Content marketing

5 tipov pre TOP Time Management copywritera!

Napísal(a) 16. augusta 2019
TOP time management copywritera

Prerastajú vám povinnosti copywritera a content marketingu cez hlavu? Pamätajte si, že využiť deň efektívne a naplno neznamená naložiť si na hlavu ešte viac povinností, ako máte teraz. Práve naopak! Zjednodušiť prácu, ktorú aktuálne máte spôsobom, aby ste všetko zvládali s prehľadom a bez zbytočného stresu.

 

To-Do List

Zaberá vám najviac času organizácia vašich taskov? Ak si všetky svoje úlohy zapíšete do kalendára, zvládnete celý deň bez toho, aby ste museli premýšľať nad zbytočnosťami. Napríklad nad tým, čo ešte musíte urobiť alebo ako na to.

Určite sa nespoliehajte sa len na svoju pamäť. Ani na fakt, že je schopná zapamätať si všetko, čo počas dňa potrebujete urobiť. Zvyšujete tak riziko, že na niečo dôležité zabudnete. Radšej plánujte a postupujte systematicky za svojím cieľom.

 

Pravidlo troch

Robíte si všetko preto, aby ste si z vášho kalendára vyškrtli čo najviac úloh pre lepší pocit a zdanlivo vyššiu produktivitu? Zabúdate pri tom na hlavné úlohy? Spisovateľ J.D. Meier hovorí o tom, že by ste si mali všetky vaše povinnosti usporiadať podľa dôležitosti.

Vyberte si 3 hlavné úlohy, ktoré ale budú pravidelné a aplikujete ich na každý deň, týždeň a mesiac. Napríklad každý deň napíšete 3 náročné blogy, ktoré si naplánujete v prvej polovici pracovného času. Ak ich nestihnete napísať doobeda, nechajte si ich na skoré poobedňajšie hodiny.

Tieto úlohy následne doplňte o ďalšie čiastkové úlohy, vám pomôžu postupne splniť vaše týždenné aktivity. Napríklad, k týmto trom blogom si pripíšte aj nutnosť postnúť ich na stránku a zdieľať na sociálnych sieťach. Ale si jednoducho skúste nájsť vlastnú a pre vás výhodnú štruktúru, pomocou ktorej bude vaša efektivita práce vyššia.

produktivita 5 tipov pre TOP Time Management copywritera!

Aktívna povinnosť

Namiesto toho, že si do vášho denníka napíšete blog na web, pridajte k tomu aj popis. Čoho sa blog bude týkať, aj to pre ktorého z klientov ho píšete. Sloveso v aktívnom tvare vás bude psychologicky neustále nabádať k tomu, aby ste si daný task vizualizovali a vykonali ho čo najskôr. Vaša poznámka tak potom môže vyzerať nasledovne:

„Napísať blog o content marketingu na stránku Hartonu.“

Ak ide o nejaký dlhší článok, vyskúšajte rozdeliť si ho po odstavcoch alebo odsekoch. Tak bude ľahšie splniteľný a dodá vám motiváciu potrebnú na jeho rýchle dokončenie.

 

Realistické plánovanie

V rámci plánovania a organizovania vášho drahocenného času však nesmiete zabúdať na jednu dôležitú vec. Realistické plánovanie! Ak si na nejaký task zadáte príliš málo času, budete sa z toho cítiť vystresovaní, ak sa vám nepodarí spraviť ho načas. Na druhej strane, plánovanie toho istého tasku na príliš široké časové rozpätie taktiež nemusí priniesť úžitok. Existuje na tento začarovaný kruh nejaké efektívne riešenie?

Čítali alebo počuli ste už o tzv. Parkinsonovm zákone? Podľa tohto tvrdenia nám „práca zaberie presne toľko času, koľko si na ňu vyhradíme“. Ak si na kvalitný blog vyhradíte 1 hod vášho času, môže to byť výzva, ktorú s veľkou pravdepodobnosťou nebude vedieť splniť. Ak si však na túto úlohu vyhradíte dve-tri hodiny, je takmer isté, že sa ho za tento čas napíšete. Moja rada teda znie, vyhraďte si na vaše úlohy realistické množstvo času. Nie málo, ale ani priveľa!

time-management-1 5 tipov pre TOP Time Management copywritera!

Zastavte sa!

Ak máte plnú hlavu povinností, môže byť pre vás mimoriadne náročné na chvíľu sa zastaviť. Úplne tomu rozumiem. Avšak, skúste si spraviť čas aj na rozhovor s kolegami alebo si zahrajte turnaj v stolnom futbale.  Najdôležitejšie však je, aby ste sa zastavili a vedeli nájsť primeranú hranicu, ktorá odlíši vašu prácu od súkromia. Uvidíte, že s týmito radami sa k vašej práci vrátite plní energie a nadšenia!

5 tipov pre TOP Time Management copywritera!
5 (100%) 2 votes

About Mária Horváth