Vlastníte alebo spravujete e-shop a všimli ste si zvýšenú mieru odchodu z nákupného košíka? Spoznajte dôvody, prečo zákazník opúšťa stránku práve v tomto procese objednávky a zvýšte svoj konverzný pomer.

Na základe výskumu z roku 2019 je priemerná miera odchodu z košíka 69,57%. Samozrejme, vždy budete mať nejaké percento opustenia košíka, avšak pochopenie toho, čo kupujúceho viedlo k prerušeniu nákupu vám môže toto percento znížiť.

 

Vysoké poštovné

Stalo sa vám niekedy, že ste si pridali veci do košíka, išli ste už tovar zaplatiť a zistili ste, že za dopravu by ste zaplatili skoro viac ako za celý nákup? Vysoké poštovné a poplatky s tým spojené bývajú častým dôvodom, prečo zákazník opustí e-shop a nedokončí tak svoju objednávku.

Momentálne sa na trhu nachádza množstvo prepravných spoločností, ktoré ponúkajú dopravu za vynikajúce ceny. Spravte si prieskum a vyberte si toho najvhodnejšieho prepravcu pre vás. Vaši zákazníci to určite ocenia.

 

Povinnosť sa zaregistrovať

Povinnosť registrácie patrí medzi ďalšie dôvody prečo zákazníci opúšťajú nákupný košík. Táto požiadavka pridáva ďalší krok v procese objednávky a tým spomaľuje dokončenie nákupu.

Odstráňte túto zbytočnú prekážku a skôr motivujte zákazníka rôznymi výhodami, prečo by si mal vytvoriť účet práve u vás.

 

Nedostatok platobných metód

Absencia platobných metód môže taktiež zapríčiniť zvýšenú mieru odchodov z vášho e-shopu. Každý zákazník má svoju obľúbenú platobnú metódu, či už je to platba kartou, na dobierku či platba prevodom. Je samozrejmé, že nemôžete vyhovieť všetkým zákazníkom a mať na svojom internetovom obchode každú platobnú metódu, ktorá existuje.

Odporúčame, zmapovať si svoju cieľovú skupinu a podľa nej si zvoliť tie správne spôsoby platby. Konzervatívnejší zákazníci stále preferujú platbu na dobierku, na rozdiel od mladšej cieľovej skupiny, ktorá pri nakupovaní na internete najčastejšie volí platbu kartou alebo .

 

Rýchlosť načítania stránky

Zákazníci rýchlo odchádzajú z pomalého e-shopu, nakoľko to v nich vyvoláva pocit nedôvery a zároveň nechcú riskovať, že na pomalom a nestabilnom e-shope zaplatia svoju objednávku duplicitne, prípadne im platba zlyhá.

Štatistiky hovoria jasne. Sekundové oneskorenie načítania stránky spôsobuje zníženie miery konverzie o 7%, znižuje sa zobrazenie stránky o 11% a taktiež aj klesá spokojnosť zákazníka až o 16%. Miera odchodov sa priamo úmerne zvyšuje s načítaním stránky, ako môžete vidieť aj na nasledujúcej grafike.

miera odchodu, nacitanie stranky, opustenie kosika
Zdroj: Pingdom

 

Zdĺhavý proces objednávky

Nakupovanie na internete by malo byť jednoduché a rýchle. Dlhý proces objednávky, vypĺňanie nezmyselných informácií a zložitá platba sťažuje zákazníkovi dokončiť svoju objednávku a preto sa váš zákazník rozhodne skôr či neskôr hľadať rýchlejšie a jednoduchšie nakupovanie medzi vašimi konkurentmi.

Pozorujte teda správanie vašich zákazníkov, vylepšujte možnosti platby, aby ste zrýchlili jej proces. Odstráňte zbytočné polia v objednávkovom formulári, zjednodušte jeho vzhľad a odstráňte nadbytočné kroky v procese objednávky. Zlepšíte tým nielen mieru odchodu ale aj zážitok z nakupovania.