Halloween nie je len taký obyčajný sviatok. Ide o skvelú možnosť, počas ktorej môžu značky pritiahnuť pozornosť spotrebiteľov a zvýšiť tak svoju relevantnosť či zvýšiť predaje. Okrem kozmetického a odevného priemyslu využívajú túto marketingovú príležitosť aj značky z iných odvetví. Pozrime sa na to, ako využili Halloween v roku 2024 niektoré z najznámejších značiek na svete, aby zaujali svojich zákazníkov a premenili toto strašidelné obdobie na príležitosť pre zvýšenie svojho predaja.

Prečo je Halloween skvelá príležitosť pre značky?

Halloween je jedinečný tým, že spája všetky vekové kategórie. Je to čas, keď sú ľudia ochotní experimentovať s kostýmami, výzdobou a tematickými produktmi, čo značky môžu využiť na to, aby vyvolali v zákazníkoch túžbu po niečom výnimočnom. Podľa štatistík predaje počas Halloweenu každoročne rastú, pričom sa zvyšuje záujem o limitované edície produktov, tematické kampane a inovatívne reklamy.

Fanta: Spolupráca s filmom Beetlejuice

Fanta v roku 2024 nadviazala globálnu spoluprácu s očakávaným filmom “Beetlejuice Beetlejuice” od Warner Bros. Pictures. Kampaň s názvom „Summon What You Wanta” zahŕňala produktové inovácie a pohlcujúce zážitky inšpirované filmom, čím pozývala fanúšikov osláviť najstrašidelnejšie obdobie roka.

Nike: Strašidelné tenisky

Nike predstavila limitovanú edíciu tenisiek Dunk Low „Halloween” s dizajnom lebky na špičke a prasknutým koženým povrchom, čím vytvorila desivý vzhľad. Tieto tenisky boli uvedené na trh 24. októbra 2024, práve včas na Halloween.

Starbucks: Svietiace poháre

Starbucks patrí medzi značky, ktoré využívajú rôzne sviatky na vydanie vždy novej edície hrnčekov. Aj počas tohto Halloweenu uviedli na trh kolekciu svietiacich pohárov a hrnčekov s halloweenskou tematikou, ktoré začali byť dostupné už v septembri 2024. Tieto produkty priniesli zákazníkom zábavný spôsob, ako si vychutnať svoje obľúbené nápoje počas tejto strašidelnej sezóny. Keďže ide o limitovanú edíciu, tak počet hrnčekov a pohárov bol obmedzený. Zakúpiť si ich mohol zákazník len vo vybraných predajniach, na e-shope alebo do vypredania zásob.

Heinz: Strašidelné úsmevy

Heinz predstavil kampaň „Heinz Smiles”, ktorá využíva ikonické kečupové škvrny okolo úst na vytvorenie strašidelného halloweenského líčenia. Reklamy zobrazujú osoby s kečupom rozmazaným okolo pier, čo im dodáva vzhľad pripomínajúci zlovestného Jokera. Kampaň je podčiarknutá sloganom „It ha ha has to be Heinz”, ktorý vtipne nadväzuje na minuloročnú kampaň.

M&M’s: Strašidelné príchute

Dôležitou súčasťou osláv Halloweenu sú nepochybne aj sladkosti a cukríky. Práve v tomto období uviedla značka M&M’s na trh svoju limitovanú edíciu cukríkov s halloweenskou tematikou, vrátane nových príchutí a obalov s motívmi duchov a netopierov. Táto kampaň prilákala zákazníkov hľadajúcich tematické sladkosti na oslavu Halloweenu. Počas tohto obdobia však spustila aj vzrušujúcu spoluprácu s poskytovateľom zvončekov Ring. Išlo o sériu viacerých videí, ktorých podstatou bolo zapojiť zákazníkov viac do „Trick or Treating“*.

 

*Trick or Treating: Toto koledovanie je halloweensky zvyk pre deti v mnohých krajinách sveta. Deti v kostýmoch chodia od domu k domu a prosia o sladkosti (alebo v niektorých kultúrach o peniaze) tým, že povedia „Trick or treat“.

LEGO: Strašidelné stavebnice

Okrem kostýmov, sladkostí a strašidelného líčenia sú veľmi dôležitou súčasťou Halloweenu aj dekorácie. LEGO preto počas tohto obdobia predstavilo nové stavebnice s halloweenskou tematikou, vrátane strašidelných domov a príšer. Tieto produkty oslovili deti aj dospelých, ktorí si chceli postaviť vlastné strašidelné scény z Lega.

Burger King: Addams Family Menu

Burger King v roku 2024 predstavil limitovanú edíciu menu inšpirovanú rodinou Addamsovcov. Ponuka zahŕňala „Wednesday’s Whopper” s fialovou žemľou, „Thing’s Rings” (cibuľové krúžky), „Gomez’s Churro Fries” a „Morticia’s Kooky Chocolate Shake”. Táto tematická ponuka prilákala zákazníkov hľadajúcich jedinečný zážitok počas Halloweenu.

 

McDonald’s: Halloween Menu a Boo Buckets

McDonald’s v roku 2024 oživil svoju tradíciu „Boo Buckets” – tematických vedierok, ktoré nahradili klasické Happy Meal boxy. Tieto vedierka boli dostupné od 15. októbra a priťahovali zákazníkov svojím nostalgickým dizajnom. Okrem toho McDonald’s predstavil špeciálne halloweenske menu, vrátane M&M’s McFlurry s halloweenskymi cukríkmi a Toffee Apple Pie. Táto špeciálna ponuka však bola len vo vybraných štátoch, ako napríklad Austrália, Spojené kráľovstvo, Írsko či Spojené štáty americké.

 

Halloween – skvelá príležitosť na zvýšenie predaja

Tieto kampane ukazujú, ako môžu značky kreatívne využiť Halloween na zvýšenie predaja a angažovanosti zákazníkov. Vďaka tematickým produktom a inovatívnym marketingovým stratégiám dokážu prilákať pozornosť a vytvoriť nezabudnuteľné zážitky pre svojich zákazníkov počas tohto strašidelného obdobia. Nechajte sa inšpirovať a zvýšte svoje predaje aj vy počas Halloweenu či iných sviatkov.