Máte 1 000 fanušíkov na Facebooku a vaše posty sa zobrazia iba 70? Hľadáte spôsoby, ako efektívnejšie osloviť vaše publikum? V tomto článku vám ukážeme 5 spôsobov ako zlepšiť váš organický dosah na Facebooku.
Pozrite si aspoň tri mesiace staré príspevky. Ak zistíte, že váš organický dosah postupne klesá alebo jednoducho chcete vylepšiť vaše výsledky, máme pre vás pár tipov, ako to môžete urobiť.
1. Zverejňujte aktuálny obsah
Životnosť príspevku na Facebooku závisí od viacerých faktorov. Jedným z nich je jeho užitočnosť. Dokonca aj starý príspevok sa môže objaviť vo vašich novinkách, ak ho fanúšikovia komentujú, zdieľajú alebo označia páči sa mi to.
Pri zdieľaní na Facebooku je dôležité vytvoriť obsah, ktorý zostane aktuálny pre užívateľov na dlhšiu dobu. Čím viac ľudí sa stotožní s obsahom príspevku, tým je dlhšia životnosť týchto príspevkov.
2. Menej je niekedy viac
Nepotrebujete zverejňovať veľké množstvo príspevkov každý deň, aby ste získali pozornosť. Radšej menej, ale kvalitnejších príspevkov ako veľa a nezaujímavých, pretože viac príspevkov vám nemusí nevyhnutne priniesť aj viac úspechu na Facebooku.
Graf nižšie ukazuje analýzu stránok na Facebooku pre Coca-Cola India a Pepsi India. Coca-Cola India zverejňuje príspevky menej častejšie na ich stránke než Pepsi India, ale keď prídu do kontaktu s fanúšikom, Coca-Cola je jasným víťazom.
Nie je žiadne pravidlo, ako často za deň/týždeň by ste mali uverejňovať príspevky. Buffer blog naznačuje, že 2 príspevky denne je vhodný počet pre podnikanie na Facebooku. Post Planner blog odporúča zverejňovať 3 odlišné typy príspevkov každý deň. Vy sami budete musieť usúdiť, aký je vhodný počet príspevkov pre vaše podnikanie, možno až 1 za týždeň. Vyskúšajte tiež kombinovať odkazy, obrázky a videá.
3. Použite cielený organický príspevok na poskytnutie príslušného obsahu
Cielený organický príspevok na Facebooku vám umožňuje doručiť obsah fanúšikom s najväčšou pravdepodobnosťou tak, aby sa s ním zaoberali. Inými slovami, Facebook vám dáva možnosť zamerať svoj obsah na špecifické skupiny fanúšikov.
Facebook ponúka osem možností ako nastaviť svoj cieľ: pohlavie, stav vzťahu, úroveň vzdelania, vek, poloha, jazyk, záujmy a dôležité dátumy. Vyberte cielené možnosti, ktoré vám pomôžu sústrediť sa na správne publikum pre váš obsah.
Napríklad, tento príspevok je zameraný na 150 fanúšikov, vybratých podľa ich záujmov a vzdelania.
Tento obsah si na svojej časovej osi môžu zobraziť iba ľudia, ktorí sa oň s najväčšou pravdepodobnosťou zaujímajú. Keby bol tento príspevok zameraný na všetkých 12.000 fanúšikov stránky, angažovanosť by bola oveľa nižšia.
4. Uverejňujte príspevky vo vhodnom čase
V čase, keď menej ľudí zdieľa príspevky na Facebooku, sú vaše šance na to, aby si ľudia všimli práve ten váš vyššie. Zvyčajne najlepší čas na zdieľanie príspevku na Facebooku sú 3 hodiny poobede. Môžete však vyskúšať zdieľanie v rôznych časoch, v závislosti od toho, kedy sú vaši fanúšikovia online.
Prejdite do vášho prehľadu na Facebooku skontrolovať, kedy sú vaši fanúšikovia prihlásení do siete. Potom zvoľte čas, kedy je väčšina vašich fanúšikov online a vaši konkurenti nezdieľajú príspevky.
Ak neviete, ako sledovať svojich konkurentov a ich zdieľanie, tento článok vám to pomôže zistiť.
5. Vyberte typy obsahu, ktoré rezonujú s publikom
Podľa Socialbakers štúdií publikovaných vo februári 2015, Facebook užívatelia majú radšej videá a odkazy než obrázky.
Ak sa pozriete pozorne na výsledky štúdií, obrázky získali najnižší organický dosah, odkazy a aktualizácie statusov sú na tom lepšie a video je najvyšší zdroj dosahu zo všetkých.
Ale predtým ako skočíme na tento trend, preskúmajte svoj prehľad na Facebooku, aby ste videli, aký typ obsahu rezonuje dobre s vašimi fanúšikmi. Ak zistíte, že vaši fanúšikovia stále dávajú prednosť obrázkom pred ostatnými typmi obsahu, nemeňte svoju stratégiu. Namiesto toho postupne zavádzajte rôzne formáty a sledujte ako sa prejavujú.
Organický dosah Facebooku postupne klesal a naďalej bude. Vyskúšajte niektorý z tipov v tomto článku s cieľom zlepšiť vaše šance, aby sa obsah príspevkov objavoval častejšie vašim fanúšikom na Facebooku pomocou organických nástrojov. Nezabudnite si overiť svoje taktiky a tomu prispôsobiť doručovanie vášho obsahu.