Symbolom Veľkej noci sú veľkonočné vajíčka, korbáč alebo veľkonočný zajačik. Práve také sviatky ako je Veľká noc, Vianoce či sv. Mikuláš, mnohé značky využívajú vo svoj prospech, aby sa dostali do povedomia ľudí či zvýšili svoje predaje. Pozrime sa spoločne na 5 najlepších veľkonočných kampaní svetových značiek za posledné obdobie, ktorým sa to podarilo.

Najlepšie veľkonočné kampane svetových značiek

Dobrá reklama je taká reklama, ktorá sa zapíše a ostane v mysli ľudí. Pokiaľ by sme si však mali vybaviť 5 najlepších reklám spojených s Veľkou nocou, pravdepodobne, by sme sa nezhodli. Preto sme sa rozhodli preskúmať internet a vybrali sme 5 najlepších veľkonočných kampaní svetových značiek za posledné obdobie, na ktorých sa zhodli všetky média. Pozrite sa na ne aj vy a inšpirujte sa.

Spríjemnite si Veľkú noc s Durex Easter X (2015)

Vytvoriť veľkonočný produkt, pokiaľ ste spoločnosť zaoberajúca sa výrobou sladkostí, nie je vôbec náročné. Vytvoriť však veľkonočný produkt, ktorý s Veľkou nocou absolútne nesúvisí, si vyžaduje odvahu a dobrú kreativitu. Spoločnosť Durex, výrobca kondómov, lubrikantov a sexuálnych hračiek, sa pre tento krok rozhodla v roku 2015, kedy na Veľkú noc vytvorila balíček na „najsexi sviatok roka“. Spoločnosť touto kampaňou spustenou na Novom Zélande zaznamenala výrazný nárast.

Deliveroo a Dračie vajcia z Game of Thrones (2019)

Veľkonočná kampaň od Deliveroo uzrela svetlo sveta v roku 2019. Práve spoločnosť v roku 2019 využila popularitu poslednej série seriálu Game of Thrones, ktorá vyšla práve na Veľkú noc a vytvorila limitované dračie vajíčka z čokolády. Išlo o jedlé čokoládové vajíčka z mliečnej čokolády, ktoré boli ručne maľované a nafarbené zelenou, červenou a fialovou farbou. Práve tieto vajíčka pripomínajúce dračie vajcia ako zo seriálu, sa dali kúpiť len vo vybraných predajniach Deliveroo na niektorých miestach prostredníctvom online aplikácie. Výsledkom kampane bol dramatický nárast počtu registrácií v aplikácii a viditeľnosť značky. Aj to je jeden zo spôsobov, ako fantasticky využiť trend a upútať pozornosť zákazníka.

deliveroo vajicka

Veľkonočný zajačik Flatpack v IKEA (2019)

IKEA je vo svete známa svojimi flatpack baleniami, v ktorých sa ukrýva všetok potrebný tovar a súčiastky na to, aby ste si nábytok jednoducho sami postavili. Značka sa v roku 2019 rozhodla túto svoju charakteristickú črtu využiť a vytvorila veľkonočného zajačika na oslavu Veľkej noci. Išlo o zajačika, ktorý potešil najmä kreatívnych ľudí a tých, ktorí milujú sladké. Cena zajačika bola 5,30 dolárov a bolo možné si ho zakúpiť len v Anglicku. Aby nešlo len o kartónového zajačika, práve tento bol vytvorený z certifikovaného kakaa z udržateľných zdrojov, čo je vlastne stratégiou udržateľnosti samotnej značky. Problém bol už len v tom, kto ho zje ako prvý.

Slaná Veľká noc s Walker’s Sensation (2020)

Veľká noc nemusí byť len o sladkých vajíčkach. O tom vie svoje spoločnosť Walker’s Sensation, ktorá v roku 2020 spríjemnila Veľkú noc všetkým tým, ktorí si radšej pochutnajú na niečom slanom. Vytvorila zaujímavú kampaň a limitovanú edíciu veľkonočných vajíčok, ktoré sa predávali len cez Amazon. Tento veľkonočný balíček pozostával z balíka thajských chilli lupienkov Sensations, bambusovej misky na občerstvenie, fľaše vína a pohára na víno. Nechýbal ani kredit na Amazon.

Veľkonočná spolupráca Adidas a Bad Bunny (2021)

To, že spolupráca dvoch značiek funguje, je všetkým jasné a chápu to aj svetové značky. V roku 2021 sa spoločnosť Adidas a Bad Bunny rozhodli vytvoriť limitovanú edíciu tenisiek Easter Egg Forum Low. Išlo o nízke tenisky Adidas v ružovej farbe z prémiovej kože a semišu. Topánky boli navyše uzavreté vo veľkonočnom vajci, čo hneď vyvolalo záujem u všetkých ľudí na sociálnych sieťach.

Veľkonočné svetové kampane

Vybrať najlepšie veľkonočné kampane svetových značiek za celé obdobie je určite veľmi náročné. My sme vybrali 5 z nich, ktoré nás zaujali najmä kreatívou a tým, že neboli prvoplánové. Aj počas sviatkov ako je Veľká noc sa môžu značky dostať do povedomia ľudí zaujímavým spôsobom a zvýšiť svoje predaje, a to či už začnú spolupracovať s inou značkou, influencermi alebo využijú umelú inteligenciu.