Digitálny marketing

Tipy pre optimalizáciu Google My Business

Autor: 10. júna 2020 No Comments

Google Moja firma (ďalej GMB) je nástroj, ktorý firmy a podnikatelia bežne používajú na zobrazenie a zviditeľnenie sa na lokálnom trhu. Ak chcete by videný, a to asi chcete, je dôležité mať svoj záznam GMB v čo najlepšom stave. ..A samozrejme overený.

Správnym nastavením sa zvyšuje aj vaša šanca byť viditeľným vo výsledkoch vyhľadávania na čo najvyšších pozíciách. Nižšie vám ponúkam niekoľko tipov, ako môžete optimalizovať svoj záznam v GMB.

source Tipy pre optimalizáciu Google My Business

Optimalizácia GMB pre kvalitnejší záznam a viditeľnosť 

Informácie o vašej firme v Googli sú ako váš firemný občiansky preukaz. Správne vyplnenie všetkých polí je preto jedným z prvých a zároveň najdôležitejších krokov, ktorý význame pomôže vašej optimalizácii. Udržujte informácie aktuálne a kompletné.

Rozhodujúce sú najmä názov firmy, telefón, adresa, web stránka, kategória podnikania, pracovná doba, popis, otázky a odpovede a fotografie. Tieto informácie o vás nielenže poskytnú uprataný vzhľad vášho firemného profilu, ale tiež pomôžu vašich zákazníkov osloviť  rýchlejšie a efektívnejšie.

Efektívne oslovujte svojich zákazníkov pomocou sekcie Príspevky Google. Zverejňujte teda všetko, čo je pre vašu spoločnosť relevantné a dôležité. Firemné novinky, nadchádzajúce udalosti, oznámenia, promo akcie, ponuky, blogy atď. atď. Aby na vaša aktivita na potenciálnych zákazníkov zapôsobila a aby vaše príspevky považovali za užitočné a dôležité tvorte obsah s vysokou pridanou hodnotou.

Výber vhodnej kategórie vášho podnikania je kľúčový a pomôže pri správnom zaradení vašich produktov alebo poskytovaných služieb do príslušného vyhľadávacieho okruhu. Ak si teda zákazník chce vybrať z firiem, ktoré poskytujú hľadaný tovar alebo služby, nájde vo výsledku vyhľadávania aj vašu spoločnosť. Nenašli ste čo ste hľadali?  V prípade, že kategória vášho podnikania nie je v ponúknutom zozname k dispozícii, vyberte širšiu kategóriu, do ktorej patrí. Tým to pre vás stále nekončí – aj naďalej pravidelne kontrolujte zoznam kategórií. V prípade, že sa po aktualizácii vaša kategória zobrazí, neváhajte ani sekundu.

Fotka povie viac než  tisíc slov. Vyberajte teda kvalitné fotografie, ktoré dokážu o vašej firme šíriť len pozitívne emócie – fotky výrobkov, udalostí, služieb. Potenciálny zákazník by mal získať úplne jasnú predstavu o vás už pri pohľade na zverejnené fotografie. Väčšina z nás nemá trpezlivosť čítať siahodlhé články, príspevky alebo informácie, a aj pre nich tieto fotografie môžu postačovať na to, aby sa o vás a vašich hodnotách dozvedeli pohodlne. Vhodné fotografie ale vyberajte opatrne, nechceme predsa docieliť presne opačný efekt a zákazníkov odradiť. Fotografie musia byť vo formáte JPG alebo PNG s veľkosťou 10 kB až 5 MB. Minimálne rozlíšenie pre príspevky je 400 x 300 pixelov, ideálne však 1200 x 900 pixelov, pomer obrázkov 4: 3.. Vyvarujte sa nadmernému používaniu filtrov alebo nadmernej úprave. Pri video postoch môžete použiť formáty AVI, MP4, MOV, FLV, WMV, MPG, M4V, MKV, M2TS, alebo MTS s maximálnou veľkosťou 100 MB. Už len správne namodelovať nadpis, popis a šup tam s nim.

giphy Tipy pre optimalizáciu Google My Business

 

Zamerajte sa na časť Otázky a odpovede týkajúce sa vašej firmy. Sú to miesta, kde môže zákazník klásť najrôznejšie otázky týkajúce sa vášho spoločného záujmu. Vždy odpovedajte na otázky, ktoré položili potenciálni zákazníci jasne, promptne a úctivo. Rýchla a vhodná reakcia dokazuje rýchlosť vašej spoločnosti a tiež zdôrazňuje skutočnosť, že si vážite otázky a spätnú väzbu svojich zákazníkov.

A to najdôležitejšie na záver – vždy, áno úplne vždy OD-PO-VE-DAJ-TE na recenzie. Aj keď vám lámu srdce alebo dvíhajú tlak do nepríčetna. Prijímanie najmä zlej spätnej väzby je bolestivé. Nikomu sa nepočúvajú dobre sťažnosti týkajúce sa výsledku jeho vlastného potu, krvi a sĺz. Ak však necháte tieto nepríjemné komentáre v službe GMB bez povšimnutia dlhšiu dobu, bude to mať z dlhodobého hľadiska ešte oveľa horší dopad. Najideálnejšie je reagovať do 24 hodín. V tomto čase pravdepodobne ešte stále zastihnete zákazníka nespokojného a otvoreného voči vášmu názoru. Je to teda možno posledná príležitosť ako z nespokojného zákazníka spraviť ukludneného a možno aj opätovne sa vracajúceho.

giphy Tipy pre optimalizáciu Google My Business

 

avatar

About Marek Srnka

Account Manager