Content marketingSpráva sociálnych sietí

Aké možnosti ponúkne slovenským podnikateľom nová sociálna sieť Tik Tok?

Napísal(a) 26. novembra 2019

Verím, že za posledné obdobie sa každý z nás aspoň raz stretol s narastajúcim trendom zvaným TikTok. Zatiaľ čo pre mladšiu generáciu, ide skôr o novú príležitosť sociálnej prezentácie, ja som až do posledných dní, odmietavo túto novinku ignoroval a myslím že nie som sám. TikTok na slovensku predsa nemá až takú silu aby sa mu bolo potrebne venovať. Či?

Na rozdiel od žalostného faktu, že každý môže spievať a tancovať okrem mňa, som sa predsa len prebral a pozrel na TikTok z pohľadu reklamných príležitostí. TikTok ponúka okrem jasnej príťažlivosti pre mladých aj rastúcu škálu reklamných možností a prijíma ďalšie opatrenia na vzdelávanie svojich používateľov o tom, ako bezpečne túto aplikáciu používať.

Uvažujete ako môže táto nová sociálna platforma pomôcť vášmu podnikaniu a ako ho zakonponovat do svojho digitálneho marketingového mixu? Tak potom čítajte ďalej a získajte viac informácií o aplikácii postavenej na krátkych videách.

Obrázok1 Aké možnosti ponúkne slovenským podnikateľom nová sociálna sieť Tik Tok?

Čo je TikTok?

TikTok, je podobne ako predčasom Vine, platforma komunikujúca krátke videá. Väčšina bývalých používateľov aplikácie Musical.ly jednoducho začala nahrávať videá  s tzv. lipsingom do hudobných videí, zatiaľ čo tí talentovanejší, nadšenejší a technicky zdatnejší začali uploadovať videá s ich originálnym obsahom. Práve druhá skupina sa stala influencermi a teda potenciálom pre obchodníkov a marketérov.

Videá TikTok-u môžu byť 15 sekúnd dlhé, no ponúka sa aj možnosť spojiť viacero klipov dohromady, a to až na 60 sekúnd celkového záznamu. TikTok ponúka funkciu nahrávať videá natočené pomocou aplikácie, ale aj mimo nej.  K dispozícii je tiež možnosť priameho prenosu a množstvo filtrov a nástrojov, ktoré vám pomôžu vylepšiť celkový vizuál videa.

Aplikácia je prispôsobená moderným trendom používania a zameriava sa na publikum, ktoré hľadá nový a vzrušujúci spôsob komunikácie so svetom. Jedinou výraznou nevýhodou je konektivita s Facebook-om a Google-om, ktoré sa v súčasnosti nedajú prepojiť a merať tak ich pôsobenie a výkonnosť.

Ako môžu značky a podnikatelia vyťažiť maximum z platformy TikTok?

Používanie platformy TikTok na marketing je v skutočnosti oveľa jednoduchšie, ako by ste si mysleli.

V súčasnosti existujú pre podnikateľov tri kľúčové príležitosti, ktoré ponúkajú využiť TikTok na svoju prezentáciu:

  1. Vytvorte si vlastný kanál a nahrávajte videá relevantné pre vaše podnikanie
  2. Využite verejne známe osobnosti na šírenie vášho obsahu oveľa širšiemu (ale dobre zacielenému) publiku
  3. Inzerujte s využitím nových možností kampane TikTok (osobne by som však odporúčal túto možnosť zvážiť, kým aplikácia nebude na Slovensku trochu viac populárnejšia)

Ani v prípade TikTok-u sa kreativite medze nekladú, a tak ponúka nespočet kreatívnych a zábavných nápadov pre úspešnú propagáciu.

  • V súčasnom svete, v ktorom sú zákazníci čoraz skeptickejší voči reklamám, môžu byť surové, neupravené videá na TikTok vynikajúcim spôsobom, ako ukázať ľuďom, využitie vašich produktov v každodennom živote. Samozrejme nenásilne!

Obrázok1-1 Aké možnosti ponúkne slovenským podnikateľom nová sociálna sieť Tik Tok?

 

  • Videá na TikTok môžu byť tiež skvelým priestorom na prezentáciu zákulisia alebo procesov v reálnom čase. Napríklad lektori a mentori môžu zvýšiť interaktivitu svojich školení tým, že budú naživo vysielať a viesť ich kurzy a prezentácie online.
  • Obrovskú príležitosť na TikTok-u dostali aj módne značky a kozmetika, ktoré stále viac populárnymi krátkymi „try-on“ videami prezentujú interiér svojich skúšobných kabínok a svojich najnovších kolekcií. Úspešným príkladom je Guess, ktorá sa rozhodla na TikTo-u spustiť pre USA trh kampaň s názvom #inmydenim. Tá sa k dnešnému dňu môže pochváliť viac než 40 miliónmi vzhliadnutí.
  • Vyžaduje si váš produkt montáž alebo iný servis? Na TikTok je možné pridávať krátke a užívateľsky nenáročné videá, ktoré krok po kroku pomôžu napr. s montážou vášho nového nábytku.
  • Sieť Mexických reštaurácii Chipotle bola prvá, ktorá využila platformu TikTok a nedávno spustila svoju druhú veľkú kampaň s výzvou #GuacDance, ktorá povzbudila fanúšikov, aby predviedli svoje avokádové tanečné pohyby inšpirované „piesňou Guacamole“ Dr. Jean. Táto kampaň je minimálne tak podarená ako ich viac než 1 miliarda zobrazení.. Dlho na seba nenechal čakať ani známejší McDonald so svojou kampaňou #BigMacTikTok.

Obrázok1dd Aké možnosti ponúkne slovenským podnikateľom nová sociálna sieť Tik Tok?

Ako sme sa už presvedčili pri kampaniach Icebucket challange alebo Bottle flip, #HashtagVýzvy sú zábavne a extrémne chytľavé, ľudia ich milujú, zapájajú sa a zdieľajú. Je jednoduché sa k nim pripojiť a baviť sa, čo si uvedomujú aj veľký hráči. Nie ste známou značkou? Nevadí. Zvážte vytvorenie vlastnej TikTok výzvy, pri ktorej vám môžu pomôcť s nakopnutím napríklad influenceri.

Prečo v TikTok-u vidím potenciál aj na našom trhu? (v budúcnosti)

Najmä z pohľadu prezentácie a reklamy  je TikTok relatívne nový, a preto zatiaľ nie je taký presýtený ako Facebook, Instagram alebo LinkedIn. Nakoľko sa na našom trhu zatiaľ nedá moc hovoriť o súťaži medzi inzerentmi, táto forma inzercie je teda aj oveľa lacnejšia.

Umožňuje vám tiež skúmať rôzne aspekty vášho podnikania, napríklad to, čo vás robí odlišnými a atraktívnymi. Práve TikTok je platforma, na ktorej budú tieto zábavné aspekty vítané, preto sa určite nebojte experimentovať.

About Marek Srnka