[vc_row type=“in_container“ full_screen_row_position=“middle“ scene_position=“center“ text_color=“dark“ text_align=“left“ overlay_strength=“0.3″ shape_divider_position=“bottom“][vc_column column_padding=“no-extra-padding“ column_padding_position=“all“ background_color_opacity=“1″ background_hover_color_opacity=“1″ column_shadow=“none“ column_border_radius=“none“ width=“1/1″ tablet_text_alignment=“default“ phone_text_alignment=“default“ column_border_width=“none“ column_border_style=“solid“][vc_column_text]

Kalendár nám našepkáva, že práve teraz je ten správny čas. Pýtate sa na čo? Začať premýšľať o predvianočnej reklamnej stratégii tak, aby ste zasiahli tú správnu cieľovku. Pre predajcov to vyzerá tak, že vianočná nákupná sezóna začína každým rokom skôr. V prípade, že vlastníte e-shop, máme pre vás niekoľko trikov, ako efektívne zasiahnete správnych zákazníkov. Pomocou nich im poskytnete skúsenosti s príjemným online nakupovaním. Takto si zabezpečíte prácu nielen na Vianoce, ale aj na nasledujúce mesiace či roky.

[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]

1. Späť k základom

Pri každej online reklamnej kampani je potrebné pochopiť, čo robí vaše podnikanie jedinečné. To je tajomstvo efektívneho zasiahnutia potenciálneho zákazníka, ktorý vo vašom e-shope chce nakúpiť. Premýšľajte, čo je na vašom predaji jedinečné. Výhodná cena? Pohodlie nakupovania z domu? Kvantita produktov? Emocionálny apel? Záručná doba?

Pokiaľ nie ste predajcom originálneho výrobku, musíte mať vždy na pamäti jedno! Vaše produkty si väčšina zákazníkov vie vyhľadať aj na akomkoľvek inom webe. A vďaka rýchlemu vyhľadávaniu mu na to postačí iba jednoduché kliknutie prsta. Preto je dôležité zamerať sa na to, čo robí vašu firmu odlišnou od milióna iných spoločností. Samozrejme, že vaša predajná stratégia nemusí fungovať na každého. Avšak, počas vianočnej sezóny je omnoho ľahšia. Kupujúcich je naozaj požehnane. Unikátna vlastnosť preto určite niekoho zachytí.

Pre začiatok si skúste spraviť prehľad vašich zákazníkov. Ak je to možné, zistite si o nich niekoľko informácií. Kto sú? Čo hľadajú? Ako ich prilákať? Znie to síce jednoducho, no opak je pravdou. Návrat k základom sa vám z hľadiska konkurenčnej predvianočnej sezóny určite vyplatí!

[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]

2. Personalizujte vaše reklamné posolstvá

Vzhľadom na veľkosť predvianočného nákupného trhu môže byť ťažké vyniknúť spomedzi konkurencie. Poznáte svojich kupujúcich, viete čo chcú, no neviete získať konverziu? Vtedy prichádza na rad personalizácia. Čím špecifickejší sú vaši cieľoví zákazníci a posolstvá, ktoré im posúvate, tým je pravdepodobnejšie, že sa dostanete k ich potrebám.

Dôvodov prečo do vyhľadávačov zadávate kľúčové slovo „christmas gifts“ môže byť niekoľko. Pokiaľ nie ste tá najchytrejšia a najtvorivejšia osoba na svete, snažíte sa hľadať inšpiráciu pre nákup perfektného darčeka práve na webe. Ktorý nadpis sa vám zdá byť najviac prispôsobený tomuto hľadaniu? “Gift Ideas | 2018 Christmas Gifts – TheGrommet.com” alebo “2018 Uncommon Christmas Gifts | Hate Boring Gifts? Us Too”?

Štatistiky dokazujú, že jednu z ponúkaných stránok si určite vyberiete. Nemusí to byť nevyhnutne to, čo hľadajú úplne všetci. Ak ale hľadáte jedinečné darčekové nápady, je vysoká pravdepodobnosť, že si vyberiete reklamy, ktoré sa zdajú byť prispôsobené vašim potrebám.

[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]

3.Dajte dokopy nejaké video reklamy

Predvianočné nákupné šialenstvo a reklamná konkurencia stúpajú priamo úmerne. Preto nemôžete spustiť akékoľvek staré reklamy a dúfať v to najlepšie. Potrebujete reklamy, ktoré získajú pozornosť vašich zákazníkov. Také, aké si zákazníci užívajú. Najlepším spôsobom ako to dosiahnuť, sú vysokokvalitné a zábavné video reklamy. Avšak, snaha prinútiť potenciálnych zákazníkov, aby vám venovali pozornosť prostredníctvom videa, je receptom na zlyhanie.

Počas sviatkov sú ľudia mimoriadne zaneprázdnení. Nebudú venovať pozornosť a peniaze len tak hocičomu. Pridaním novej reklamy do veľkého mixu reklám vaše publikum ešte viac frustrujete. Nedožadujte sa ich pozornosti. Skúste si ich len získať. Uvidíte, že vaša firma sa stane vítanou. Potenciálni zákazníci budú vo vašom e-shope s vysokou pravdepodobnosťou nakupovať  nie len teraz, ale aj v budúcnosti.

