Umelá inteligencia sa v súčasnosti využíva už všade. V marketingu môžeme využiť množstvo nástrojov umelej inteligencie a dokonca aj na rozposielanie a písanie e-mailov. Vedeli by ste však rozpoznať, či ide o e-mail vygenerovaný AI alebo e-mail napísaný priamo copywriterom?
Umelá inteligencia na rozposielanie e-mailov
Mnoho marketérov a e-mail marketér špecialistov využíva na hromadné rozposielanie e-mailov rôzne nástroje. Jedným z nich je aj Mailchimp. Táto online služba umožňuje užívateľom rozposielať newslettery a sledovať ich dosahy a úspešnosť. V základnej verzii Mailchimp-u je taktiež možnosť odosielať hromadné e-maily. Mailchimp však nevyužíva AI, a teda neslúži na generovanie textov, ale len na jeho odosielanie. Existujú však rôzne iné nástroje AI, ktoré vám dokážu vygenerovať zaujímavý text, ktorý následne do samotného Mailchimpu viete len vložiť.
Z nedávneho prieskumu sa zistilo, že viac ako polovica spotrebiteľov nedokáže rozoznať, či e-mail, ktorý prijali, bol vygenerovaný umelou inteligenciou alebo copywriterom. Poďme sa spoločne pozrieť na zistenia z výskumu.
3 kľúčové zistenia pre e-mailový marketing značky a komunikáciu
- 1 z 2 ľudí nevedia rozpoznať falošný e-mail
Pri výskume sa zistilo, že 1 z 2 ľudí nedokáže odhadnúť, či ide o e-mail vygenerovaný AI alebo e-mail vytvorený ľuďmi. Dokonca viac ľuďom sa zdalo, že e-mail vygenerovaný AI je e-mail vyprodukovaný copywriterom.
- Generácia Z s väčšou pravdepodobnosťou odhalí e-mail vygenerovaný AI
Ľudia vo veku 18 až 24 rokov boli oveľa lepší ako ostatné vekové skupiny pri rozpoznávaní e-mailov generovaných AI, pričom viac ako polovicu času hádali správne (53,7 %). Je zrejmé, že generácia Z si jasnejšie uvedomuje rozdiely medzi e-mailom AI a e-mailom napísaným človekom.
- Menej ako tretina respondentov prejavuje záujem o používanie AI v komunikácii značky
Viac ako polovica respondentov (73 %) vôbec nepremýšľa nad tým, že by sa pri odosielaní e-mailov využívala umelá inteligencia. Zaujímavé však je, že práve respondenti z generácie Z mali väčší problém prijať informáciu, že práve e-maily nie sú autentické. Táto skupina respondentov (14 % všetkých opýtaných) chce od značiek a firiem autentickosť.
Aký je záver z výskumu?
Výskum robili špecialisti zo spoločnosti Instiller. Spoluzakladateľ spoločnosti, Adrian Toal, tvrdí, že e-mail vygenerovaný umelou inteligenciou je čoraz viac nerozpoznateľný. Preto možno považovať nástroje umelej inteligencie za užitočné a môžu každému e-mail marketingovému špecialistovi pri práci len pomôcť. Dôležité však je, aby e-mail pôsobil autenticky a obsahoval prvky empatie a personalizácie, s čím môže mať AI niekedy problém.
Ďalšie zaujímavé zistenia z výskumu:
Okrem týchto poznatkov sa tiež zistilo, že ľudia vo veku 55 až 64 rokov nedokážu odhaliť e-mail generovaný AI. Táto skupina ľudí sa však aj najmenej zaujíma o to, či sa v marketingu vôbec AI využíva. Len 20 % z nich bolo z týchto výsledkov nespokojných. Aký nástroj s umelou inteligenciou využívate pri svojej komunikácii vy?
Vyskúšať môžete napríklad online Smartwriter.ai, ktorý vám dokáže vygenerovať až 1000 e-mailov v priebehu niekoľkých minút. Využitím tohto nástroja môžete automatizovať celý svoj informačný proces, ktorý dokáže byť 40x rýchlejší a 6x lacnejší. Poznáte ho?