Vedeli ste, že na upútanie pozornosti máte len 1,7 sekundy?

Rýchlosť, akou napreduje ľudstvo, sa za posledné roky niekoľkokrát znásobila. Ľudia čoraz viac držia v rukách smartfónytablety. Sú obklopení množstvom reklám a preferujú vizuálny obsah pred tým textovým. Prečo?

Vizuál je dôležitejší ako text

Sme ovplyvňovaní množstvom vzruchov. Preto je dôležité si uvedomiť, že na upútanie pozornosti máte necelé dve sekundy. Ľudia nemajú čas čítať dlhé texty. Pokiaľ nemáte k textu zaujímavý a pútavý vizuál, stávate sa neviditeľným. Výrazný obrázok, nadpis či fotografia pritiahne vašu pozornosť rýchlejšie. V množstve príspevkov je preto dôležité vedieť sa odlíšiť.

„In a sea of a million stories, a great one is going to make you react.“

Predstavte si, že máte vytvoriť 60 sekundový blockbuster

Ak je možné, aby filmové trháky držali pozornosť ľudí 3 hodiny (alebo 30 rokov v prípade Star Wars), tak ste so 60 sekundami vyhrali už teraz. Snažte sa v príspevkoch na sociálnych sieťach povedať počas jednej minúty čo najviac. Zdieľajte ľuďom len informácie, ktoré sú pre nich zaujímavé a relevantné.

Rozlišujte medzi rôznymi platformami

Podstatné je, že ľudia využívajú každú sociálnu sieť inak. Na pinterest sa chodia inšpirovať, facebook sa pre ľudí stal komunikačným a informačným médiom a instagram je pre nich fotoalbum s peknými fotkami a videami. Preto tvorte rozličný a atraktívny obsah, no najmä sledujte, čo konzumujú.

Nepridávajte všade rovnaké príspevky

Už vieme, že je dôležité rozlišovať medzi platformami. Práve preto by sme mali hovoriť rovnaký príbeh vždy inak. Na facebooku povedzme dôležitú informáciu prostredníctvom článku, na instagram pridajme krátke video a na pinterest zase obrázok. Zvážme aj veľkosť nášho publika na jednotlivých platformách. Ak máme na facebooku najviac fanúšikov, mali by sme obsah zdieľať práve tam.

Udržte si pozornosť vašich sledovateľov a fanúšikov, tvorte obsah, ktorý vám získa konverzie a prinášajte im kreatívne posty.