Digitálny marketingNezaradené

Dokonalý time management očami marketéra

Autor: 19. februára 2020 24 februára, 2020 No Comments

Zručnosti v efektívnom plánovaní času sú ako pohodlné tenisky alebo trendy džínsy. Možno budete musieť vyskúšať niekoľko kúskov, kým nenájdete vo všetkých smeroch ten ideálny komfort. Riešení a zaručených postupov je mnoho ako veľkostí a značiek, no to, čo zapasuje práve vám je len a len na vás. Aj samotné hľadanie fungujúceho systému však môže zabrať viac času, ako máme.

Vo väčšine prípadov hľadanie správneho systému neprebieha v ideálnych podmienkach s vyloženými nohami a pohárom kubánskeho koktailu. Ten správny kumšt je nájsť ho rýchlo a ideálne bez obmedzenia produktivity.

V mojom prípade nájsť správny systém plánovania času, nebolo vôbec jednoduché. Podarilo sa mi však spísať pár základných pravidiel, ktoré rád odporučím každému, kto sa aspoň raz za čas nájde v lese plnom neónových lístočkov a sľubov. Po deadline… a sám.

giphy Dokonalý time management očami marketéra

Marketér ..?

Na úvod sa skúsme schopiť a zamyslieť, nad tým kto to ten marketér vôbec je a či sa v ňom aspoň trošku nájdeme.

Marketér je osoba, ktorá je zodpovedná za používanie technológií na dosahovanie cieľov firmy prípadne klienta. Tieto ciele môžu byť hocičo od povedomia o značke až po nekonečnú snahu predať produkt. Marketéri používajú veľa kanálov na dosiahnutie svojich cieľov. Napríklad:

  • Sociálne siete
  • Vyhľadávače
  • E-mail marketing
  • Webové stránky
  • Analytické nástroje
  • Osobné stretnutia…

Takýchto nástrojov je samozrejme ešte oveľa viac, čo pri nesprávnom využívaní môže skôr uškodiť ako pomôcť. Veľa marketérov je preto v dôsledku zlej manipulácie s nimi a s časom na pokraji vyhorenia. No určite mi dáte za pravdu, že v tomto odstavci sa nájde v podstate hocikto, nie len marketér.

Ako teda na to?

Čo teda môžeme urobiť pre to, aby sme si večer nelíhali s diárom plnším ako ráno? Nižšie ponúkam pár tipov, ktoré vám pomôžu optimalizovať čas, maximalizovať výkon a stále ušetriť dostatok času na to, čo skutočne chcete robiť.

  1. Neignorujte svoje limity

Mnohí z nás chcú byť ospevovaným hrdinom firmy, riešiť najnáročnejšie úlohy, byť nenahraditeľný, brať si toho veľa a napriek tomu všetkému, stíhať 5x týždenne fitko.. Aj keď sa vnútorne cítite povinní posunúť svoje hranice, aby ste dosiahli konkrétne ciele, občas je najlepšie povedať si nie.

Pochopte svoje limity a pracujte v nich. Pomôže vám to chrániť si zdravie a chuť pracovať.

giphy Dokonalý time management očami marketéra

  1. Delegovať je viac než potrebné

Mnoho manažérov alebo marketérov cíti, že musia mať neustálu kontrolu nad všetkými aspektami kampane. To je ale takmer určite recept na kolaps. Naučte sa delegovať. Prerozdeľujte ideálne tie úlohy, ktoré nepotrebujú vašu okamžitú pozornosť ale aj tie, ktoré dokáže urobiť perfektne aj niekto iný.

Marketingové kampane často vyžadujú množstvo pružných reakcií. Sústrediť sa na všetky je pre jednu osobu takmer nemožné, preto ak chcete aby vaše kampane frčali, roz-de-ľuj-te.

