Aké trendy v digitálnom marketingu očakávame v roku 2020? Určite nárast influencer marketingu, viac obsahového marketingu, viac videí na stránkach a viac toho, čo osloví digitálnych spotrebiteľov. Nižšie uvádzam sedem kľúčových trendov v digitálnom marketingu, ktoré si zaslúžia investovanie vášho času a prostriedkov, aby ste v roku 2020 uspeli.

 

  1. Nárast Influencer marketingu

Influencer je v súčasnosti novodobá celebrita alebo „internetová celebrita“ s miliónmi alebo tisíckami sledovateľov. Keďže influenceri dokážu sledovateľov priamo spojiť s vaším produktom, sú pre firmy efektívnym marketingovým kanálom na propagáciu značky.

V súčasnosti prichádza trend, kedy firmy na svoju propagáciu využívajú skôr influencerov s menším počtom konkrétnych sledovateľov. Tí danému influencerovi viac dôverujú, čo prináša mnohokrát väčší efekt. Ako je to možné? Takáto propagácia je viac cielená podľa záujmov sledovateľov.

Štúdia spoločnosti Mediakix ďalej predpovedá, že výdavky na reklamu investovanú do influencer marketingu v budúcom roku môžu presiahnuť hodnotu 10 miliárd dolárov. Je zrejmé, že influencer marketing je veľmi silný nástroj, ktorý naďalej rastie.

 

  1. Streamovanie a reklama

Už v roku 2019 platilo, že video je nevyhnutný nástroj pre úspešný marketing a bude to tak aj v roku 2020. Trendy však jeho umiestnenie menia, viac do formy streamovaného / živého videa, napríklad z eventu.

Túto zmenu nám potvrdzuje štatistika IAB z roku 2019 z USA, kde až 74 % spotrebiteľov vo veku 13 a viac rokov sledovalo streaming alebo iné online video aspoň 1 x týždenne. Navyše, až 41 % z nich ich sledovalo denne a 78 % sledovateľov online videí bude sledovať cielenú reklamu výmenou za bezplatný obsah.

Okrem pridávania videí na sociálne siete a svoje stránky, by ste sa mali zamerať aj na tvorbu obsahu pre Facebook Live a Instagram Live. Tie totiž sledovatelia pozerajú až 3 x dlhšie ako iný typ videí. Je čas brať streamovanie a live videoreklamy vážne.

 

  1. Rozvoj technologických riešení

Od technológie 5G na mobilných zariadeniach, až po pokroky v audiovizuálnej technike, sa spôsob akým spotrebitelia interreagujú s reklamami, v budúcom roku zásadne zmení. Technológia 5G zmení spôsob prístupu spotrebiteľov k obsahu a jeho používaniu. To znamená, že používanie mobilných telefónov sa v celosvetovom meradle dramaticky zvýši.

Umelá inteligencia týkajúca sa obsahu umožní väčšiu personalizáciu aj v digitálnom videu. Hlasové vyhľadávanie z SMART home zariadení bude ďalej napredovať. Zvýši svoju presnosť a rozsah podporovaných vylepšení. V tomto prípade hovoríme najmä o Alexa, Siri a Google Home.

 

  1. Nárast interaktívneho obsahu

91 % kupujúcich hľadá interaktívnejší digitálny obsah. V roku 2020 sa obsahový marketing sústredí na to, aby dal publiku viac toho, čo si pýtajú. A to, príspevky s priamym označením produktov, zapojenie virtuálnej reality do procesu nakupovania, 360° videá, kvízy, ankety a mnohé ďalšie.

Príklad – Rím a prehliadka mesta so sprievodcom pomocou 360°kamery umocní efekt, akoby ste boli priamo na mieste.

