Potrebovali ste niekedy vytvárať grafické zadania, aj keď nie ste grafickí dizajnéri? Grafický dizajn je užitočný skill pre každého online marketéra. Vedieť vytvárať profi vyzerajúce grafiky napriek tomu, že nemáte žiadne skúsenosti v grafickom odvetví je veľkým plusom. Ako na to? Tu je 5 tipov, ako vytvoriť pútavé grafiky.
1. Dbajte na „White space“
Pri vytváraní grafík zvyknú obrázky a text pútať najviac pozornosti. Miesta bez grafiky sú však rovnako dôležité. White space je miesto okolo dizajnových elementov, ktoré však nemusí byť nevyhnutne biele (môže byť farebné, môže to byť obrázok alebo textúra, poprípade vzor). Vedieť nechať dizajn “dýchať” a vedieť adekvátne narábať s white spaceom je jedným z faktorov, ktoré oddeľujú amatérskych grafikov od profesionálnych.
2. Držte sa ľahko čitateľných fontov
Pri fontoch je najdôležitejšia čitateľnosť. Snažte sa držať maximálne dvoch fontov v jednom dizajne – ideálne je používať jeden na headliny a druhý na zvyšný text. Vyberte si font, ktorý ladí s tónom vašej značky.
3. Poznajte psychológiu za farbami
Pri vytváraní farebnej palety značky je dôležité, aby reflektovali tón značky. Po psychologickej stránke evokujú rôzne farby rôzne pocity. Červená napr. vyvoláva vášeň a energiu, žltá optimizmus a spontánnosť, zelená zdravie a osvieženie, biela čistotu, čierna luxus a eleganciu a pod. Psychológiu farieb viete využiť vo všetkom, či už je to logo alebo dizajn webstránky.
4. Dbajte na zarovnanie
Nezarovnávajte texty a obrázky „od oka“. Väčšina grafických programov má nastaviteľné vodiace línie, ktoré vám pomôžu presne zarovnať potrebné elementy. Pekne zarovnané grafiky vedia vašu vizuálnu komunikáciu posunúť na nový level.
5. Naštudujte si rozmery pre social media
Facebook, Instagram, či Pinterest. Každá sociálna sieť má presne dané rozmery na rôzne formáty grafík, či už ide o prelinky, štvorcové posty, videá, stories alebo carousel. Tieto rozmery sa však neustálym aktualizovaním sociálnych sietí menia a preto je potrebné sledovať zmeny na stránkach, ktoré sa tomu venujú. (skúste napríklad – https://sproutsocial.com/insights/social-media-image-sizes-guide/)