Najjednoduchšou cestou ako premeniť reklamu pútajúcu pozornosť na reklamu generujúcu predaj, je použitie YouTube TrueView pre akcie. Tento spôsob je takmer rovnaký ako TrueView reklama, ale TrueView pre akcie vám umožňuje pridať do vášho videa tlačidlá ako „Nakupovať teraz“ alebo „Kúpiť teraz“.

Tu je niekoľko spôsobov ako najlepšie využiť TrueView pre akcie kampane:

  • Rýchlo ich zaveste. Ako u väčšiny video reklám, máte len 5 sekúnd, než ľudia preskočia reklamu. Začiatok musí byť teda naozaj perfektný.
  • Naplno využívajte zvuk. Mnoho ľudí stále počúva reklamy na mobiloch so zapnutým zvukom. Uistite sa že vaše audio evokuje správne emócie.
  • Zamerajte sa na správnu skupinu ľudí. Zacielenie na vhodnú skupinu ľudí je veľmi dôležité pre váš úspech. Najmä v prípade vianočných nákupných kampaní. TrueView pre akcie nie je výnimkou.
  • Zadajte rýchle tempo. Ak chcete upútať ich pozornosť, musíte veci držať v pohybe. Nikto nemá rad pomalé reklamy.
  • Používajte tesné rámovanie a jasné farby. Tesné rámovanie a jasné farby sú vzrušujúce pre oči. Takto zvýšite svoje šance, že ľudia budú venovať pozornosť práve vám.

Najlepšie video reklamy pútajú pozornosť zákazníkov zábavným a pútavým dojmom. Koniec koncov, mali by viesť ľudí k tomu, aby kupovali vaše produkty. Vzbuďte v ľuďoch pozitívne emócie a prepojte ju s tým, čo predávate. Toto je tá správna cesta k tomu, aby ľudia nenásytne hľadali tlačidlo „Kupiť teraz“.

[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]

4.Vyvarujte sa chybám

Pre online predajcu nie je nič znepokojujúcejšie, ako odradený zákazník. Vyvarujte sa preto chybám s komunikáciou. Oprava chýb a doplnenie informácii rozhodne nie je najzaujímavejšia činnosť na svete. Ale venovať čas usporiadaniu a správnemu fungovaniu vašich produktových zložiek, sa najmä v období vianočných nákupov určite oplatí.

Nevenovať pozornosť týmto detailom počas celého roka, vám nemusí uškodiť. Nechať tieto nedostatky na vašom e-shope počas sviatkov, je ako objednať si vianočný inventár pre kamenný obchod a zabudnúť vyložiť ho na poličku.  

Počas nasledujúcich dvoch mesiacov by ste mali zvýšiť pozornosť. Vyvarujte sa podobným medzerám. Uistite sa, že popisy všetkých produktov zodpovedajú ich skutočnej kvalite. Chýbajúci GTIN kód môže pre vás znamenať stratu v podobe tisícky zákazníkov a príjmov. A nedôveryhodnosť informácií zase negatívne recenzie.

[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]

5. Využite výhody Smart Shopping

Tohtoročné predstavenie Smart Shopping od spoločnosti Google ponúka množstvo zaujímavých príležitostí pre inzerentov. Bude zaujímavé sledovať, ako sa tieto kampane budú tento rok vyvíjať. Vyzerá to tak, že je to dobrá cesta, ako zvýšiť výkon vašich predvianočných kampaní – jednoducho smart je smart.

Tu je niekoľko vecí, ktoré treba mať na pamäti:

  • Začnite skôr. Smart Shopping kampaniam trvá aspoň 15 dní, kým začnú zaberať. Je lepšie s nimi začať pred veľkými nákupnými udalosťami, napr. Black Friday.
  • Zhodnoťte dlhodobú výkonnosť. Čím skôr začnete používať Smart Shopping kampane, tým viac času budete mať na vyhodnotenie ich efektívnosti. Niekedy to zaberie viac času vytvoriť nový typ kampane. Preto odporúčame dať si veci dokopy čo najskôr.
  • Spoznajte svoje esá. Váš rozpočet a nastavenie ROAS sú jedinými skutočnými pákami, nad ktorými máte značnú kontrolu. Preto dávajte pozor, ako zmeniť tieto nastavenia ovplyvňujúce vaše výsledky.
  • Nebojte sa navýšiť svoj rozpočet. Skvelá vec v súvislosti so sviatkami je zvýšený dopyt. Ak ale nenavyšujete svoj rozpočet na základe tohto dopytu, môžete prísť o vážne príležitosti.

Smart Shopping kampane majú potenciál zaručiť zmenu pre mnohé internetové firmy. Užitočnosť týchto kampaní bude, samozrejme, závisieť od konkrétnych produktov, ktoré predávate. Ak ste sa doposiaľ nezaujímali o Smart Shopping, je najvyšší čas!

Posledná rada?

Sviatočná reklama môže vyzerať zastrašujúco. Opak je však pravdou. Podstatné je vedieť, kto je môj zákazník, ako sa k nemu dostať a ako upútať jeho pozornosť.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]