V dnešnej dobe sa emoji stali bežnou súčasťou našej komunikácie. Stretneme sa s nimi vo všetkých formách digitálnej komunikácie – od emailu, cez Instagram až po Whatsapp. Vedeli ste, že až 92% všetkých internetových užívateľov používa emoji? Len na Messengeri si ľudia pošlú viac než 900 miliónov emoji symobolov každý deň.

Využite vplyv emoji v prospech vašej značky na sociálnych sieťach. Ak ich použijete správne, získa váš post či komunikovaná informácia oveľa väčší dosah.

Príspevky na Facebooku, ktorých popisy obsahujú emoji, získajú o 57% viac lajkov a o 33% viac komentárov a zdieľaní ako príspevky, ktoré ich neobsahujú.

Stále však treba dbať na niekoľko pravidiel, ako ich používať správne.

Naozaj musíte využívať emoji?

Najskôr musíte poznať vlastnú značku a publikum predtým, než začnete emoji používať. Ak pracujete v módnom, športovom či hudobnom priemysle, emoji môžete hravo používať. Ak však ponúkate serióznejšie služby, emoji symbolom sa vyhýbajte. Používajte symboly relevantné pre vaše odvetvie.

Nepreháňajte to s emoji?

Menej je niekedy viac. To platí aj v tomto prípade. Ak použijete na sociálnych sieťach veľa emoji symbolov, vaša správa vyznie nútene, znervózňujúco ba dokonca mätúco.

Usitite sa, že poznáte ich význam

Nepoužívajte emoji, ak neviete, čo presne znamenajú. Toto je jedna z najčastejších chýb, ktoré spoločnosti robia. Ak si nie ste istí jeho presným významom, vyhľadajte si emoji v online knižnici symbolov https://emojipedia.org/ , vyhnete sa tak nedorozumeniam.

Nevytvárajte nezrozumiteľnú správu

Nenahrádzajte dôležité slová emoji symbolmi, nakoľko zákazníci nebudú chápať význam vašej správy. Berte emoji skôr ako niečo, čo vašu správu obohatí, či podčiarkne hlavné myšlienky namiesto toho, že nahradíte samotný význam správy.

Spojte vašu značku s konkrétnym emoji

Skúste si vybrať jeden až 5 emoji symbolov, ktoré budú vašu značku charakterizovať a začnite ich poctivo používať vo vašich príspevkoch. Najväčšou výhodou je to, že si spotrebiteľ komunikovanú reklamnú informáciu bude spájať s vašou značkou vždy , keď dané emoji niekde uvidia. Čím viac odlíšite svoju značku prostredníctvom emoji, tým lepšie si vás zákazníci zapamätajú.

A čo tak emoji v email marketingu?

  1. 2% firemných e-mailov zaslaných súkromným klientom obsahuje emoji v predmete správy
  2. 56% značiek , ktorých maily obsahujú v predmete správy emoji, malo vyššiu mieru otvorenia daného e-mailu.
  3. Ak použijete emoji v predmete e-mailu vo vhodnom kontexte, vyvoláte vyššiu mieru odozvy.