Robíte si online marketing sami a všimli ste si úbytok návštev na vašej stránke? Ste z toho zmätený a neviete kde hľadať príčiny poklesu? 

Dôvodov môže byť viacero, my vám poradíme kde a ako ich hľadať. 

Najskôr vykonajte kontrolu

Na kontrolu použite nástroj Google Webmaster Tools, v ktorom hľadajte aktuálne hlásenie, v ideálnom prípade práve tu nájdete popis problému, čo spôsobilo pokles vyhľadávania vašich stránok.

 

1. Ako sa zobrazujete v SERPe

Vykonajte kontrolu indexovaných stránok. Všímajte si najmä to, aký text sa zobrazuje pri konkrétnych podstránkach, a ak je text nerelevantný k obsahu vykonajte zmenu. Zmeňte meta popisky najmä nadpis (Title) stránky a popis (Description) stránky.

 

2. Kontrolujte odkazujúce stránky

Tak ako budovanie spätných odkazov môže stránke pomôcť zlepšiť pozície pri vyhľadávaní, tak môže aj uškodiť. Ak na stránku odkazuje priveľa tzv. DoFollow odkazov v pomere na NoFollow, stránka sa javí ako spam. Vysoký počet DoFollow odkazov ukazuje, že web sa snaží získavať spätné odkazy len za účelom hodnotenia stránky bez ohľadu na obsah a publikum. Odporúčaný profil spätných odkazov by mal byť 80% v prospech DoFollow odkazov a 20% NoFollow odkazov.

 

3. Rozmanitosť odkazovaných IP adries

Ak máte dostatočné množstvo odkazov je potrebné skontrolovať variabilitu odkazovaných IP adries. Ak na vašu stránku odkazuje 1000 odkazov z jednej IP adresy je to viac ako podozrivé. Google vyhodnocuje takéto správanie veľmi rýchlo a trest sa môže prejaviť okamžite.

 

4. Zvážte poskytovateľa hostingu

Web umiestnený v rovnakom bloku ako spamové weby môže stránke uškodiť. Ak hosting využíva príliš veľa stránok porušujúcich pravidlá Google môže byť IP adresa poskytovateľa penalizovaná a weby na nej umiestnené taktiež.

 

5. Úroveň hodnotenia odkazov

Príčinou problémov môžu byť aj odkazy, ktoré majú veľmi nízke hodnotenie a ich počet prevyšuje primeranú úroveň. Takisto by ste mali kontrolovať, či odkaz nie je penalizovaný, čím by vám mohol tiež uškodiť. Pred každým dopytom výmeny odkazov zvážte ich využitie.

Dostať penalizáciu od Google je veľmi jednoduché, dostať sa však z black listu vyžaduje zdĺhavý a náročný proces. Preto pri budovaní spätných odkazov radšej využite služby profesionálnej agentúry, ktorá spätné odkazy pravidelne vyhodnocuje a klientom podáva komplexné reporty.