V prvej časti článku o digitálnych trendoch, ktorými sa riadia svetové značky, sme si rozobrali personalizáciu, umelú inteligenciu a video marketing. Pozrime sa na ďalšie digitálne trendy, ktoré hýbu svetom online marketingu.

Augmented Reality (AR) – rozšírená realita

Gartner predpovedá, že do roku 2022 bude 70% podnikov experimentovať s  rozšírenou realitou a 25% z týchto technológií bude nasadených do výroby. Zatiaľ čo virtuálna realita (VR) vydáva veľa hluku a každého nadchne veľkolepými sci-fi nápadmi, AR je z marketingového hľadiska oveľa viac implementovateľná. Odborníci predpokladajú, že AR bude naďalej prekonávať VR z hľadiska podielu na trhu:

Značky čoraz viac využívajú túto technológiu na zlepšenie spotrebiteľských skúseností a zvýšenie predaja. Spoločnosť ModiFace, ktorú nedávno získala spoločnosť L’Oreal, vyrába aplikácie AR pre značky. Virtuálny umelec Sephora, pôsobivý príklad technológie spoločnosti ModiFace, vám umožňuje vidieť, ako budú rôzne farby rôznych foriem make-upu vyzerať na vašej tvári, bez toho, aby ste museli ísť do obchodu a fyzicky ho aplikovať:

 Aj IKEA má vlastnú AR aplikáciu s názvom IKEA Place, ktorá vám umožní vyfotiť si izbu v domácnosti pomocou fotoaparátu vášho smartphonu (zatiaľ len so systémom iOS 11.0.1), aby ste v ňom „otestovali“ nábytok IKEA. Môžete premiestniť nábytok a skontrolovať, ako vyzerá z rôznych uhlov:

Influencer Marketing

Influencer marketing je druh osobného marketingu, ktorý sa zameriava na použitie kľúčových lídrov na zosilnenie odkazu vašej značky na väčší trh. Influenceri môžu byť známe celebrity, ale častejšie sú to osobnosti Instagramu alebo YouTube s obrovským sledovaním, ktoré môžu prostredníctvom sociálnych sietí šíriť informácie o vašom podnikaní alebo produkte. Prečo je influencer marketing všeobecne autentickejší ako firemná reklama:

· 63% spotrebiteľov dôveruje názorom ovplyvňujúcich osôb na výrobky oveľa viac ako tým, čo o nich hovoria značky

· 58% ľudí si za posledný polrok kúpilo nový produkt z dôvodu odporúčania influencera

Z tohto dôvodu prešiel Iceland, populárny britský reťazec supermarketov, z reklám s celebritami na kampaň zameranú na skutočné mamičky. V spolupráci s komunitou kanálov YouTube, mamou, teraz spolupracuje s mnohými vlogermi na propagácii svojich produktov „autentickejším“ spôsobom. Výskum ukazuje, že 35% mamičiek dôveruje online videám, v ktorých vystupujú známe tváre, ako je toto nižšie, viac ako tradičným reklamám:

Influencer marketing nie je len trend. Štúdia MediaKix predpovedá, že výdavky na reklamu na influencer marketing by mohli do budúceho roka dosiahnuť 10 miliárd dolárov:

Influencer marketing bude tiež ovplyvňovaný umelou inteligenciou. S každým rokom AI uľahčuje a urýchľuje proces hľadania vhodných vplyvných osôb na partnerstvo. Pomáha identifikovať ľudí s lepšou angažovanosťou, menším počtom falošných sledovateľov a vyššou pravdepodobnosťou dosiahnutia pozitívnej návratnosti investícií (ROI). Umelá inteligencia navyše transformuje marketing influencera nasledujúcimi spôsobmi:

  • Rozpoznávanie obrazu pomocou ANN (umelé neurónové siete)
  • Určenie vplyvu influencera pomocou NLP (spracovanie prirodzeného jazyka)
  • Predpovedanie stimulov s ANN
  • Určenie vplyvu ovplyvňovateľa Nahlásenie príspevkov, ktoré nedodržiavajú pokyny na zverejnenie Eliminácia falošných záväzkov a spamovacích robotov.

Interaktívny obsah

Keď už hovoríme o okamžitom prístupe, dostávame sa k jednému z najrýchlejšie rastúcich trendov digitálneho marketingu v poslednej dobe: interaktívnemu obsahu.

V roku 2020 máme predurčený posun od tradičného textového obsahu k dynamickému a pútavému obsahu, ktorý používateľom ponúka pohlcujúci zážitok. Ide napríklad o:

  • Kvízy a ankety
  • Vstavané kalkulačky
  • Reklamy v rozšírenej realite
  • 360-stupňové videá

Toto je pekný príklad na 360 VR video:

A tu je príklad Kalkulačky dopadov na marketing, ktorá vám pomôže vypočítať, koľko peňazí zarobíte viac marketingom:

Ak sa potrebujete presvedčiť, vezmite do úvahy, že až 91% kupujúcich aktívne vyhľadáva interaktívnejší obsah. Ľuďom sa to páči nielen preto, že je svieži a originálny, ale aj preto, že sa vďaka nim cítia viac prepojení so značkami a viac sa podieľajú na nákupnom procese.

Interaktívny obsah je pútavejší, zapamätateľnejší a generuje lepšie výsledky pre vaše podnikanie.

 

Máte záujem o digitálny marketing? Napíšte nám!