Instagramové bio je mimoriadne dôležitou súčasťou vášho Instagramu. O to viac, ak sa usilujete o to, aby sa z vašich followerov stali platiaci zákazníci a vy zarábajúcim influencerom či podnikateľom. Tento základný komponent vášho Instagramu slúži na expresné sprostredkovanie prvého dojmu vašim followerom. Zároveň je to aj prvá vec, ktorú follower uvidí a prečíta si na vašom profile.

Originálne bio

Jednou z prvých vecí, ktorú návštevníci vášho instagramového profilu uvidia, je práve bio. To zároveň zohráva dôležitú úlohu v nasledovných aktivitách návštevníkov na vašom profile. Buď ich zaujme natoľko, že ostanú, prebehnú si váš ďalší obsah a v ideálnom prípade kliknú na spätný odkaz, ktorý ich presmeruje na váš blog, web alebo e-shop, alebo si spomedzi 300 miliónov ďalších profilov jednoducho vyberú ten pre nich najzaujímavejší.

Interested Thinking GIF by reactionseditor - Find & Share on GIPHYČo by v ideálnom bio nemalo chýbať?

  1. Meno a kľúčové slová
  2. Krátka charakteristika
  3. Dôležitosť detailov
  4. Originálny #hashtag
  5. CTA na záver
  6. Spätné odkazy

Dôležitosť solídneho IG bio

V aktuálnej dobe si ľudia vytvárajú názor o značke v priebehu niekoľkých sekúnd (asi tak za dve desatiny sekundy). Preto je extrémne dôležité urobiť pozitívny prvý dojem. Nielen v podobe kvalitného obsahu na vašom profile, ale aj prostredníctvom takej banality, akou je bio.

First Impressions - GIF on Imgur

Vaši followeri potrebujú vedieť, prečo vás majú sledovať, prečo je práve váš profil pre nich ten správny. Instagram je, podobne ako iné sociálne siete, dynamické prostredie. Follower nestrávi celý deň prezeraním vášho profilu, aby sa presvedčil, že vás má sledovať.

Ak ale máte správne definované bio, pomôže mu to rozhodnúť sa extrémne rýchlo. Ďalším dôvodom, prečo obsahovo zdokonaliť vaše bio je ten, že jeho jasná a stručná definícia vám pomôže získať platiacich klientov.

Meno a kľúčové slová

Aj taká zdanlivo nepodstatná časť vášho profilu ako meno na vašom profile by mala byť adekvátne optimalizované. Čo tým ale máme na mysli? Práve táto časť vášho bio popisu by sa mala dať jednoducho vyhľadať. V prípade, že bude niekto vyhľadávať kľúčové slová, ktoré obsahuje aj vaše bio, existuje vysoká pravdepodobnosť, že sa objavíte v jeho vyhľadávaní.

fashion blog instagramDávate si do bio sekcie len svoje meno? Mrháte ideálnu príležitosť a vaši followeri vás jednoducho prehliadnu. Vo virtuálnom priestore Instagramu existuje nespočetne veľa ľudí, ktorí nevedia, kto ste a čo robíte. Nemajú žiaden podnet, prečo vyhľadávať konkrétne mená, ako Sofia, Klára či Michal. Samozrejme, len pokiaľ nehľadajú konkrétnu osobu.

dietetics instagram profilesPridajte k vášmu menu aj kľúčové slovo, ako business coach, výživový poradca, fitness tréner, cestovný sprievodca, alebo čokoľvek, čo by váš potenciálny zákazník mal hľadať. Zvýšite tým vaše šance, že sa objavíte vo vyhľadávaní a zákazník si vás skutočne nájde.

Krátka charakteristika

Aj táto časť vášho bia je neopísateľne dôležitá. Pomáha vám zadefinovať, čo potenciálnemu followerovi ponúkate (produkt, službu), ako to robíte a výsledky, ktoré mu viete zaručiť. Ideálne, ak by ste všetky dôležité informácie vedeli vtesnať do jedinej vety. V skratke, napíšte niečo o vás, vašej značke a tom, čo robíte.

Samozrejme, že tieto informácie nie sú univerzálne a musíte ich prispôsobiť individuálnym potrebám tej ktorej značky. Zároveň by mali korešpondovať s identitou a hodnotami vašej značky alebo služby. Z takýchto krátkych charakteristík si follower úplne jednoducho vyvodí, či sú tieto profily určené práve pre neho alebo nie. Napríklad:

  • značka Nura Design svojim zákazníkom ponúka krásne minimalistické a udržateľné šperky so statementom:

„shop contemporary designer jewellery handpicked for modern minimalists“

  • anotácia a dietologičky Sadia Badei zase znie:

„plant-based recipes & wholesome living“

nura design instagram profileAk teda premýšľate o jednoduchej a jasne charakteristike pre váš biznis, uistite sa, že viete, kto je vaše cieľové publikum, prípadne ideálny klient. Krátka anotácia vám pomôže nielen určiť vašu cieľovku, ale aj zadefinovať to, čo alebo akú službu jej ponúkate. Ak všetky tieto informácie jasne a stručne formulujete, zvýšite tak svoje šance, že vás daná osoba bude chcieť follownúť, prezerať si vaše strories a byť kontinuálne „kŕmená“ vaším originálnym obsahom.

pickuplimes instagram profileNapriek tomu, že je bio pomerne krátka anotácia toho, kto ste a čomu sa venujete, existuje nekonečne veľa spôsobov, ako byť kreatívny. Úplným základom je rozmanitosť fontovsymbolov alebo pridanie prelinku na vašu prácu, web či YouTube kanál. Ak by vám predsa len chýbala poriadna dávka inšpirácie, nájdete ju tu.

