Influencer je človek, ktorý dokáže vo veľkej miere ovplyvniť masy ľudí prostredníctvom obsahu, ktorý tvorí. Dnešní najlepší influenceri už dávno nie sú len tvorcami obsahu, stali z nich predovšetkým platené média.

Influencer marketing môže vášmu biznisu priniesť až 11 násobnú návratnosť investície než tradičný digitálny marketing. A až 71% marketérov verí, že spolupráca so správnym influencerom ako vašim ambasádorom dokáže priniesť efektívne výsledky digitálnej stratégie.

Pozrite si tipy, ako vybrať toho správneho influencera pre vašu firmu či značku.

Sledujte rôznych influencerov

Zdá sa to jasné, že? Mnoho ľudí z oblasti marketingu ignoruje dôležitú vec. Influencerov musíte sledovať dlhodobo, sledovať ich tvorbu obsahu, spolupráce, tone of voice či ich cieľovú skupinu.

Predtým, než zvolíte vhodného influencera odpovedajte si aj na tieto otázky:

  • Ako často pridáva obsah?
  • Je jeho obsah kvalitný, kreatívny a originálny?
  • Koľko sponzorovaných príspevkov pridáva?
  • S kým už spolupracuje?

Pokiaľ si urobíte prehľad medzi potenciálnymi influencermi pre vašu značku, dokážete lepšie zistiť či by bol pre vás vhodným ambasádorom.

Zaujímajte sa o viac ako o počet jeho followerov

V dnešnom svete vieme kúpiť všetko, dokonca aj followerov na sociálnych sieťach. Preto nesledujte len číslo followerov, ale najmä ich aktivitu na profile. Dôkladne si sledujte mieru zapojenia sledujúcich – počet lajkov a komentárov by mal byť relevantný počtu sledujúcich. V mnohých prípadoch sú mikroinfluenceri oveľa vhodnejšími kandidátmi na ambasádorov značky, pretože ich followeri sú autentickí.

Na webe Influencer Marketing Hub si môžete vyskúšať zaujímavé porovanie engagement rate medzi influencermi a celebritami.

www.influencermarketinghub.com

Kontrolujte si DM

Práve mikroinfluenceri oslovujú značku prostredníctvom direct message. Kontroluje si svoje správy na sociálnej sieti. Komunikujte s ľuďmi, ktorí majú potenciál mať vysoký dosah na sociálnych sieťach.

Pripravte si budget

Nikto nečaká, že prenájom billboardu bude zadarmo a zadarmo to nie je ani v prípade influencerov. Ak si zaplatíte influencera benefit vzniká na oboch stranách. Pokiaľ udržujete s influencerom pozitívny vzťah môžete nadobudnúť skvelé biznis partnerstvo a dlhodobú spoluprácu. Najlepším ambasádorom je práve človek, ktorý si môže vašu značku dovoliť.

Výber vhodného influencera si vyžaduje dôkladný prieskum a zváženie rôznych kriterií. Vyskúšajte naše tipy a nájdite toho správneho.