Rok 2025 je už takmer tu a Instagram stále zostáva jednou z najdynamickejších platforiem pre tvorcov a marketérov. S meniacimi sa technologickými podmienkami a pribúdajúcimi trendami je ťažšie udržať krok, no ak sa budete držať týchto 7 pravidiel hry, vaša komunikácia bude určite rezonovať.
Naučte sa spolupracovať s AI
Umelá inteligencia je na neustálom vzostupe a pokiaľ chcete udržať krok, mali by ste ju využívať častejšie. Od generovania popisov a tituliek až po analýzu správania publika – AI optimalizuje procesy, ktoré predtým trvali hodiny.
- Príklad – Ak máte produkt, pre ktorý je vhodné tvoriť hovorené videá, viete ich generovať pomocou umelej inteligencie. Ľudské tváre vytvorené pomocou AI sú postupom času lepšie spracované a niekedy už ich ťažko rozoznať od reálnych.
Tvorte video-obsah
Video dominuje Instagramu a nebude tomu inak ani v roku 2025. Reels videá zostávajú dominantným formátom a posty dnes zaujímajú malé percento ľudí.
- Príklad – Ak vlastníte fitko, skvelým prídavkom pre vaše služby sú Reels videá, kde ľuďom dáte tipy ako cvičiť efektívne konkrétne cviky alebo im poradíte, ako si rozmasírovať chrbát pred fitkom.
Rast vďaka komunite
Čoraz hodnotnejšími sa stávajú práve ľudia z komunity. Tí nám prinášajú omnoho viac ako náhodní followeri. Ľudia chcú cítiť prepojenie so značkami a chcú interagovať.
- Príklad – Vytvorte kanál na Instagrame pre najvernejších sledovateľov, komunikujte s nimi, pýtajte sa ich na názor a pod.
Instagram ako vyhľadávač
Používatelia teraz vyhľadávajú konkrétne frázy, čím sa Instagram viac podobá vyhľadávaču. Tu sa optimalizácia profilu a obsahu pre kľúčové slová stáva kľúčovou stratégiou.
- Príklad – Ak vlastníte napr. cestovateľský profil vytvárajte popisy s kľúčovými slovami ako „Tipy na sólo cestovanie“.
Autenticita nad dokonalosť
Dokonale upravené feedy ustupujú. Publikum chce vidieť skutočných ľudí za značkami. Buďte úprimný, nehrajte na videu divadelné hry a obsah sa bude šíriť sám.
- Príklad – Ak vlastníte obchod, ukážte svoj bežný deň pred otvorením. Úprimný prístup vybuduje dôveru.
Sociálny e-commerce je nevyhnutnosť
Instagram sa stáva miestom, kde ľudia nakupujú a hľadajú produkty najviac, prispôsobte tomu svoju komunikáciu a ukazujte novinky ľuďom na Instagrame.
- Príklad – Pre svoj nový produkt nastavte predajnú kampaň a zároveň nadviažte spoluprácu s influencerom na predstavenie.
Zameranie na udržateľnosť a spoločenskú zodpovednosť
Zákazníci radi podporujú značky, ktoré zdieľajú ich hodnoty. Udržateľnosť pri spotrebnom tovare má zásadný vplyv, no dôležité je aj pomáhať spoločnosti.
- Príklad – Ak chcete pomôcť napr. neziskovým organizáciám, ukážte sledovateľom koľko peňazí sa vyzbieralo z nákupov na túto aktivitu.
Instagram v roku 2025 zostáva platformou plnou možností a výziev pre budovanie značiek. Kľúčovým je prispôsobenie sa trendom, no zároveň si treba udržať svoj jedinečný štýl. Experimentujte, analyzujte a neustále zlepšujte svoje stratégie. Ak potrebujete pomôcť s marketingovou stratégiou na sociálnych sieťach, neváhajte nás kontaktovať.