I keď sa často o meta popise diskutuje, či je vôbec dôležitý, stále existuje pár dôvodov, prečo by ste ho mali správne nastaviť. Dôležitým faktorom je najmä indexovateľnosťprehliadateľnosť či mieru prekliknutia a SEO.

Optimálna dĺžka meta popisu

Čo sa týka dĺžky meta popisu, tá je vždy individuálna. Dĺžka meta popisu sa líši v závislosti od zariadenia a nástroja na vyhľadávanie. Okrem toho sa dĺžka meta popisu každým rokom mení, a preto je náročné povedať, aká presná dĺžka je tá najlepšia. V prípade meta popisu v Google je dĺžka cca 150–160 znakov. Dobrým tipom je však použiť meta popis s 120–158 znakmi. Dĺžku meta popisu je možné určiť aj v pixeloch. Optimálny je teda meta popis o dĺžke 920 px. V mobilných zariadeniach je to napríklad 680 px, približne 100–180 znakov. V prípade, že budete mať meta popis dlhý, Google ho nezobrazí celý. Rovnako aj príliš krátky meta popis nie je vhodný. Pri nastavovaní meta popisu vám môže pomôcť aj plugin Yoast SEO, ktorý patri medzi doplnky vo WordPress. Ak používate tento CMS (content management system), potom pri nastavovaní vidíte, ako sa váš meta popis zobrazí.

Desktop
Odporúčaná dĺžka meta popisu: 150-160 znakov, 920px

Mobil
Odporúčaná dĺžka meta popisu: 100-180 znakov, 680 px

Tipy, ako napísať dobrý meta popis

Meta popis musí zaujať a informovať, no zároveň musí byť jasný a stručný. Ako to dosiahnuť? Toto sú tipy, ako napísať dobrý meta popis:

  • Odpovedajte na hlavnú otázku – zamerajte sa na jeden cieľ a v čo najkratšom možnom texte odpovedajte len na hlavnú otázku. Príliš všeobecný meta popis môže odviesť pozornosť. Pokojne zahrňte do meta popisu otázku.
  • Píšte len jasný a stručný meta popis – pri písaní meta popisu sa odporúča dávať kľúčové slova hneď na začiatku popisu. Dodržať by ste mali aj počet znakov alebo pixelov.
  • Nepoužívajte nadmerné množstvo kľúčových slov – Google sa pozerá na obsah ako celkový kontext. Nadmerné množstvo kľúčových slov v meta popise teda môže spôsobiť práve opačný efekt, aký chcete dosiahnuť.
  • Upútajte pozornosť a odlíšte sa od konkurencie – každý meta popis by mal byť jedinečný a relevantný. Nezabudnite do popisu zahrnúť aj krátku výzvu na akciu (CTA).

Meta nadpis – prvý dojem je dôležitý

Okrem meta popisu je rovnako dôležitý aj meta nadpis, teda meta title. Rovnako ide o prvok HTML, ktorý určuje názov webovej stránky. Ide o klikateľný nadpis, ktorý musí byť taktiež veľmi pútavý, a to nielen vo vyhľadávači Google, ale aj pri zdieľaní na sociálnych sieťach. Meta title zároveň poskytuje stručný prehľad o tom, čo je na webovej stránke. Ide o primárnu informáciu, ktorá musí byť uvedená, aby zákazník na ňu klikol. Vás web preto musí mať jedinečný a popisný názov pre vás obsah. Veľkou výhodou je, ak vo svojom meta nadpise spomeniete aj názov svojej značky, pretože ľudia značkám dôverujú. Naučte sa, ako správne napísať meta nadpis a získajte na svojom webe väčšiu návštevnosť.

Optimálna dĺžka meta nadpisu

Aj v tomto prípade môžeme hovoriť o dĺžke meta nadpisu v znakoch a pixeloch. Odporúča sa ponechať meta nadpis s dĺžkou od 50-60 znakov, aby sa zobrazil vo výsledkoch v Google. Maximálny počet pixelov je teda 600 px. Pri nastavení dĺžky meta nadpisu môžete použiť ďalší plugin WordPress-u Rank Math, ktorý vám pomôže určiť dĺžku titulu.

Desktop
Odporúčaná dĺžka meta nadpisu: 50-60 znakov, 600 px

Mobil
Odporúčaná dĺžka meta nadpisu: 73 znakov 

Tipy, ako napísať dobrý meta nadpis

Aj pri napísaní meta nadpisu je potrebné dodržiavať niekoľko zásad:

  • Vyhnite sa nadmernému používaniu kľúčových slov, teda opakovaných fráz alebo slov.
  • V meta nadpise použite názov svojej značky.
  • Vytvárajte jedinečné názvy pre každú stránku svojho webu.
  • Snažte sa vytvoriť stručný, no informatívny meta nadpis, ktorý bude relevantný pre obsah vašich stránok.
  • Namiesto dlhých slov použite skratky alebo číslice.

Pokiaľ spravujete svoj web s akýmkoľvek obsahom, je dobré, aby ste si správne nastavili meta nadpis a meta popis. Ide o kľúčovú informáciu, ktorá dokáže zákazníka presvedčiť, aby na váš web klikol.