Interaktívny obsah bude v roku 2020 jednoznačne najsilnejší marketingový nástroj. Tak napríklad, na Instagrame viete uverejniť príspevok s platenou reklamou, ktorý obsahuje možnosť zobraziť priamo umiestnený produkt na fotografii. Po kliknutí sa dostanete na stránku s ďalšími informáciami. V prípade, že sú takéto príspevky kreatívne, dosah šírenia povedomia o značke a samotný predaj môže byť násobne vyšší ako pri štandardných príspevkoch.

 

  1. Mikro-momenty menia pravidlá

Správanie spotrebiteľov sa navždy zmenilo. Dnešná bitka o srdce, myseľ a peniaze sa vyhráva (alebo stráca) v mikro-okamihoch / momentoch rozhodovania. Ľudia vo všeobecnosti robia okamžité rozhodnutia o tom, čo jesť, ktorú reštauráciu si vybrať, čo kúpiť alebo kam ísť. Táto taktika sa snaží využiť to, aby sa relevantná reklama zobrazila správnemu publiku, na správnom mieste a v správnom čase.

Nástup mikro-momentov znamená, že obchodníci musia prehodnotiť cestu lineárneho kupujúceho, ktorá už nesleduje stanovenú cestu – povedomie, zváženie a rozhodnutie. Dnes sa cesta zákazníka stáva viac vírivým lievikom, v ktorom ľudia premýšľajú, vidia alebo rozprávajú o tom. A až potom sa o ňom chcú dozvedieť, pozerať alebo kúpiť. Všetko naraz. Očakávania sú vysoké a trpezlivosť veľmi nízka.

 

  1. Príbehy na sociálnych sieťach sa stávajú základom marketingu

Najskôr Snapchat vyšiel s konceptom „My Story“, potom boli predstavené príbehy Instagramu a Facebooku a nakoniec YouTube predstavil svoj vlastný formát príbehu: Reels. Novinkou TikTok, kde používatelia vytvárajú videá hneď na mieste a „zo zákulisia“, aby získali menej strojený a autentickejší vzhľad.

Keďže tieto typy príbehov zmiznú po stanovenom časovom období, je tu pre obchodníkov veľká príležitosť využiť FOMO (strach z toho, že niečo zmeškáme), akcie, súťaže atď. Opäť máte možnosť zapojiť fanúšikov / followerov pomocou ankiet, dotazníkov, otázok a súťaží, čím zvyšujete mieru zapojenia, dosah a taktiež návštevnosť vašich stránok. V prípade lokálnej prezentácie, máte navyše možnosť využívať označenia miesta, čo v danej chvíli môže osloviť sledovateľov hľadajúcich napríklad reštauráciu v okolí.

 

  1. Content Experience bude tvárou Content marketingu

V preklade „Obsahová skúsenosť“ je zlúčením obsahu a kontextu. Každý obsah by mal prinášať nejaký zážitok. Či už dobrý alebo zlý. A to, prostredníctvom prvkov ako sú dizajn, umiestnenie produktu, kvalita, prostredie atď.

Príkladom môže byť kampaň spoločnosti Coca-Cola, ktorá začala v roku 2011 dodnes silnú kampaň. Spotrebitelia si môžu svoj produkt prispôsobovať, napríklad označiť ho svojím menom. Kampaň sa stala natoľko virálnou, že zákazníci sami začali na sociálnych sieťach zverejňovať fotky produktov so svojím menom. Spotrebitelia zbožňujú schopnosť mimovoľne personalizovať produkty, čo pre spoločnosť Coca-Cola vytvorilo priestor, ako zapojiť svoje publikum, a zároveň ich prinútiť k nákupu.

Content Experience je o riešení celého používateľského zážitku pri interakcii s obsahom. Zvážte jeho zapojenie do vašej marketingovej stratégie na rok 2020.

Chýba niečo vášmu marketingu?

Náš tím sa profesionálnym okom pozrie na váš marketing a v spolupráci s vami vytvoríme dátami podloženú analýzu, ktorá povedie k novej komunikačnej stratégii na rok 2020. Neváhajte nás kontaktovať, dobrá marketingová stratégia je základom úspechu.