prvej časti článku sme si zhrnuli, čo všetko je potrebné urobiť predtým, než začnete publikovať samotné príspevky na sociálne siete. Ak ste si prečítali prvú časť článku Prečo nerobiť social media marketing „doma na kolene“? v závere ste zaiste uznali, že social media marketing si tak ako aj ostatné odvetvia marketingu vyžaduje dôkladné plánovanie. Navyše, okrem plánovania sú dôležité aj grafické a copywriterské skúsenosti.

 

Pri malých značkách je najvhodnejšie tvoriť mesačné content plány

Najskôr si priblížme, čo taký mesačný content plán je. Content plán je v podstate tabuľka, v ktorej nájdete podrobný obsah pre jednotlivé sociálne siete. Okrem obrázku, ktorý vo finále vypublikujete obsahuje aj ďalšie dôležité informácie.

 

  • Obdobie, pre ktoré je content plán vytvorený
  • Počet príspevkov
  • Typy príspevkov (carousel, story, video, a pod.)
  • Obrázok príspevku
  • Presné znenie popisu príspevku
  • Dátum a čas publikovania
  • Budget na propagáciu
  • Cieľové publikum
  • Posolstvo príspevku
  • Poznámky

 

Naplánovať tak veľké množstvo údajov dá človeku zabrať, no vo finálnom výsledku vám poriadne vypracovaný content plán uľahčí prácu a vy si zabezpečíte aktivitu na sociálnych sieťach počas celého mesiaca. Vďaka naplánovanému obsahu sa vyhnete problémom, a nestane sa, že sa dostanete do situácie, kedy nebudete vedieť čo vypublikovať na váš Instagram či Facebook.

Avšak, myslite na to, že za tvorbou efektívneho content plánu nie je len čas, ktorý nad ním strávite, ale aj spolupráca s tímom, tvorba kreatívy či už spomínanej stratégie.

 

Online nástroje na plánovanie

Ak ste fanúšikom rôznych online nástrojov, určite budete chcieť vedieť, či vám plánovanie uľahčia. Odpoveď je áno. Existuje množstvo online nástrojov, ktoré vám zabezpečia jednoduché plánovanie príspevkov, tvorbu content plánov či naplánovanie publikovania. Je na vás, aby ste si našli ten, ktorý preferujte. V Hartone momentálne testujeme Kontentino, a zatiaľ to spĺňa väčšinu našich očakávaní.

 

Vizuál príspevkov a gramatika

Určite ste sa už stretli s príspevkami, ktoré nepôsobili vizuálne atraktívne a povedali ste si, že práve tomuto sa chcete vyhnúť. Práve grafické skúsenosti sú častokrát tým, prečo sa mnohé značky rozhodnú zveriť svoju komunikáciu do rúk profesionálov. Ak sa rozhodnete robiť marketing na sociálnych sieťach, mali by ste vedieť, že tie sa častokrát dostanú do povedomia ľudí oveľa rýchlejšie ako vaša webstránka. Preto je dôležité tvoriť a publikovať len príspevky, ktoré súhlasia s vizuálom vašej značky a tým, ako sa chcete prezentovať.

 

Okrem grafických príspevkov je dôležitá aj kvalita videí a fotografií, ktoré na sociálne siete svojej značky uverejníte. Po celý čas musíte myslieť na to, že až 54 % používateľov si ako prvé vyhľadáva značku práve na Instagrame. Presne preto, je dôležité urobiť na potenciálnych zákazníkov skvelý prvý dojem.

Na záver sa môžeme presunúť do textovej časti, kde si povieme prečo je ovládanie gramatiky potrebné aj na Instagrame. Mnohí z nás sú zvyknutí chatovať bez diakritiky (ja tiež :D). A je to v poriadku, avšak, v súkromnej komunikácii. Ak už ide o komunikáciu značky, mali by ste myslieť na to, že komunikovať prostredníctvom textov si vyžaduje perfektnú znalosť slovenskej gramatiky. Ako značka sa určite radi vyhnete tomu, že vám niekto v komentári opraví.

A toto sú všetky moje odpovede na to, prečo nerobiť social media marketing doma na kolene, ale nechať túto prácu na profesionálov.