Bolo len otázkou času, kedy TikTok spustí možnosť platenej reklamy aj na Slovensku. Od 1. augusta tak môžete využiť platené reklamy a zvýšiť tým online predaj, počet inštalácií aplikácií či zvýšiť povedomie o svojej značke. Pre koho sú však reklamy na TikToku a ako ich nastaviť?

TikTok Ads na Slovensku

Sociálna sieť TikTok už dávno nie je len o zábavných videách. Kým doteraz fungovala táto platforma len na princípe organiky, v súčasnosti môžete podporiť svoj biznis aj formou platených reklám. Oslovíte tým viac ako milión zaregistrovaných používateľov, ktorí zväčša okrem zábavy vyhľadávajú na TikToku aj edukačný obsah či rôzne informácie. Tento typ reklamy však nemusí byť pre každého klienta, a preto nemusíte silou mocou presúvať svoj rozpočet z iných sociálnych sietí.

tiktok ads

TikTok reklamy nie sú pre každého

TikTok reklamy sa týkajú predovšetkým tých klientov, ktorí ponúkajú služby a produkty mladému publiku a vytvárajú svoje kampane kreatívnym spôsobom, aby ich zaujali. Odhaduje sa však, že práve reklamy na TikToku pritiahnu veľkú pozornosť rôznych inzerentov. Spočiatku však budú môcť spúšťať kampane na TikToku len firmy a agentúry, ktoré sú na whiteliste. Zároveň ide o nový algoritmus, ktorý sa musí prispôsobiť rôznym signálom. Preto bude možné spúšťať len performance only kampane a neskôr aj awarenessové formáty či ďalšie iné reklamy. Vďaka tomu tak budete mať možnosť vyskúšať, či ide o spôsob reklamy vhodný pre váš biznis. Pozor si však treba dať na to, že ide o entartainment sound-on platformu, a preto musíte svoje kampane prispôsobiť tomu, aby ste sa mladšiemu publiku priblížili a nie ich odradili.

Začiatky TikTok Ads na slovenskom trhu

Aj napriek tomu, že zo začiatku budú TikTok Ads kampane v porovnaní s inými sociálnymi sieťami tie lacnejšie, je potrebné si na spustenie reklám vyčleniť rozpočet aspoň 20 € na deň. Pokiaľ teda chcete zacieliť svoje reklamy na cieľové publikum vo veku 13-25 rokov, potom smelo do toho. Aby však vaše reklamy fungovali na našej platforme hladko a úspešne, je dôležité, aby vaša firma a reklamná kreatíva boli v súlade so všetkými našimi pravidlami.

Zásady inzercie TikTok

Tak ako aj na iných sociálnych sieťach, aj pri TikTok Ads platia určité zásady a pravidlá. Zakázané je cieliť reklamy, ktoré sú zamerané na:

  • Obsah pre dospelých
  • Alkohol
  • Nebezpečné produkty a služby
  • Klamlivé praktiky
  • Finančné služby
  • Hazard a hry
  • Zdravotníctvo a farmácia
  • Porušenie duševného vlastníctva
  • Zavádzajúci a nepravdivý obsah
  • Politika, náboženstvo a kultúra
  • Násilie a nebezpečné aktivity

Proces kontroly TikTok reklám

V rámci procesu kontroly reklám TikTok sa však berie do úvahy viacero kritérií, a to:

  • Oprávnenosť propagovaného produktu alebo služby
    • Reklamná kreatíva, ktorá zahŕňa:
    • Popis alebo text
    • Obrázky alebo vizuálny obsah
    • Zvukový obsah
    • Akýkoľvek iný obsah tvoriaci súčasť reklamnej kreatívy, ktorý by bol zverejnený cieľovému publiku
  • Cieľový región a veková skupina
  • Súlad medzi reklamnou kreatívou a vstupnou stránkou
  • Funkčnosť a vhodnosť vstupnej stránky

Po splnení všetkých požiadaviek sa zvyčajne schváli a spustí reklama do 24 hodín, hoci niekedy to môže trvať aj dlhšie. Ak je reklama odmietnutá a existujú zmeny, ktoré je možné vykonať s cieľom pomôcť zverejniť vašu reklamu, budete upozornení prostredníctvom reklamnej skupiny na platforme TikTok Ads Manager.

tiktok ads

Začnite s TikTok Ads už dnes

Aj napriek tomu, že nemáme ešte dostatok informácií o kompletnom fungovaní reklám na TikTok, čím skôr začnete, tým skôr budete konkurencieshopní. Začnite s TikTok Ads už dnes a oslovte svoje potenciálne publikum. V prípadne, že potrebujete s nastavením kampaní pomôcť, neváhajte nás kontaktovať.