Digitálny marketingSpráva sociálnych sietí

Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

Autor: 27. februára 2020 No Comments

Jediným spôsobom, ako skutočne zistiť, či vaša reklama dosahuje najvyššiu účinnosť, je testovanie viacerých verzií tej istej reklamy. Cieľom nášho testovania bolo zistiť, akú veľkosť textu používať v príspevkoch na Facebooku, či používať CTA button a ako veľmi ovplyvňuje 20%-né obmedzenie textu v obrázkoch samotný dosah a výsledné KPI.

A/B testovanie

Testovanie A/B (split test) je možné aplikovať na takmer všetko: e-maily, vstupné stránky, názvy blogových príspevkov a samozrejme reklamy na Facebooku. Dobrá analýza môže viesť k drastickým vylepšeniam návratnosti investícií, dokonca až 10x!

Otestovať je možné všetko a dokonca aj menšie prvky, môžu výrazne zlepšiť marketingový výkon. Tu je niekoľko príkladov najbežnejších split testov:

  • Farby kľúčových prvkov, ako je tlačidlo Call To Action
  • Obrázky alebo video
  • Výzva na akciu (zaregistrujte sa a čítať viac!)
  • Pozícia prvku (registračný formulár na ľavej alebo pravej strane stránky)
  • Zacielenie na publikum (pohlavie, vek, miesto)

ab-test-dribbble Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

 

Hypotézy aka kto má pravdu

Správanie spotrebiteľov na sociálnych sieťach sa mení každým dňom, a preto práve testovanie prináša rýchle riešenie zistiť o čom len polemizujete. Niekomu sa páčia tlačidlá, niekomu väčšie texty, no každá téma a skupina fanúšikov sú odlišné. Nedá sa paušalizovať, že naše zistenie je to jediné správne, no na danú cieľovú skupinu a tému sme zistili odpoveď na nasledovné otázky:

  • Používať nadpisy a text v obrázkoch?
  • Akú veľkosť textu používať?
  • Znižuje obmedzenie Facebooku na 20% obsahu textu v obrázku skutočne aj výsledky?
  • Používať CTA tlačidlo v obrázkoch?
  • Ktorá farba tlačidla je úspešnejšia vo FB príspevkoch?

Samotné testovanie

Testovali sme rôzne štýly a veľkosti textov v obrázku, no na začiatku sme museli zjednotiť parametre, ktoré pri testovaní ovplyvňujú výsledok. Ako prvé sme vytvorili testovaciu cieľovú skupinu. V našom prípade sme testovali výsledky na unikátny výživový doplnok a cieľovú skupinu žien nad 40 rokov, ktoré majú v záujmoch témy z oblasti zdravia. Cielenie bolo na celé Slovensko. Grafické prevedenie podkladového obrázku bolo rovnaké a taktiež samotný status k príspevku bol všade totožný. Taktiež použitý kredit a dĺžka trvania kampane bola rovnaká.

Jednotlivé prevedenia reklamy:

1. Podkladový obrázok bez textu ↴

bez-textu Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

2. Veľký nadpis v obrázku ↴

2 Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

3. Použitie rozširujúceho podnadpisu ↴

3 Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

4. Použitie CTA červeného tlačidla ↴

4 Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

5. Použitie CTA zeleného tlačidla ↴

5 Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

Výsledky testovania

Najúspešnejší príspevok v rámci nášho testovania „vyhral“ jednoznačne veľký nadpis v obrázku. Všetky ukazovatele a metriky ho predurčili za jednoznačného víťaza. Nárast bol oproti najmenej úspešnému až 60%. Čím som zároveň odpovedal na prvú otázku hypotézy. Z analýzy vyplýva, že je lepšie použiť väčší a výstižnejší text ako rozsiahlejší a menší. Paradoxne nám taktiež z testovania vychádza, že obmedzenie, ktoré Facebook uplatňuje na príspevky s textom s viac ako 20%-ným pokrytím, je síce účinné, no dosah a výsledky sú lepšie aj s týmto obmedzením. Ako nie veľmi efektívne sa nám taktiež ukázali príspevky, ktoré obsahovali CTA tlačidlo, no v porovnaní farieb sme zistili, že lepšie výsledky dosiiahol príspevok s červeným CTA tlačidlom. Nižšie je uvedená komplexná tabuľka výsledkov testovania. Záver z testovania si môžete spraviť vlastný, no upozorňujem že výsledok je platný len pre naše nastavenie a cieľovú skupinu.

vysledky-ab-testovania Ako zvýšiť dosah a počet kliknutí na Facebook reklamu – A/B test

avatar

About Michal Kopták

CEO