Vďaka množstvám štatistík vieme, že sociálne siete momentálne v marketingu ťahajú za dlhší koniec. Facebook, Instagram, Youtube či Twitter používa aktívne až 42% populácie, čo predstavuje viac ako 3 miliardy ľudí. Vďaka sociálnym sieťam vieme na jednej platforme konzumovať rôzne typy obsahov naraz. Navyše, takmer kedykoľvek a kdekoľvek. Robiť biznis bez sociálnych sietí považujeme v súčasnosti za krok vedľa. V konečnom dôsledku je toto tvrdenie pravdivé. Predstavme si trendy, ktoré by ste mali určite zahrnúť do vašej marketingovej stratégie na sociálnych sieťach.
Influencer marketing
Marketing v podobe influencerov je neodmysliteľnou súčasťou mnohých značiek, ktoré pôsobia na sociálnych sieťach. Práve v roku 2019 sa influencer marketing rozšíril o ponuku takzvaných micro-influencerov, ktorý majú neporovnateľne nižší počet followerov, avšak o čosi väčší vplyv. Práve micro-influenceri dokážu zasiahnuť vyššie percento svojho publika a častokrát sú ich sledovatelia relevantnejší.
Príklad: Modelka s 500.000 followermi, kde tvoria muži väčšiu časť celkového publika je pre značku ženskej kozmetiky menej zaujímavejším influencerom ako žena – matka s 20.000 followermi, ktorú sledujú prevažne ženy.
Predaj a objavovanie nových produktov na sociálnych sieťach
V roku 2019 je nakupovanie prostredníctvom sociálnych sietí pre značky častokrát prvou voľbou. Sociálna sieť sa pre nich zastáva miesto e-shopu, reklamy, zákazníckého servisu a selfproma súčasne. Vďaka štatistike z roku 2018 vieme, že až 55% respondetov odpovedalo, že zakúpilo produkt, ktorý videli na jednej zo sociálny sietí. Z tohto prieskumu vyšiel Facebook ako prvá sociálna sieť, ktorá podnietila ľudí k nákupu produktu.
Umelá inteligencia a zákaznícky servis
ChatBoti skutočne ovládli internet. Vďaka nim, získavajú úspešné značky kapacitu, aby mohli istým spôsobom komunikovať s každým zákazníkom a poskytovať ten najlepší zákaznícky servis. Tie najväčšie značky strávili veľa času programovaním svojho chatbota práve tak, aby bol autentický a reagoval ako skutočná ľudská bytosť. Práve v roku 2019 sa umelá inteligencia stala plnohodnotnou súčasťou sociálnych médii a predstavuje skvelú voľbu ako poskytovať zákaznícky servis.
Stories, storky, príbehy,…
Sú všade a my sme si ich obľúbili. Hovorím o príbehoch. Vizuálny obsah vo vertikálnom formáte dokonale prispôsobenom na prezeranie v mobile, ktorý je dostupný po dobu 24 hodín. Po ére Snapchatu si tento koncept našiel miesto aj na Instagrame a Facebooku, čo ho posunulo na rebríčku medzi top formát, ktorý používatelia milujú. Až 400 miliónov používateľov si prezerá príbehy na dennej báze. Vďaka tomuto faktu vieme, že tvorba pravidelných príbehov môže byť pre značku naozaj efektívnou formou marketingu.
Čo robí príbehy úspešné?
- Jednoduché vytváranie
- Zapojenie vašich sledovateľov
- Vtip a autenticita
- Ich trvácnosť je len 24 hodín
Chatovanie
Možnosť chatovať s inými používateľmi prostredníctvom sociálnej siete je jednoznačne zásah do čierneho. Socializácia a spájanie sú od vzniku sociálnych médii ich hlavnými cieľmi. Používatelia očakávajú hneď po možnosti verejného publikovania príspevkov súkromnú komunikáciu. Je to jednoduchý spôsob ako ostať v kontakte s obľúbenými značkami či priateľmi. Súkromný chat zásadne ovplyvňuje tvorbu každej marketingovej stratégie. Práve týmto spôsobom sa šíri word-of-mouth online medzi používateľmi najčastejšie.
Reklama
Presné zacielenie a merateľnosť. To sú hlavné dôvody, prečo by ste mali využiť reklamu na sociálnych sieťach. Vytvorený obsah sa dostane k relevantnému publiku, a tak je jeho distribúcia jednoduchá a efektívna. Investícia do reklamy je správna voľba, práve preto, že jej efektívnosť je potvrdená aj štatistikami mnohých marketérov.
Video, podcast, živé vysielanie
Video obsah a podcasty zastúpili v online svete dôležité miesto. Ľudia ich jednoducho milujú. Sledovaním videí či počúvaním podcastov vypĺňajú svoj voľný čas. Vďaka dostupnosti internetu takmer na celom svete ich majú „po ruke“ neustále.
Medzi najobľúbenejšie formáty video obsahu patria klasické youtube videá, krátke facebookové a instagramové videá, vertikálny formát videá, ktorý môžeme sledovať v stories a v neposlednom rade live streamy, ktoré umožňujú používateľom vysielať v živom čase odkiaľkoľvek.
Ďalším obľúbeným formátom influencerov a značiek je podcast. V súčasnosti už nie je podcast len experimentom, ale plnohodnotný formát obsahu, prostredníctvom ktorého môžeme komunikovať so spotrebiteľmi.
Rozšírená realita
Čo je rozšírená realita? V skratke ju môžeme nazvať aj obohatená skutočnosť. Do rozšírenej reality patria napríklad tvárové filtre, ktoré sú na sociálnych sieťach medzi používateľmi veľmi obľúbené. Ľudia ich používajú radi, a častokrát sú vizuálne prepracované do posledného detailu.
Možnosť výberu platformy
Existuje hneď niekoľko úspešných sociálnych sietí. Stačí si vybrať tú správnu. Nájdite tú, ktorú používajú vaši potenciálni zákazníci a úspech máte z časti zaručený. Pokiaľ produkujete video obsah zamerajte sa na Youtube, kde je video doma. Určite nevynechajte ani Facebook či Instagram práve tieto dve sociálne siete vám dokážu prilákať publikum, ktoré si dopozerá po krátkom zostrihu aj celé video. Okrem videá môžete na sociálnych sieťach zdieľať udalosti, pozvánky, fotografie či využiť sociálnu sieť ako formu e-shopu.