Fotografie, instagramové príbehy, recenzie či video posty vytvorené používateľmi sociálnych sietí. To všetko je UGC, teda obsah generovaný používateľmi. Každý z používateľov, napríklad Instagramu, minimálne raz na svojom profile ukázal obľúbenú značku. Či už ide o obľúbenú kaviareň, nápoj alebo značku tenisiek. Takýto obsah je možné použiť aj vo vašej marketingovej stratégii. A to tak, že ho budete zdieľať na svojom profile. Prečo teda používať obsah, vytvorený používateľmi, vo vašom marketingu?
Najskôr zopár čísel…
25% vyhľadávacích výsledkov 20 najväčších značiek sú linky na UGC
51% milieniálov tvrdí že UGC od cuzích ľudí ovplyvňuje ich nákupné rozhodovanie viac ako odporúčaniam od priateľov
Dosah značký sa zvýši až o 28% ak použije kombináciu profesionálne vytvoreného obsahu spolu s UGC
30% času stráveného na sociálnych média konzumujú používatelia práve obsah generovaný inými používateľmi
Odporúčania vo forme UGC sú 12-krát dôveryhodnejšie, než marketing tvorený priamo značkou
92% konzumentov verí WOM viac než inej forme reklamy
User-generated content zvyšuje autenticitu značky
Zdieľaním autentického obsahu, ktorý vytvorili vaši zákazníci, získate v očiach ostatných vyššiu kredibilitu. Konzumenti tento obsah označujú až 2,4 krát viac, ako obsah ktorý sa im páči. V súčasnosti tvorí autentický obsah menej ako polovica značiek pôsobiacich na sociálnych sieťach.
Vytvára dôveru
Moderný spotrebiteľ vyhľadáva produkty, pri ktorých vie, čo získa skôr, než za to zaplatí. Až 30% mileniálov tvrdí, že by nešlo do reštaurácie, ktorá nevyzerá dôveryhodne a lákavo na Instagrame. Väčšinu z takýchto fotiek vytvoria práve nadšení návštevníci. Zdieľaním ich fotografií a skúseností dokážete prilákať nových zákazníkov. V mnohých prieskumoch až 92% konzumentov tvrdí, že veria odporúčaniam od známych a 70% z nich povedalo, že rovnako veria online názorom zákazníkom. Budujte si prostredníctvom UGC dôveru.
Podporuje nákupné rozhodovanie
Jedným z najväčších benefitov UGC je jeho vplyv na nákupné rozhodovanie. A práve to je dôležité! Približne u 80% opýtaných sa zistilo, že obsah generovaný ostatnými používateľmi výrazne ovplyvnil ich nákupné rozhodovanie. Skvelý spôsob ako distribuovať tento obsah vašim sledovateľom v reálnom čase sú instagramové príbehy, v ktorých vás vaši zákazníci označia.
3 kľúčové úlohy UGC na sociálnych sieťach
1 Vytvoriť túžbu po značke
Ľudia prirodzene túžia po niečom čo momentálne nemajú, po tom, čo má niekto iný. Vyvolajte v nich túžbu práve po vašom produkte. Prostredníctvom UGC, ktorý vyzdieľate na sociálnych sieťach, začnú ostatní po ňom prirodzene túžiť. Tak ako v prípade krásnych západov slnka z dovolenky, po ktorých všetci túžia, to môže byť aj pri vašom produkte.
2 Ukázať vernosť k značke a inšpirovať k nej aj druhých
Vytváranie túžby je o získaní si nového zákazníka a poskytnutí mu prvej skúsenosti s vašim produktom. V prípade vernosti, je cieľom budovať so zákazníkom vzťah založený na lojalite. Ľudia, ktorý často zdieľajú UGC sú vo väčšine najväčší fanúšikovia. Ak zdieľajú obsah spojený s vašou značkou podporujú vás, ak vyzdieľate UGC, vytvorený práve vašimi najväčšími fanúšikmi, získate 100% verných zákazníkov a vybudujete vzájomnú vernosť.
3 Budovať knižnicu plnú obsahu
Nie vždy je jednoduché tvoriť nový, svieži a stále pútavý obsah na sociálne siete. Práve v prípadoch, kedy neviete čo ďalej, myslite na UGC. Obsah od vašich zákazníkov vám vybudujú slušnú knižnicu autentického a relevantného obsahu, ktorý môžete kedykoľvek zdieľať.