Čítate referencie pred samotnou kúpou nejakého tovaru, či pred využitím služby? Ak áno, patríte až k 50% ľudí. Ak mi však prikývnete aj na otázku, či pravidelne pridávate referencie firmám, s ktorými ste prišli do styku, patríte iba k vzácnym 10% zákazníkov.
Online recenzie je možno nájsť na sociálnych sieťach, vo vyhľadávačoch či na webových stránkach s recenziami. Poznáte to, väčšina z nás pridá spontánne recenziu, iba keď je vytočená do nebies. Negatívna recenzia dokáže značke naozaj poškodiť. Na druhej strane, pozitívne ohlasy vedia vybudovať jej reputáciu a zvýšiť návštevnosť i predaj daného produktu či služby.
Firmy sa jednoducho pri získavaní pozitívnych recenzií nemôžu spoľahnúť iba na kvalitné výrobky a služby, ale potrebujú stratégiu. Poďme sa preto spoločne pozrieť na 5 jednoduchých tipov, ako získať kladné referencie.
Požiadajte o spätnú väzbu prostredníctvom newsletteru
Nech už podnikáte v čomkoľvek a máte zákazníkov, ktorí nakupujú váš tovar online, alebo využívajú vaše služby, skvelou možnosťou ako ich podnietiť k pridávaniu recenzií, sú e-mailové kampane. Tie sa ľahko automatizujú a sú lacné (samozrejme, nezabudnite na GDPR). Požiadajte ich o spätnú väzbu prostredníctvom e-mailu bezprostredne po interakcii s vašou značkou. Do návrhu newslettera viete pridať rôzne buttony a ikonky s priamym presmerovaním na pridanie referencie, napr. na vašu webovú stránku.
Oslovte svoju komunitu na sociálnych sieťach
Máte na Facebooku vytvorenú online komunitu ľudí, ktorí aktívne sledujú vašu značku? Paráda! Práve ste našli vynikajúce miesto na hľadanie kladných recenzií. Spustite kampaň alebo vytvorte jednoduchý príspevok so žiadosťou o ohodnotenie vašej firmy, ak sa im páči to, čo robíte.
Optimalizujte svoj web pre recenzie
Ak máte e-shop, pridajte po uskutočnení nákupu na vašom webe žiadosť o recenziu. Prípadne môžete pridať žiadosť o spätnú väzbu aj na konci vašich blogov. Určite nezabudnite na vrelú formuláciu v zmysle, že ohlas daného čitateľa dokáže pomôcť ostatným ľuďom pri rozhodovaní. Byť milý sa oplatí.
Pripomínajte online recenzie aj offline – v kamennej predajni
Vlastníte kozmetický salón? Umiestnite letáčik s prosbou o recenziu na vašu pokladňu, alebo požiadajte zamestnancov, aby pri konverzácii s klientom priateľsky vyzvali o ohodnotenie online. Najlepší čas, aby ste niekoho „chytili“, je práve vtedy, keď je zákazník priamo v interakcii s vašou značkou a nakupuje.
Motivujte zákazníkov, aby zanechali recenzie
Nič nemotivuje viac ako nejaký stimul. Ponúknite za zanechanú recenziu určitú odmenu. Čo tak získanie zľavového kódu pri ďalšom nákupe?
Ako vidíte, zvýšenie online recenzií od zákazníkov nemusí byť také komplikované. S trochou kreativity a sústredenia viete jednoducho zaviesť do vášho marketingového úsilia aj žiadosti o recenzie. A teraz, hor sa do toho!