Ako vymyslieť rýchly a spoľahlivý spôsob, ktorý zabezpečí lepšiu angažovanosť publika na sociálnych sieťach? Pripravte súťaž! Máločo poteší zákazníka viac, ako keď niečo vyhrajú. Zároveň môže byť súťaž skvelý spôsob, ako rozšíriť svoju značku na sociálnych sieťach. Zaujíma vás, ako spustiť úspešnú súťaž na sociálnych sieťach, ktorá skutočne prinesie konverzie?
Prečo organizovať súťaže ?
#1 Nárast sledovateľov
Pri súťaži na sociálnych sieťach sa najčastejšie stretneme s podmienkou, aby vás začal súťažiaci sledovať. Víťazom sa tak môže stať iba fanúšik vašej stránky. To vám prinesie nárast nových sledovateľov a zvýši tak množstvo ľudí, ktorí si všimnú váš profil.
#2 Zvýšenie povedomia o značke
Ak sledovatelia váš obsah lajkujú, komentujú a zdieľajú, algoritmy sociálnych sietí to rozpoznajú a zabezpečia, aby si ho všimlo viac ľudí. Mnoho firiem sa navyše spojí s inými , ktorí darujú výhru a predstaví vás jej publiku.
Výborný príklad, ako zvýšiť povedomie o značke. Vďaka partnerstvu s rôznymi značkami a podmienke, aby publikum sledovalo označených partnerov, oslovujete úplne nové publikum a zvyšujete povedomie o svojej značke.
#3 Rozšírenie e-mailovej databázy
Jednou z bežných podmienok súťaží je žiadosť, aby ľudia pri prihlásení zadali svoje meno a e-mailovú adresu. Pokiaľ vo svojom prihlasovacom poli a zmluvných podmienkach podrobne uvediete, na čo sa registrujú, môžete tieto údaje doplniť do svojho e-mailového zoznamu.
Ako spustiť úspešnú súťaž na sociálnych sieťach?
#1 Stanovte si svoje ciele a rozpočet
Skôr, ako spustíte súťaž, je dôležité stanoviť si svoje ciele. Súťaž na sociálnych sieťach môže vašej značke zaistiť vyšší dosah tým, že vám pribudnú noví followeri, zvýšite povedomie o značke, či rozšírite e-mailovú databázu. Uistite sa však, že uprednostníte ciele, ktoré sú najdôležitejšie práve pre vašu značku. Ak urobíte súťaž príliš zložitú, pravdepodobne sa do nej nezapojí veľké množstvo ľudí. Pri nastavovaní rozpočtu berte do úvahy hodnotu výhry, náklady na propagáciu a všetky platené služby, ktoré použijete.
#2 Vyberte zaujímavú výhru
Ak chcete spustiť úspešnú súťaž, výhry by mali byť dostatočne zaujímavé na to, aby pritiahli vašich ideálnych zákazníkov. Pamätajte, že nejde iba o to, aby sa ľudia zapojili do súťaže , no chcete získať najmä vašich potenciálnych zákazníkov. Do súťaže môžete teda darovať napríklad váš vlastný produkt alebo poukážku na vašu službu.
#3 Vyberte si správnu platformu a premyslite si podmienky súťaže
Pri súťaži si musíte určiť, na ktorých sociálnych sieťach bude prebiehať. Nemusíte sa držať iba jednej platformy. Propagujte súťaž tam, kde je najpravdepodobnejšie, že sa vaše publikum zapojí.
#4 Určte dĺžku či frekvenciu svojich súťaží
Dĺžka vašej súťaže by mala závisieť od hodnoty výhry. Pri hodnotnej výhre môže súťaž trvať pokojne aj viac dní či týždňov. Samozrejme, ak robíte súťaž s malou cenou, môže trvať len pár dni.
#5 Naštudujte si pravidlá súťaží
Predtým, ako spustíte súťaž, uistite sa, že rozumiete pravidlám sociálnych sietí o organizovaní a propagácií súťaží. Ak tieto pravidlá porušíte, môžete vystaviť svoj účet zablokovaniu.
Pravidlá organizovania súťaží :
#6 Propagujte a pútajte pozornosť!
Postarajte sa o to, aby súťaž vzbudila záujem! Snažte sa čo najjednoduchšie vysvetliť podmienky súťaže. Súťaž takisto podporte aj platenou propagáciou. Zaručíte tak, aby sa o súťaži dozvedeli aj ľudia, ktorí váš profil nesledujú. A nezabúdajte, každý kto sa zapojí, je váš potenciálny budúci zákazník. Keď sa ľudia zapoja do súťaže a zdieľajú ju s ostatnými, získate množstvo nových sledovateľov a ľudí zaujímajúcich sa o vašu značku. Pamätajte, že súťaž má potenciál nielen zvýšiť váš počet sledujúcich, ale aj podnietiť používateľov k interakcii s vašou značkou.