Kampane Demand Gen v Google Ads – prečo ich používať?

Obsah

Boli ste zvyknutí na Discovery kampane v Google Ads? Tie, bohužiaľ, končia. Pokiaľ nechcete prísť o svojich zákazníkov, inovujte ich na kampane Demand Gen. Prečo ich začať používať?

Kampaň Demand Gen – v čom sa líši?

Kampane na generovanie dopytu slúžia predovšetkým na vytváranie povedomia o značke alebo produktoch. Pokiaľ teda chcete upútať svojich potenciálnych zákazníkov, je vhodné vytvoriť Kampane Demand Gen v Google Ads, ktoré nahradili staré Discovery kampane. Výhodou kampaní Demand Gen je využívanie AI, ktoré vám pomôžu aj pri vytváraní vašej kreatívy a pri zvyšovaní dopytu.

Kedy využiť Demand Gen kampane? Pokiaľ je vaším cieľom získavanie konverzií, návšteva stránok a akcie (ako sú registrácie a pridávanie produktov do košíka)

Kde sa kampane Demand Gen zobrazia? Kampane na generovanie dopytu sa budú zobrazovať na YouTube, v YouTube Shorts, Discovery a Gmaili.

Kedy prídu kampane Demand Gen do platnosti?  

  • Počas augusta a septembra sa mohli všetci inzerenti Google Ads prihlásiť do Beta verzie, kde si mohli kampane Demand Gen vyskúšať.
  • Od októbra sú tieto kampane dostupné pre všetkých inzerentov. Pokiaľ máte spustené Discovery kampane, jednoducho si ich môžete inovovať práve na kampane na generovanie dopytu. Môžete osloviť Google tím, ktorí vám s inováciou pomôže. V prípade, že ich neinovujete manuálne, v novembri sa vám automaticky inovujú, avšak všetky dáta ostanú zachované.
  • Od januára 2024 až do marca 2024 budú všetky kampane Discovery inovované na Demand Gen kampane, pričom budú dostupné všetky nové funkcie kampaní.

Nastavte si nové kampane Demand Gen už dnes

Kampane na Generovanie dopytu sa od klasických Discovery kampaní trochu líšia. Rozdiel je najmä v nastavení a v zobrazení, keďže sa pri týchto kampaniach využíva AI.  V čom je však hlavný rozdiel a na čo si pri nastavení treba dávať pozor? V Demand Gen kampani pribudne zobrazenie v YouTube Shorts a In-Stream. Zmena nastane aj v nastavení stratégie ponúk. Aby kampaň fungovala správne, je dobré sa zamerať na Maximalizáciu kliknutí. Okrem štandardných spôsobov merania úspešnosti kampane, pribudnú aj Prehľady konverzných ciest, Atribúcia na základe údajov, Vplyv na značku a Nárast konverzie. Zároveň pribudne aj cielenie na nové publikum, a to cielenie podľa zariadenia a cielene na ľudí nachádzajúci sa v podobnom segmente.

Prečo využívať kampane Demand Gen?

Podľa prieskumu Google až 86 % používateľov z generácie Z tvrdí, že práve YouTube im pomáha objavovať nové produkty, o ktorých predtým nevedeli alebo nemali o ne záujem. Práve kampane Demand Gen sú prispôsobené na oslovenie takýchto ľudí. V kampaniach sa využívajú rôzne formáty od videoreklám až po obrázkové kampane, ktoré sa dajú využiť v rámci jednej kampane. Výhodou je tiež oslovenie nových potenciálnych zákazníkov, pomocou segmentu Lookalike. Takýmto spôsobom vám Google pomôže nájsť tých správnych zákazníkov. Kampane Demand Gen sa taktiež dajú optimalizovať na konverzie či maximalizáciu kliknutí. Vďaka novým funkciám a postupu jednoducho môžete vidieť, ako budú vaše kreatívy vyzerať a zároveň pomocou A/B experimentovania môžete optimalizovať umiestnenie reklám.

Gif zobrazujúci ukážky kreatív vo viacerých umiestneniach v službe Google Ads.

Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer/13859703?hl=en

Miriama Fornadeľová
Miriama Fornadeľová
Copywriter & PPC specialist

Cenová ponuka

Zavolajte, pošlite e-mail alebo vyplňte nasledujúci formulár a budeme vám odpovedať do 24 hodín.

Cenová ponuka

Zavolajte, pošlite e-mail alebo vyplňte nasledujúci formulár a budeme vám odpovedať do 24 hodín.