Slová sa predávajú. Vždy to tak bolo a vždy aj bude. O tom niet najmenších pochýb. Ľudia však prestali čítať printové noviny či sledovať klasickú televíziu a komunikujú primárne cez sociálne siete Facebook, Twitter, Instagram či blogy. Reakčný čas v reklame, potrebný na upútanie pozornosti potencionálneho spotrebiteľa sa tak 10-násobne znížil. Z pôvodných 30 sekúnd reklamy sa tak inzerenti dostali na 3 sekundy čistého času, počas ktorých musia svoj produkt alebo službu predať.
Aké slová by ste teda mali zvoliť, aby ste pozornosť kupujúceho nielenže upútali, ale aj presvedčili, aby si daný produkt alebo službu zakúpil? Tu je 5 slovíčok, ktoré by ste v komunikácii so spotrebiteľmi mali rozumne využívať a pomôžu vám predať váš tovar alebo službu!
Oslovenie
Azda najúčinnejším slovom v reklame je oslovenie. Spotrebiteľovi pomáha zosobniť sa s produktom alebo službou, naznačuje ich absenciu v jeho živote a navodzuje potrebu vlastniť ich. Ľudia sa radi bavia o sebe a radi počúvajú, že „S touto bieliacou pastou bude váš úsmev žiarivo biely!“, „Tento krém vám zaručí večnú mladosť!“ alebo „S touto službou bude váš dom krištáľovo čistý!“
Zdravie
Toto slovo sa v dnešnej dobe stalo pomerne nadužívaným termínom. Používa sa nielen na vyjadrenie fyzického či duševného zdravia, no je aj často používanou variáciou v prípade, že hovoríme napríklad o finančnom zdraví.
V čom sa ale skrýva moc tohto pomerne jednoduchého slovíčka? Funguje, pretože všetci vieme, čo v bežnom používaní znamená. Zdravie značí, že sa nám darí dobre, že vec, ktorej sa týka nezlyhá a zabezpečuje kvalitu. Ak teda vašim zákazníkom môžete s čistým svedomím zaručiť kvalitné zdravie, či už ide o fyzické zdravie, jedlo alebo službu, výborne!
Avšak, pozor na zneužívanie tohto slova, pretože môže jednoducho slúžiť aj ako dvojsečná zbraň. Nevytvárajte si so svojím zákazníkom neférový vzťah založený na prázdnych sľuboch, ktoré nemôžete dodržať. Ak niečo sľúbite, napríklad spomínané zdravie, urobte všetko preto, aby ste tento sľub dodržali. S týmto slovom sa úplne prirodzene spája aj naše ďalšie mimoriadne efektívne reklamné slovo, a tým je…
Garancia
Vyjadruje akúsi pomyselnú bezpečnostnú sieť. Práve záruka je spôsobom, ako odstrániť akékoľvek pochybnosti. No a v reklame je záruka prísľubom spoločnosti pre spotrebiteľa a považuje sa za záväzok. Najznámejšou je záruka vrátenia peňazí, pomocou ktorej odstránite riziko z otestovania nového produktu. S garanciou sa ďalej spájajú aj ďalšie slovíčka tzv. istoty, ako overený alebo bezpečný.
Bojíte sa, že vám budú zákazníci váš produkt vracať ako na bežiacom páse? Nemusíte sa! Málokoho produkt sklame natoľko, že požiadajú o vrátenie peňazí. A okrem toho, mnohým sa nechce absolvovať papierovačky okolo vracania tovaru, preto si ho radšej nechajú. Znovu však platí, aby ste toto slovo nepoužívali zbytočne. Ak už teda záruku sľúbite, dodržte ju. V opačnom prípade, dôjde k poškodeniu dôveryhodnosti medzi vami a spotrebiteľom.
Superlatívy
Unikátny, jedinečný, originálny, nový či najlepší. Použitím týchto slov vytvoríte pocit lákadla, atrakciu, ktorá upúta pozornosť bežných spotrebiteľov. Začnite tým, že si dôkladne premyslíte, čo robí váš produkt alebo službu výnimočnou, odlišnou, lepšou v porovnaní s konkurenciou. Ak ponúkate niečo, čo je jediné svojho druhu, informujte o tom svojich zákazníkov.
Limity
Okamžité uspokojenie v podobe slovného spojenia „hneď teraz“ je pre ľudí dôležité. Najmä v dobe rýchlej a bezplatnej prepravy alebo okamžitého sťahovania filmov a hudby. Len sa uistite, že ak hovoríte teraz, skutočne máte na mysli teraz.
Samozrejme, nezabúdajte ani na reverzné použitie slova teraz, ktoré je v reklame omnoho dôležitejšie. Prinúťte vašich zákazníkov konať „hneď teraz“. Toto slovo má obrovskú moc, pretože sa mimoriadne jednoducho a prirodzene spája s naliehavosťou. Povestné marketingové vety „Neváhajte a zakúpte si náš produkt/službu hneď teraz!“ alebo „Zavolajte teraz a dostanete dopravu zadarmo a ďalší produkt zdarma!“ prinútia vašich zákazníkov konať pod nátlakom časovej tiesne.
BONUS: Slovenské zadarmo!
Ak je niečo skutočne zadarmo, spotrebiteľ sa zastaví, sadne si a vezme tento fakt na vedomie. Ba čo viac, ak niečo málo zákazníkovi ponúknete zadarmo, odmení vás nákupným košíkom plným vašich produktov. No a pravda je taká, že akonáhle Slováci vidia, že je čosi zadarmo alebo za zníženú a zľavnenú cenu, nakupuje.
Avšak, za slovom zadarmo často nasleduje obávaná hviezdička. Tá vedie spotrebiteľa k drobnej tlači s nápisom ako „bezplatná skúšobná verzia“. Vďaka bezplatným vzorkám, bezplatnej preprave, bezplatnému vráteniu tovaru, bezplatnému nákupu a ďalším skutočne bezplatným ponukám sa z tohto slova stáva konzistentný hráč v oblasti reklamy.