Content marketingDigitálny marketing

Žiadne logo, ani obrázok! Viete, o akú reklamu ide?

Autor: 18. februára 2020 No Comments

Ak premýšľame o značkách a o spôsobe propagácie ich produktov, ako prvé nám napadne logo. Práve logá sú charakteristické svojimi farbami, obrázkami produktov, claimom či zvukom. Aké by malo byť pôsobivé logo? Malo by navždy zarezonovať v našich hlavách!

Rúcanie symbolov

Presne na tieto príznačné znaky sme si ako spoločnosť zvykli a stali sa zaužívaným symbolom či akýmsi pravidlom. No a keďže pravidlá sú na to, aby sa porušovali, reklamná agentúra Leo Burnett London sa v spolupráci s americkým dizajnérom Davidom Schwenom tento fakt pokúsila vyvrátiť. Spoločne vytvorili novú outdoorovú kampaň pre značku McDonald’s s názvom „Iconic Stacks“.

bill-1 Žiadne logo, ani obrázok! Viete, o akú reklamu ide?billb-1 Žiadne logo, ani obrázok! Viete, o akú reklamu ide?Bez loga, bez obrázkov?

Kampaň prezentuje výrobky rýchleho občerstvenia výhradne len prostredníctvom jeho charakteristických ingrediencií uvedených slovami. Práca je inšpirovaná projektom Schwen’s Type Sandwiches, typografických plagátov, v ktorých sú zložky sendvičov uvedené v správnom poradí prípravy.

Táto technika bola aplikovaná pre americký reťazec McDonald’s na ich najznámejšie produkty – McDonald-Filet-O-Fish, Egg McMuffin a Big Mac. Jednotlivé ingrediencie reprodukovali iba pomocou stôp slov v pôvodnom fonte, ktoré použil Schwen. A to, výrazne rozpoznateľnej Helvetice. Kľúčovými zložkami sú aj farby a jednoduchosť. Iconic Stacks nie je bežným príkladom vizuálneho prezentovania jedla v rámci gastro marketingu. Avšak, dôležitým znakom je poukázať na to, že len samotné slova vás donútia doslova slintať.

Obrazky-do-clanku-mcdonald-01 Žiadne logo, ani obrázok! Viete, o akú reklamu ide?Nie každý si to môže dovoliť!

„McDonald’s je vodca“, povedal Pete Heyes, kreatívny riaditeľ Leo Burnett. „Takto môže komunikovať iba niekoľko globálnych značiek. Redigovaná a grafická povaha tejto kampane vyžaruje dôveru, ktorú si McDonald’s a jej kultové produkty zaslúžia. Ak majú ľudia takýto silný vzťah s konkrétnym produktom alebo spoločnosťou, je lepšie si ho uchovať len pre seba, ako by mu mala reklama nanútiť to, čo by chcela aby si myslel.“

Nie každá reklama musí byť nevyhnutne prvoplánová. Aj v dnešnej dobe sa ešte z času na čas v búrlivých vodách marketingu objaví kvalitná reklama s pridanou hodnotou. Spoznali ste ikonické jedlá globálne najznámejšieho reťazca? Alebo ste si najprv museli prečítať náš článok?

avatar

About Lucia Repaská

Digital community specialist