Prečo by ste mali sledovať vašich konkurentov na sociálnych sieťach?

Obsah

Popri mnoho online platformách pre vytváranie obsahu sa samozrejme nevyhnete vyššej konkurencii. Nemyslite si však, že vám môže konkurencia uškodiť! Ba práve naopak – môže vám poskytnúť vynikajúci prehľad o tom, čo funguje a čo nefunguje. Samozrejme, vždy je lepšie zamerať sa na svoj vlastný obsah a nenechať sa zlákať predbiehaním sa. Vedieť však to, ako funguje konkurencia na sociálnych sieťach je nevyhnutné, pokiaľ chcete vytvoriť silný základ pre svoju značku. U svojich konkurentov by ste mali teda sledovať najmä spôsob, akým vystupujú na sociálnych sieťach. Je to kľúčový prvok pri zisťovaní, ako komunikovať s vašimi zákazníkmi.

V tomto blogu sme pre vás zhrnuli niekoľko dôvodov, prečo by ste mali sledovať svojich konkurentov na sociálnych sieťach – a naopak, na čo si dávať pozor.

Zistíte, čo funguje

Nielenže sú sociálne médiá skvelým spôsobom, ako zostať v kontakte s vašou obľúbenou značkou, je to tiež skvelý spôsob, ako sledovať svojich konkurentov. Pravidelným sledovaním môžete rýchlo zistiť, čo funguje pri vašich konkurentoch, a následne to aplikovať na vylepšenie kvality svojej vlastnej značky.

Predstavte si: ,, Váš YouTube kanál sa venuje cestovateľkým vlogom. Vytvorili ste si slušný základ, ale všimli ste si, že iné kanály s podobným obsahom majú väčšie množstvo odoberateľov či zhliadnutí. Čo robia teda inak ako vy?“ 

 Pozrime sa spoločne na tieto kľúčové oblasti a porovnajte si metódy svojich konkurentov s tými svojimi:

  • Kvalita obsahu
    Je váš obsah kvalitný? Sú vaše videá alebo príspevky príliš krátke? Alebo naopak, príliš dlhé? Je v nich zvuk alebo obraz dostatočne zrozumiteľný? Zameriavate sa v príspevku na konkrétnu tému, alebo v ňom spomínate hocičo, na čo máte aktuálne náladu?
  • Značka
    Skrýva sa za vaším profilom na sociálnych sieťach jasná značka? Reprezentuje vaše logo alebo profilová fotka zreteľne to, čo tvoríte a za čím stojíte? Dáva váš feed zmysel, alebo je naopak chaotický?
  • Vzťah so zákazníkom 
    Reagujete na všetky komentáre a online kritiku? Ak áno, odpovedáte priateľsky a férovo? Beriete si feedback od  svojich zákazníkov k srdcu a vytvárate obsah, ktorý si želajú oni a nie iba to, čo sa páči vám?
  • Publikovanie
    Zdieľate pravidelne obsah na svojich sociálnych sieťach? Ak áno, aké platformy používate?

Keď zistíte, kde sa môžete zlepšiť, vytvorte si zoznam krokov, ktoré vám k tomu pomôžu a začnite!

Zistíte, čo nefunguje

Je rovnako dôležité vedieť, čo nefunguje. Možno sa vašim konkurentom darí na Instagrame, no na Twitter nie sú príliš aktívni. Ešte konkrétnejšie sa môžete pozrieť na každú platformu bližšie a zistiť, ktorej sa darí najmenej. Napríklad si môžete všimnúť, že InstaStories vedú k vysokej miere zapojenia, no videopostom chýbajú lajky, zhliadnutia či komentáre. Pozorne sledujte platformy a kampane svojich konkurentov a pozrite si predchádzajúci zoznam, aby ste zistili, či dodržiavajú správne postupy. Takisto nezabudnite sledovať ich obsah a oblasti, ktorým sa venujú. Ak sa vlogom darí dobre, ale Q&A videá sa netešia veľkej popularite, bolo by dobré zamerať svoju pozornosť na niečo iné. Predídete tak rovnakej chybe, akú urobila vaša konkurencia. Pomocou týchto rád môžete ušetriť drahocenný čas a úsilie!

Kvalita obsahu je dôležitá

Dochádzajú vám nápady? Nie ste si istí, čo postovať ďalej? Zistite, čo sa osvedčilo u vašich konkurentov a vylepšite to. Dajte si však pozor na to, aby ste nekopírovali ich presný obsah alebo štýl – ich obsah, postoje a myšlienky by ste mali používať iba ako inšpiráciu. Môžete to urobiť tak, že zmeníte špecifiká spôsobom, akým by zodpovedali vášmu vlastnému štýlu obsahu a osobnosti. Čím originálnejší budete, tým viac vaši followeri ocenia vašu kreativitu a úsilie.

Nezabudnite počúvať svojich followerov! Skúste napríklad vytvoriť anketu s otázkou, čo by ľudia radi videli v budúcnosti, alebo oživte niektorý zo svojich starých populárnych postov. Buďte kreatívni a nenechajte sa odradiť.

Nikola Skokanová
Nikola Skokanová
Social Media Specialist

Cenová ponuka

Zavolajte, pošlite e-mail alebo vyplňte nasledujúci formulár a budeme vám odpovedať do 24 hodín.

Cenová ponuka

Zavolajte, pošlite e-mail alebo vyplňte nasledujúci formulár a budeme vám odpovedať do 24 hodín.