Gramatické chyby v popisoch pri príspevkoch, nekvalitné fotky či nesprávny formát sú v marketingu na sociálnych sieťach úplne bežným úkazom. Ak chcete, aby vaše sociálne siete vyzerali profesionálne, mali by ste sa vyvarovať týmto chybám. Prečítajte si viac o 5 najčastejších chybách, ktoré robia značky v social media marketingu.

 

Spamovanie publika

Jedným z najčastejších problémov je sústavné vášho spamovanie publika. Pri promovaní vašich produktov alebo služieb sa zamerajte viac na pridanú hodnotu toho, čo ponúkate, než na neustále upozorňovanie na vaše zľavy, akcie, zľavové kódy a samotné produkty. Cestou spamu dosiahnete to, že sa vaše publikum presýti konzumáciou vášho obsahu a jednoducho vás prestane sledovať. Žiadna značka sa nechce dostať do štádia, kedy bude liezť svojim zákazníkom takpovediac „na nervy“. Zvoľte radšej stratégiu UGC a nechajte svojich spokojných zákazníkov odprezentovať vaše služby a produkty za vás. Nič nepredáva lepšie ako dobrá skúsenosť iných zákazníkov.

Ignorovanie štatistík

Každá sociálna sieť ponúka značkám rozšírené štatistiky o dianí na účte. Od štatistík o vašom publiku až po najsledovanejšie video na vašom profile. To všetko sú pre vás kľúčové informácie. Na základe týchto, pre niekoho nič nehovoriacich, čísel a grafov viete plánovať vhodné stratégie a dosiahnuť vyšší predaj aj povedomie o značke. Dáta sú kľúčom k úspechu a inak to nie je ani v prípade marketingu na sociálnych sieťach.

 

Neivestovanie do social media špecialistu

O tom, prečo nerobiť social media marketing „doma na kolene“ sme už písali. A tak trochu sa k tomu vrátime aj teraz. Tak ako každá práca, aj práca špecialistu na sociálne siete má svoje opodstatnenie. Promovanie svojej značky na sociálnych sieťach nie je vždy prechádzkou ružovou záhradou, ale vyžaduje si know-how, skúsenosti, profesionálny pohľad aj kreatívne prevedenie. Investovanie do človeka alebo agentúry so skúsenosťami vám dokáže zlepšiť social media marketing natoľko, že si už nebudete vedieť predstaviť fungovanie bez nich.

Nepočúvanie svojho publika

Ako sme už spomenuli v časti o štatistikách, je dôležité svoje publikum poznať. Len tak mu budete vedieť doručiť správny obsah, ktorý ho zaujíma. Udržujte s publikum pravidelnú interakciu, komunikujte, pýtajte sa a nechajte svojich sledovateľov a fanúšikov rozhodovať, hoci aj o maličkostiach. Počúvaním svojho publika môžete získať mnohé výhody a lepšie predvídať. Nastavenie správnej stratégie bude jednoduchšie a tento krok sa vám môže vyplatiť.

Identický obsah

Nezameriavajte sa len na jeden typ obsahu. Namiesto toho radšej tvorte rôznorodý obsah. Do svojej stratégie zaraďte rôzne typy obsahu ako video, gif, textový obsah, interaktívny obsah alebo UGC. Vďaka rôznym typom obsahu, ktoré publikujete môžete zasiahnuť väčšie publikum a tak zvýšiť povedomie o značke, predaj alebo počet sledovateľov.