Content marketingDigitálny marketingSEO optimalizácia

Rozdiel medzi DoFollow a NoFollow odkazmi

Autor: 3. júna 2020 4 júna, 2020 No Comments

Stretli ste sa už s výrazmi ako DoFollow alebo NoFollow odkaz a neviete čo presne tieto pojmy znamenajú? V tomto článku vám zhrnieme všetko, čo by ste mali vedieť o týchto typoch odkazov, prečo sú dôležité a ako pomáhajú pri SEO optimalizácii.

 

Čo je DoFollow odkaz?

DoFollow odkazy sa na rozdiel od NoFollow započítavajú do hodnotenia stránky. Ak chcete označiť DoFollow odkaz nemusíte použiť žiadny atribút, stačí použiť štandardný <a> tag.

<a href=“https://harton.sk“ >Harton</a>

Vo WordPresse sú štandardne všetky odkazy označované ako DoFollow. Takto označené odkazy vám teda pomôžu zvyšovať autoritu doména a majú vplyv na vaše hodnotenie.

 

Čo je NoFollow odkaz?

januári 2005 Google predstavil atribút rel=“nofollow“ aby pomohol stránkam, ktoré zápasili s komentármi plnými odkazov na spamujúce weby. Práve tieto spamujúce weby si tak zlepšovali svoje hodnotenie na Googli. Tomu je však od roku 2005 koniec. Značka NoFollow informuje vyhľadávače aby ignorovali takto označený odkaz a nezapočítavali ho do hodnotenia stránky.

 

Ako manuálne označíte NoFollow odkaz?

Úplne jednoducho! Stačí keď do <a> tagu pridáte atribút rel s hodnotou nofollow.

<a href=“https://harton.sk“ rel=“nofollow“ >Harton</a>

 

Je teda NoFollow dôležitý, keďže sa nezapočítava do hodnotenia stránky?

Určite áno. NoFollow odkaz vám síce nezvýši PageRank, avšak stále môže na vaše stránky pritiahnuť návštevnosť, ktorá sa môže zúžiť na potenciálnych zákazníkov a možné konverzie. Napríklad pri Wikipedii sú odkazy v referenciách označované ako NoFollow, avšak takýto odkaz na Wikipedii vám môže priniesť skvelú návštevnosť.

 

Ďalšie možnosti označenia odkazov

V septembri 2019 Google predstavil nové atribúty, vďaka ktorým budete môcť špecifickejšie označiť svoj odkaz – rel=”sponsored” a rel=”ugc”.

  • Atribútom rel=”ugc” označte komentáre na svojom blogu alebo fóre.
  • Atribútom rel=”sponsored” označte reklamné odkazy alebo platené príspevky.
  • Atribút rel=”nofollow” použite iba v prípade, že neviete zaručiť dôveryhodnosť a kvalitu sponsoredugc
atribut-rel-google-harton Rozdiel medzi DoFollow a NoFollow odkazmi

Charakteristika jednotlivých hodnôt atribútu rel (Zdroj:Google)

Správny pomer DoFollow a NoFolow odkazov vám pomôže vytvoriť skvelý linkový profil domény. Momentálne však neexistuje jednotný vzorec na to, aký pomer treba použiť.

Chcete zlepšiť vašu SEO optimalizáciu, no sami si na to netrúfate? Zverte váš web do rúk odborníkov! Napíšte nám a spoločne vypracujeme plán, ktorý zlepší vašu pozíciu v organickom vyhľadávaní.

avatar

About Milan Hurta

Web Developer