Správa sociálnych sietí vašej firmy, služby alebo produktu nemusí byť nevyhnutne náročná alebo drahá. V skutočnosti stačí trochu kreativity a hneď oslovíte väčší záujem ľudí, čo môže viesť k zvýšeniu povedomia o značke a jej zvýšenému predaju. Aj keď sa vám darí, napriek tomu existuje zopár marketingových chýb, ktoré vám môžu brániť vo vašom úspechu. V tomto článku sme pre vás zhrnuli 5 častých chýb v rámci marketingu na sociálnych sieťach, ktorým sa dá však ľahko vyhnúť.
Publikovanie príspevkov v zlom čase
Verte či nie, no čas, kedy zverejníte svoj príspevok na sociálne siete ovplyvní počet lajkov či interakcií. V skutočnosti však najlepší čas na príspevok závisí od mnohých faktorov, ktoré sú špecifické pre každé podnikanie: Aký je váš priemysel? Aké je vaše cieľové publikum? Kedy sú online? Takisto to závisí aj od sociálnej siete, na Facebooku sa odporúča publikovať príspevok medzi 13:00 až 15:00, zároveň najlepším dňom na zdieľanie je streda. Čo sa týka Instagramu, tu neexistujú žiadne „najlepšie“ dni , nakoľko je to jedna z najaktívnejších sociálnych sietí.
Kupovanie falošných followerov či lajkov
Toto je veľmi zásadná chyba. Nákupom sledovateľov porušujete pravidlá. Ak sociálna sieť zaznamená, že ste si kúpili falošných followerov, môže ich buď odstrániť, alebo vám dočasne či natrvalo zablokovať účet. Ak máte tisíce followerov, no na každom príspevku máte len 10-20 lajkov , nepôsobí to veľmi dôveryhodne. Potenciálnych followerov by to mohlo odradiť. Ako získať reálnych sledovateľov? Publikujte kvalitný obsah a vytvárajte content, ktorý bude vašich fanúšikov baviť.
Tvorba nezaujímavého obsahu
Určite chcete, aby bol váš content zaujímavý a pútavý. Ak je váš obsah monotónny či nudný, pravdepodobne potenciálni zákazníci zatvoria váš profil ešte skôr, ako vám stihnú dať šancu. Uistite sa, že vaše príspevky vyniknú od ostatných príspevkov publikovaných na iných profiloch. Zaexperimentujte s rôznymi typmi obsahu. Zabodujte s Reels na Instagrame, alebo skúste publikovať IGTV video. Zakomponujte do vášho contentu grafiku s nejakým citátom, ktorú budú vaši sledovatelia môcť zazdieľať s ostatnými. Skúste môžete takisto rôzne farebné kombinácie a tak zistiť, čo sa vášmu publiku páči najviac.
Nepýtate sa otázky alebo nepoužívate call-to-action prvky
Každý príspevok by mal obsahovať call-to-action prvok. Ten môže odkazovať napríklad na váš príbeh alebo odkaz v BIO. Možno vám chýba viac záujmu od vášho publika jednoducho preto, že si ho nepýtate.
Žiadna spolupráca s inými značkami či influencermi
Spolupracuje vaša značka s inými? Kedy ste naposledy spolupracovali s nejakým influencerom, ktorý má ideálny dosah na vaše publikum? Partnerstvá a spolupráca sú skvelými spôsobmi, ako budovať svoju základňu followerov a získať viac lajkov. Čoraz viac ľudí dôveruje značkám a influencerom, ktoré sledujú na sociálnych sieťach. To znamená, že ked svoje publikum predstavia novým značkám alebo influencerom, pravdepodobne ich začnú takisto sledovať. O tom, ako nájdete správneho influencera pre vašu značku sa dozviete v tomto článku.