Facebook zmenil minulý týždeň dizajn a paletu farieb svojho loga. Všimli ste si ju vôbec? Je pomerne jemná a nenápadná. Zmenila sa ikona „F“, pribudli nové farby, ale aj emotikony. Poďme sa spoločne pozrieť na všetky rozdiely, ktoré nastali.

Facebook prechádza rebrandingom

Facebook prechádza celkovým rebrandingom, ku ktorému sa pridala aj zmena loga. Ako hovorí Meta, za jeho dizajnom sa skrývajú 3 kľúčové faktory:

  • pozdvihnúť najikonickejšie prvky značky,
  • zjednotiť spôsob, akým značka Facebook ožíva,
  • vytvoriť rozsiahlu paletu farieb vychádzajúcu z pôvodnej modrej farby.

Zmena loga Facebooku

Vďaka týmto prvkom pôsobí nové logo Facebooku lepším dojmom. Cieľom však bolo vytvoriť nový dizajn loga Facebook, ktorý bude odvážnejší a trendy aj o niekoľko rokov. Kombinácia týchto zmien by mala priniesť väčšiu harmóniu v celom dizajne, ktorý je kľúčovým prvkom identity aplikácie. Okrem zmeny veľkosti a šírky písmena „F“, nastali zmeny aj v modrej farbe loga, ktorá je teraz výraznejšia a poskytuje lepší kontrast s písmenom „F“. Pomocou ich vlastného písma, Facebook Sans, zmenili dizajn slovného označenia a loga, aby tak vytvorili konzistentné spracovanie a zlepšili celkovú čitateľnosť na Facebooku.

Zmena palety farieb v logu Facebooku

Okrem hlavnej zmeny v logu nastali zmeny aj v palete farieb. Vytvorili novú sadu odtieňov a tónov, ktoré sú teraz kontrastnejšie a jedinečné. Zároveň však modrá farba ostáva tou základnou, len sa k nej pridali ďalšie sekundárne odtiene, ktoré sú flexibilnejšie.

Zmena v emotikonoch na Facebook

Reakcie predstavujú vizuálny spôsob, ako môžu ľudia reagovať na príspevok, komentár alebo príbeh, a tým zmysluplne vyjadriť svoje emócie. Táto aktualizácia však bude spustená až v najbližších mesiacoch. Prostredníctvom rozšírenej farebnej palety dokázali v Reakciách vyvolať viac emócií. Farby upravili tak, aby spĺňali usmernenia týkajúce sa dostupnosti farieb, aby bola ikonografia čitateľná v akejkoľvek veľkosti, dostatočne flexibilná pre rôzne potreby a aby s ňou ľudia mohli ľahko komunikovať.

Zachytili ste zmenu loga Facebooku?

2 milióny aktívnych používateľov denne navštívi sociálnu sieť Facebook. Aj napriek tomu si len málokto všimol, že nejaká zmena loga Facebooku vôbec nastala. Je totižto príliš nenápadná a neviditeľná. Všimli ste si ju vôbec?

Zdroj: https://design.facebook.com/stories/redefining-facebooks-brand-identity/