Content marketing

Prečo zdieľať obsah generovaný používateľmi (UGC)?

Napísal(a) 10. januára 2020

Fotografie, instagramové príbehy, recenzie či video posty vytvorené používateľmi sociálnych sietí. To všetko je UGC, teda obsah generovaný používateľmi. Každý z používateľov, napríklad Instagramu, minimálne raz na svojom profile ukázal obľúbenú značku. Či už ide o obľúbenú kaviareň, nápoj alebo značku tenisiek. Takýto obsah je možné použiť aj vo vašej marketingovej stratégii. A to tak, že ho budete zdieľať na svojom profile. Prečo teda používať obsah, vytvorený používateľmi, vo vašom marketingu?

Najskôr zopár čísel…

giphy Prečo zdieľať obsah generovaný používateľmi (UGC)?

25% vyhľadávacích výsledkov 20 najväčších značiek sú linky na UGC 

51% milieniálov tvrdí že UGC od cuzích ľudí ovplyvňuje ich nákupné rozhodovanie viac ako odporúčaniam od priateľov

Dosah značký sa zvýši až o 28% ak použije kombináciu profesionálne vytvoreného obsahu spolu s UGC

30% času stráveného na sociálnych média konzumujú používatelia práve obsah generovaný inými používateľmi 

Odporúčania vo forme UGC sú 12-krát dôveryhodnejšie, než marketing tvorený priamo značkou

92% konzumentov verí WOM viac než inej forme reklamy

 

User-generated content zvyšuje autenticitu značky

Zdieľaním autentického obsahu, ktorý vytvorili vaši zákazníci, získate v očiach ostatných vyššiu kredibilitu. Konzumenti tento obsah označujú až 2,4 krát viac, ako obsah ktorý sa im páči. V súčasnosti tvorí autentický obsah menej ako polovica značiek pôsobiacich na sociálnych sieťach.

Vytvára dôveru

Moderný spotrebiteľ vyhľadáva produkty, pri ktorých vie, čo získa skôr, než za to zaplatí. Až 30% mileniálov tvrdí, že by nešlo do reštaurácie, ktorá nevyzerá dôveryhodne a lákavo na Instagrame. Väčšinu z takýchto fotiek vytvoria práve nadšení návštevníci. Zdieľaním ich fotografií a skúseností dokážete prilákať nových zákazníkov. V mnohých prieskumoch až 92% konzumentov tvrdí, že veria odporúčaniam od známych a 70% z nich povedalo, že rovnako veria online názorom zákazníkom. Budujte si prostredníctvom UGC dôveru.

giphy Prečo zdieľať obsah generovaný používateľmi (UGC)?

Podporuje nákupné rozhodovanie

Jedným z najväčších benefitov UGC je jeho vplyv na nákupné rozhodovanie. A práve to je dôležité! Približne u 80% opýtaných sa zistilo, že obsah generovaný ostatnými používateľmi výrazne ovplyvnil ich nákupné rozhodovanie. Skvelý spôsob ako distribuovať tento obsah vašim sledovateľom v reálnom čase sú instagramové príbehy, v ktorých vás vaši zákazníci označia.

 

3 kľúčové úlohy UGC na sociálnych sieťach

1 Vytvoriť túžbu po značke

Ľudia prirodzene túžia po niečom čo momentálne nemajú, po tom, čo má niekto iný. Vyvolajte v nich túžbu práve po vašom produkte. Prostredníctvom UGC, ktorý vyzdieľate na sociálnych sieťach, začnú ostatní po ňom prirodzene túžiť. Tak ako v prípade krásnych západov slnka z dovolenky, po ktorých všetci túžia, to môže byť aj pri vašom produkte.

2 Ukázať vernosť k značke a inšpirovať k nej aj druhých

Vytváranie túžby je o získaní si nového zákazníka a poskytnutí mu prvej skúsenosti s vašim produktom. V prípade vernosti, je cieľom budovať so zákazníkom vzťah založený na lojalite. Ľudia, ktorý často zdieľajú UGC sú vo väčšine najväčší fanúšikovia. Ak zdieľajú obsah spojený s vašou značkou podporujú vás, ak vyzdieľate UGC, vytvorený práve vašimi najväčšími fanúšikmi, získate 100% verných zákazníkov a vybudujete vzájomnú vernosť.

3 Budovať knižnicu plnú obsahu

Nie vždy je jednoduché tvoriť nový, svieži a stále pútavý obsah na sociálne siete. Práve v prípadoch, kedy neviete čo ďalej, myslite na UGC. Obsah od vašich zákazníkov vám vybudujú slušnú knižnicu autentického a relevantného obsahu, ktorý môžete kedykoľvek zdieľať.

giphy Prečo zdieľať obsah generovaný používateľmi (UGC)?