Jednou z častí social media marketingu je aj community management, vďaka ktorému je možné vybudovať si vzťah a lojálnosť zákazníkov. Ako však community management robiť a prečo je tak dôležitý? Prečítajte si, na čo by ste pri ňom nemali zabúdať a čomu sa naopak radšej vyhnúť.

Čo je community management?

Community management je dôležitá súčasť social media marketingu, ktorú by sa nemalo prehliadať. Ide o interakciu s komunitou sledovateľov, súčasných a potenciálnych zákazníkov, a to vo forme odpisovania na komentáre, správy, lajkovanie príspevkov, zdieľanie plnohodnotných príspevkov a celkovo napĺňanie potreby sledovateľa v online priestore. Vďaka dobrému community managementu je možné zlepšiť vzťahy so sledovateľmi a vybudovať si tak ich lojálnosť.

 

Zloženie community managementu

Community management by si mal skladať z troch častí. Prvou je počúvanie a pozorovanie online sveta. Druhá časť je vytváranie interakcie v témach a trendoch, ktoré sa týkajú vašej značky či firmy a tretia časť je zapájanie sa do online diskusií, ktoré súvisia so značkou.

Prečo záleží na community managemente?

Relevancia

Internet je dynamické miesto, ktoré sa mení každý deň, a preto je potrebné, aby sa značka tomu prispôsobila. Potrebné je však nájsť si spôsob, ako udržať krok s rýchlo sa meniacou dobou. Jeden z týchto spôsobov je zapájanie sa do konverzácií alebo reagovanie na aktuálne témy, ktoré sa v danú chvíľu odohrávajú. Promptné reagovanie na aktuálne témy ukazuje, že značka sa hýbe rovnakým tempom, ako najnovšie témy a trendy, čo z nej robí relevantný a dôveryhodný zdroj.

Neformálnejšie/ ľudskejšie

Automatické odpovede v súčasnosti už veľký dojem u publika nespravia. Predovšetkým neformálnaemotívnejšia forma komunikácie je kľúčová pri získavaní si sledovateľov. Preto sa pýtajte svojich sledovateľov na otázky, skúmajte, ako reagujú na sociálnych sieťach a prispôsobte tomu svoje odpovede a obsah. Autentickosť značky je to, čo mení jednorazových kupujúcich na dlhodobých a verných zákazníkov.

Vytváranie vzťahov

Rovnako premýšľajte nad sekciou komentárov, ako nad virtuálnou miestnosťou, kde máte jedinečnú príležitosť komunikovať so svojimi potenciálnymi zákazníkmi. Využite túto možnosť, aby ste lepšie pochopili nákupnému správaniu vašich zákazníkov a čo aktuálne hľadajú. Tým zároveň zvýšite povedomie značky v online priestore, čím si aj vybudujete vyšší počet rôznorodých zákazníkov, ktorých bude zaujímať vaša značka.

Community management je užitočnejší než si myslíte, a preto netreba podceňovať jeho silu. Ak je robený poctivo a pravidelne, dokážete vďaka nemu vybudovať dobrú základňu fanúšikov, z ktorých sa časom môžu stať aj lojálni zákazníci.