Verím, že za posledné obdobie sa každý z nás aspoň raz stretol s narastajúcim trendom zvaným TikTok. Zatiaľ čo pre mladšiu generáciu, ide skôr o novú príležitosť sociálnej prezentácie, ja som až do posledných dní, odmietavo túto novinku ignoroval a myslím že nie som sám. TikTok na slovensku predsa nemá až takú silu aby sa mu bolo potrebne venovať. Či?

Na rozdiel od žalostného faktu, že každý môže spievať a tancovať okrem mňa, som sa predsa len prebral a pozrel na TikTok z pohľadu reklamných príležitostí. TikTok ponúka okrem jasnej príťažlivosti pre mladých aj rastúcu škálu reklamných možností a prijíma ďalšie opatrenia na vzdelávanie svojich používateľov o tom, ako bezpečne túto aplikáciu používať.

Uvažujete ako môže táto nová sociálna platforma pomôcť vášmu podnikaniu a ako ho zakonponovat do svojho digitálneho marketingového mixu? Tak potom čítajte ďalej a získajte viac informácií o aplikácii postavenej na krátkych videách.

Čo je TikTok?

TikTok, je podobne ako predčasom Vine, platforma komunikujúca krátke videá. Väčšina bývalých používateľov aplikácie Musical.ly jednoducho začala nahrávať videá  s tzv. lipsingom do hudobných videí, zatiaľ čo tí talentovanejší, nadšenejší a technicky zdatnejší začali uploadovať videá s ich originálnym obsahom. Práve druhá skupina sa stala influencermi a teda potenciálom pre obchodníkov a marketérov.

Videá TikTok-u môžu byť 15 sekúnd dlhé, no ponúka sa aj možnosť spojiť viacero klipov dohromady, a to až na 60 sekúnd celkového záznamu. TikTok ponúka funkciu nahrávať videá natočené pomocou aplikácie, ale aj mimo nej.  K dispozícii je tiež možnosť priameho prenosu a množstvo filtrov a nástrojov, ktoré vám pomôžu vylepšiť celkový vizuál videa.

Aplikácia je prispôsobená moderným trendom používania a zameriava sa na publikum, ktoré hľadá nový a vzrušujúci spôsob komunikácie so svetom. Jedinou výraznou nevýhodou je konektivita s Facebook-om a Google-om, ktoré sa v súčasnosti nedajú prepojiť a merať tak ich pôsobenie a výkonnosť.

Ako môžu značky a podnikatelia vyťažiť maximum z platformy TikTok?

Používanie platformy TikTok na marketing je v skutočnosti oveľa jednoduchšie, ako by ste si mysleli.

V súčasnosti existujú pre podnikateľov tri kľúčové príležitosti, ktoré ponúkajú využiť TikTok na svoju prezentáciu:

  1. Vytvorte si vlastný kanál a nahrávajte videá relevantné pre vaše podnikanie
  2. Využite verejne známe osobnosti na šírenie vášho obsahu oveľa širšiemu (ale dobre zacielenému) publiku
  3. Inzerujte s využitím nových možností kampane TikTok (osobne by som však odporúčal túto možnosť zvážiť, kým aplikácia nebude na Slovensku trochu viac populárnejšia)

Ani v prípade TikTok-u sa kreativite medze nekladú, a tak ponúka nespočet kreatívnych a zábavných nápadov pre úspešnú propagáciu.

  • V súčasnom svete, v ktorom sú zákazníci čoraz skeptickejší voči reklamám, môžu byť surové, neupravené videá na TikTok vynikajúcim spôsobom, ako ukázať ľuďom, využitie vašich produktov v každodennom živote. Samozrejme nenásilne!

 

  • Videá na TikTok môžu byť tiež skvelým priestorom na prezentáciu zákulisia alebo procesov v reálnom čase. Napríklad lektori a mentori môžu zvýšiť interaktivitu svojich školení tým, že budú naživo vysielať a viesť ich kurzy a prezentácie online.
  • Obrovskú príležitosť na TikTok-u dostali aj módne značky a kozmetika, ktoré stále viac populárnymi krátkymi „try-on“ videami prezentujú interiér svojich skúšobných kabínok a svojich najnovších kolekcií. Úspešným príkladom je Guess, ktorá sa rozhodla na TikTo-u spustiť pre USA trh kampaň s názvom #inmydenim. Tá sa k dnešnému dňu môže pochváliť viac než 40 miliónmi vzhliadnutí.
  • Vyžaduje si váš produkt montáž alebo iný servis? Na TikTok je možné pridávať krátke a užívateľsky nenáročné videá, ktoré krok po kroku pomôžu napr. s montážou vášho nového nábytku.
  • Sieť Mexických reštaurácii Chipotle bola prvá, ktorá využila platformu TikTok a nedávno spustila svoju druhú veľkú kampaň s výzvou #GuacDance, ktorá povzbudila fanúšikov, aby predviedli svoje avokádové tanečné pohyby inšpirované „piesňou Guacamole“ Dr. Jean. Táto kampaň je minimálne tak podarená ako ich viac než 1 miliarda zobrazení.. Dlho na seba nenechal čakať ani známejší McDonald so svojou kampaňou #BigMacTikTok.

Ako sme sa už presvedčili pri kampaniach Icebucket challange alebo Bottle flip, #HashtagVýzvy sú zábavne a extrémne chytľavé, ľudia ich milujú, zapájajú sa a zdieľajú. Je jednoduché sa k nim pripojiť a baviť sa, čo si uvedomujú aj veľký hráči. Nie ste známou značkou? Nevadí. Zvážte vytvorenie vlastnej TikTok výzvy, pri ktorej vám môžu pomôcť s nakopnutím napríklad influenceri.

Prečo v TikTok-u vidím potenciál aj na našom trhu? (v budúcnosti)

Najmä z pohľadu prezentácie a reklamy  je TikTok relatívne nový, a preto zatiaľ nie je taký presýtený ako Facebook, Instagram alebo LinkedIn. Nakoľko sa na našom trhu zatiaľ nedá moc hovoriť o súťaži medzi inzerentmi, táto forma inzercie je teda aj oveľa lacnejšia.

Umožňuje vám tiež skúmať rôzne aspekty vášho podnikania, napríklad to, čo vás robí odlišnými a atraktívnymi. Práve TikTok je platforma, na ktorej budú tieto zábavné aspekty vítané, preto sa určite nebojte experimentovať.