Dôležitosť detailov

Aby celý váš profil neobsahoval iba jednu jedinú (možno neosobnú) vetu, pridajte aj čosi navyše. Napr. fun fact alebo tzv. authority builder. Máte youtubový kanál, vlastný web či e-shop? Píšete vlastný blog, ktorý obsahuje aj vaše profesionálne portfólio? Založili ste úspešný startup alebo získali titul bestsellerového autora? Uveďte ich pod základnú anotáciu! Vaši followeri totiž vôbec nemusia vedieť, že niečo z toho vôbec máte. Takýmto spôsobom budujete v prostredí sociálnych sietí dôveryhodnosť, autoritu.donna iveh instagram profileĎalším spôsobom, ako zatraktívniť vaše bio je pripísať aj vaše záujmy. Opäť platí, že followeri podľa týchto informácií presne vedia, aký obsah im dané profily ponúkajú. Radi cestujete a svoje zážitky zdieľate v stories? Stačí napísať „cestujte so mnou prostredníctvom stories“. Alebo:

  • DonnaIveh miluje udržateľnú módu a styling, preto do svojho popisu pridala:

„Blogger I Certified Fashion Stylist l Veg I Photo&Content creator“

  • Digitálni nomádi z BohoBeautifull zase uvádzajú tri pre nich charakteristické piliere, ktoré maximálne vystihujú ich brand:

„Mind. Body. Earth.“

boho beautiful instagram profileOriginálny #hashtag

Všetci digitálni mágovia vedia, v čom spočíva sila mriežok. V prípade budovania vlastnej značky máte dve základné možnosti:

  1. Buď použite priamo názov vašej značky – #nura.design, #noili, #lubene,
  2. alebo môžete byť o niečo originálnejší a vymyslieť si vlastný #hashtag – #simplevictoria, #lensbetweenus, #theycallmezuzu, #asmallwardrobe a pod.

My sa prikláňame k druhej možnosti, pretože prostredníctvom vášho unikátneho #hashtagu vás ktokoľvek môže jednoducho prezdieľať a šíriť vašu značku ďalej.

donna iveh instagram accountCall To Action

CTA je najčastejšie vynechaným komponentom v sekcii bio. Ak v zásade prelinkujete váš Instagram s inou sociálnou sieťou, webom alebo hocičím iným, rozhodne potrebujete atraktívne a dôveryhodné CTA! Najčastejšou chybou, ktorú mnohí robia je, že do popisu jednoducho pridávajú skrátené linky prostredníctvom Bitly. Avšak, tento link nevypovedá o tom, kam followera daný link presunie, ani o čom bude. Side effectom je tak jeho ostýchavosť a nedôvera kliknúť na daný odkaz.

Lepším spôsobom, ako prelinkovať vaše bio s inou platformou je vytvoriť transparentný prelink. Takto vašich followerov ubezpečíte, že váš link nie povrchný alebo pofidérny. Dávate mu potrebný kontext a stimul kliknúť na daný odkaz.

pick up limes instagram accountAk máte YouTube kanál alebo vlastný web, ktoré sú úplne zadarmo, môžete zvoliť alternatívu s univerzálne platným CTA „FREE RESOURCES“. A povedzme si na rovinu, kto nerád klikne na to,  čo je zadarmo?!

nura design instagram accountĎalšími alternatívami efektívneho CTAčka sú slovné spojenia vyzývajúce followera k akcii, ako:

  • „buy my book“
  • „watch my movie“
  • „see my portfolio“
  • „learn how“
  • a pod.

Samozrejme, pokojne aj v slovenčine, resp. v jazyku prislúchajúcom vášmu profilu. Možností je pre každý jeden instagramový profil nespočetne veľa. Stačí byť kreatívny!

Spätné odkazy

Jediné miesto na Instagrame, kde môžete zdieľať odkaz, na ktorý sa dá kliknúť, je vaše bio. Prečo by ste nejaký link vôbec mali pridávať? Väčšina účtov na Instagrame takýto odkaz zvyčajne používa za účelom zvýšenia návštevnosti na svojej domovskej stránke. Influenceri ho zase zvyčajne spájajú so stránkami špecifickými pre kampaň alebo produkt, ktoré propagujú na svojich súkromných profiloch. Mnohé značky, vrátane youtuberov, tiež pravidelne aktualizujú svoj odkaz tak, aby návštevníkov nasmerovali k najnovšiemu obsahu, t.j. videu, článku, knihe, atp.

a small wardrobe instagram profileBONUS: Vytvorte si Business Profil

Instagram už dávnejšie optimalizoval množstvo obchodných nástrojov, ktoré majú pomôcť spoločnostiam lepšie porozumieť followerom a rozvíjať svoje podnikanie na Instagrame. Pri konverzii na profil firmy budete môcť do svojho profilu zahrnúť ďalšie informácie o svojej firme, napríklad telefónne číslo, e-mailovú adresu alebo fyzickú adresu svojej firmy.

Neviete, ako nastaviť Business Profile vašej značky? Tu je stručný návod, ako na to.

[/vc_column_text][vc_video link=“https://www.youtube.com/watch?v=D4U7VwOgHKA“][/vc_column][/vc_row]