  1. Rozdeľte si svoj deň na drobné

Namiesto toho, aby ste sa pokúsili multitaskovať a robiť všetky svoje tasky chaoticky a naraz, rozmeňte si čas tak, aby ste každú úlohu vykonali nerušene. Rozdeľte si svoj deň napríklad na 15 až 20 minútové bloky. Podľa denného vyťaženia si napr. pre sociálne siete vyhraďte 3kúsky , ďalšie pre meeting či plánovanie. Nezabúdajte, najdôležitejšia je disciplína a dodržiavanie stanoveného plánu.

  1. Nájdite svoj pokoj a ignorujte okolie

Nedovoľte, aby vás čokoľvek rozptýlilo. Keď sa máte sústrediť na prácu, zostaňte sústredený až kým svoju úlohu nedokončíte. Ignorujte notifikácie, pútavý rozhovor spoza susedného stola ale aj hlasné chrúmanie kolegovho jablka.

giphy Dokonalý time management očami marketéra

Najlepším spôsobom, ako eliminovať rozptýlenie a rušivé elementy, je upratať si stôl a zbaviť sa všetkého, čo by vo všeobecnosti mohlo byť zaujímavejšie ako napr. rozpracovaný kvartálny report.

  1. Oddychujte

Prestávky sú jediným časovo-úsporným tipom, ktorý aj keď to tak nemusí na prvý pohľad vyzerať, naozaj funguje. Dôvodom, prečo potrebujete investovať svoj čas do malých prestávok, je ten, že vaša práca e efektívna len vtedy, kým kvalita jej výstupov nezačína klesať.

Pravidelnými prestávkami je vaša myseľ a telo čerstvejšie, čo vám neskôr umožní pracovať rýchlejšie a efektívnejšie. Takže, bez ohľadu na to, koľko roboty vás dnes ešte čaká, necíťte sa vinný, keď si z času na čas vyložíte nohy.

  1. Používajte správcu hesiel

Práca marketéra si vyžaduje používanie veľkého množstva online nástrojov, aplikácií a softvéru, ktoré si vyžadujú prihlásenie pomocou hesla. Aj taký detail, ako lovenie hesiel v pamäti môže skutočne ukradnúť kopu z vášho času.

giphy Dokonalý time management očami marketéra

Vedeli ste že….

Britský „Institute Of Studies „ odhalil, že priemerný dospelý človek v rozvinutom svete strávi až 48 mesiacov pokusom spomenúť si na svoje internetové heslá?

Inštitút ďalej zistil, že väčšina ľudí, ktorí ich zabudli, trávia ďalšie 2 roky pokusmi o ich obnovenie, pričom niektorí jedinci trávia celkovo až 6 rokov pokusom o resetovanie svojich online účtov.

Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co? 😀 

  1. Používajte šablóny a automatizujte všetko, čo sa len dá

Jedným z najefektívnejších tipov na správu času, je používanie šablón. Väčšina marketingových úloh je opakujúcich sa a stereotypných. Pokiaľ ide napr. o sociálne siete, spracujte si sadu grafických šablón pre budúce príspevky. V e-mail marketingu môžete ukladať šablóny e-mailov, ktoré posielate najčastejšie. Atď atď..

Okrem použitia šablón je ďalším spôsobom, ako znížiť pracovné zaťaženie spôsobené opakujúcimi sa úlohami, čo najviac automatizovať vaše marketingové aktivity. Nastavením svojich aktivít na autopilota získate čas na kritickejšie tasky. V sociálnych sieťach vyžívajte plánované postnutie, prípadne plánované odoslanie hromadných e-mailov.

Internetom koluje nespočet zaručených tipov a rád pre efektívny time management. Najdôležitejšie je však zapamätať si: to čo funguje niekomu inému, nemusí fungovať aj mne. Buďte preto otvorení a zvedaví, skúšajte aby ste našli spôsoby, ktorý vám pomôžu efektívne pracovať.

 

 

avatar

About Marek Srnka

Account Manager