Už sa ti stalo, že ťa prezentácia nezaujala? Dívaš sa na prezentujúcu osobu a máš chuť opustiť miestnosť, lebo je to bohapustá nuda. Koho predsa zaujímajú tabuľkové údaje a nudné obrázky? Často sa stáva, že práve takáto prezentácia ti prejde očami bez zanechania stopy.

Toto sú prvky ktoré nájdeš v každej z týchto prezentácií:

Tabuľkové údaje

Obrázky a iná grafika

Zbytočné animácie

Body s odrážkami

Na ich zaradení do tvojej prezentácie nie je nič zlé, no keď nemáš predstavu o tom, ako správne predstaviť svoj návrh, tak prezentáciu zbytočne presýtia. Ak chceš u klienta zanechať čo najlepší trvalý dojem, musíš svoju prácu dokonale odprezentovať. Prinášame ti zopár tipov, ako na to.

Pochop publikum

 

Prvá vec, ktorú musíš pochopiť, je publikum. Musíš vedieť, s kým sa budeš rozprávať, čo sa mu páči a čo si získa jeho pozornosť, taktiež čo sa mu nepáči. Takto si získaš dôveru publika a účasť na prezentácii.

 

Buď si istý

Pri prezentácii si buď istý sám sebou, neprežeň to však, aby si nepôsobil arogantne. Prezenáciu si dôkladne nacvič napríklad doma pred zrkadlom, aby si bol dokonale pripravený na publikum.

Počas prezentácie ovládaj svoje okolie 

Pri prezentácii si buď istý sám sebou, neprežeň to však, aby si nepôsobil arogantne. Prezenáciu si dôkladne nacvič napríklad doma pred zrkadlom, aby si bol dokonale pripravený na publikum.

Chyby pri prezentácii dizajnu

Strávil si hodiny prácou na svojej prezentácii a klientovi sa to páčilo. Ale na konci dňa bola tvoja  prezentácia druhá v porovnaní s jednoduchou prezentáciou v  PowerPointe. Čo sa pokazilo? Zrejme si nepôsobil dostatočne presvedčivo, preto sa klient rozhodol inak.

 

 

Mal by si preto dbať na tieto veci:

Vytvor vhodnú atmosféru

Nechaj klientov, aby sa najskôr usadili. Je viac ako dôležité, aby bola v miestnosti priateľská atmosféra. Státie počas prezentácie sa javí ako štandardné gesto, ale má obrovský dopad na celkovú prezentáciu. Ak pri prezentovaní stojíš medzi svojim publikom, prirodzene ti venuje viac pozornosti a rešpektu.

Oboznám klienta s históriou svojho dizajnu

Posledná vec, ktorú chceš je, aby bol klient z tvojho dizajnu zmätený. To sa môže stať ak začneš prezentovať bez toho, aby si klienta najskôr uviedol do deja. Porozprávaj príbeh, ako to celé vzniklo. Každý tvoj krok pri tvorbe dizajnu by mal mať svoje opodstatnenie.

Chabá prezentácia je zlá prezentácia

Tvoja prezentácia je príbehom, ktorý sa skrýva za celým dizajnom. Preto ju musíš odprezentovať čo najlepšie. Buď však opatrný, aby si to s prednesom neprehnal. Zapamätaj si, že obrázky sú iba vizuálne prvky a textu by mala obsahovať minimum, najlepšie žiaden, od toho si tu predsa ty.

Slovo na záver

Aby si mohol bezchybne odprezentovať svoj dizajn, budeš si musieť svoju prezentáciu dokonale nacvičiť. Vďaka profesionalite budeš dôveryhodnejší.