Prebiehajúca pandémia koronavírusu ovplyvňuje každú časť nášho života, od miest kam sa môžeme vydať, cez spôsob, ktorým trávime čas, cez priority, ktoré máme až po spôsob, akým míňame svoje peniaze. Toto má samozrejme rozsiahle dôsledky pre marketing, reklamu a elektronický obchod – ako aj celý rad ďalších sektorov, ako je cestovanie, zábava a tovar rýchlej spotreby. Ako teda podporiť biznis v súčasnosti a zmierniť následky pandémie?
Nevyužívajte situáciu
Zneužiť strach pre biznis nie je na Slovensku vôbec ojedinelé . Od masiek a toaletného papiera po ručné dezinfekčné prostriedky a ďalšie základné potreby. Sledujeme obchodníkov, ktorí ich kupujú a potom ich ďalej predávajú za 10 – 50-násobok ceny. Na Slovenskom internete je viacero značiek a influencerov, ktorí sa pokúšajú veľmi krátkozrako zbohatnúť a rýchlo zarobiť peniaze. Toto nie je podnikanie a určite to pokladám za veľmi zlý marketing, ktorý môže vašej značke v budúcnosti veľmi uškodiť. Dobré meno firmy sa buduje veľmi ťažko, no pokaziť sa dá veľmi rýchlo.
Analyzujte
Napriek neistote vo svete a rýchlym zmenám v správaní, je stále viac ľudí online, ktorí vyhľadávajú, sledujú a vyčkávajú. Úlohou obchodníka je predvídať, čo spotrebiteľ potrebuje, skôr ako to potrebuje. Nájdite si tento čas, aby ste spomalili, urobili si prestávku a skutočne si analyzujte, čo robia vaši zákazníci. Pracujte viac so súčasnými zákazníkmi na sociálnych sieťach a pýtajte sa ich. Získate tak lepší prehľad o tom, čo vaši zákazníci očakávajú a môžete sa tak lepšie pripraviť na opätovné naštartovanie predaja.
Transformujte svoj biznis
Už dlho uvažujete nad spustením internetového predaja? Teraz je tá najlepšia príležitosť. Koronavírus ovplyvnil všetko a každý segment podnikania, no práve internetový predaj, hlási výrazný nárast predaja, samozrejme najmä v oblastiach predaja výživových doplnkov, či online objednávania jedla. Pokiaľ však nepredávate, pretože musíte mať zatvorené, práve internetový predaj by zmiernil dopad na vaše podnikanie. Možností, ako začať predávať online je viacero, od custom riešenia až po lacnejšie „krabicové“ riešenia. Ak vám to podnikanie umožňuje, zvážte určite rozšírenie svojho biznisu o internetový predaj.
Zvážte zmenu marketingovej stratégie
Nedávny výskum ukázal, že až 61% obchodníkov mení svoju krátkodobú mediálnu stratégiu. Mierny posun však nastáva najmä pri presune z offline mediálneho priestoru do online inzercie, keďže obchodníci jasne uviedli, že by svoje prostriedky radšej cielili efektívnejšie formou online reklamy. Tento presun rozpočtu nie je prekvapujúci vzhľadom na to, že spotrebitelia trávia väčší čas na internete a online reklama je tak pre obchodníkov viac atraktívna. Samotná inzercia by taktiež mala byť viac orientovaná na konverzie a predaj, než na branding, preto zvážte taktiež úpravu vašej online stratégie, či už PPC reklamy alebo samotnej komunikácie. Keďže mnoho firiem mení v čase svoje stratégie, výrazne nám to ovplyvňuje ceny reklamy, priemerná cena kliku môže klesať alebo stúpať v závislosti od vývoja, a tak je v súčasnosti viac ako nevyhnutné nastavenia reklám kontrolovať pravidelnejšie a meniť nastavenia kampaní.
Ako zvýšiť dosah vašej reklamy
Pokiaľ nechcete upravovať svoj rozpočet, stále máte ďalšie nástroje a možnosti, ktoré môžete posilniť a viac sa im v súčasnosti venovať.
Obsahový marketing
Nájdite si čas a vytvorte nový obsah pre svoj blog, ktorý je možné opätovne zdieľať na sociálnych sieťach. Vytvorte užitočný obsah, ktorý poskytuje hodnotu a rieši problémy.
SEO
Skontrolujte, či na vašom webe nie sú technické chyby, ktoré po opravení budú mať okamžitý vplyv na výkonnosť vášho webu vo vyhľadávačoch. Taktiež skontrolujte svoje pozície a zlepšite stratégiu kľúčových slov na svojom webe.
Video a animácie
Vytvorte YouTube kanál pre svoju značku, určite ste to vždy odkladali. Kreatívny príbeh, výnimočný dizajn a unikátna animácia, je najlepší spôsob ako moderným spôsobom vysvetlíte vaše služby alebo opíšete svoj produkt. Natočte reklamné video, prípadne využite možnosť tvorby animovaného videa.
Audit webových stránok
Vykonajte audit svojej webovej stránky z pohľadu používateľa a uistite sa, že na každej stránke vášho webu existuje výzva na vykonanie akcie so správou, ktorá používateľov vyzve, aby podnikli konverziu.
Zameranie marketingového úsilia na digitálny marketing v dôsledku prepuknutia koronavírusu vám poskytne výhodu voči vašim konkurentom. Dúfame, že kríza skončí už čoskoro a všetko vaše úsilie sa vyplatí. Začnite posilňovať svoju online stratégiu už dnes a naplánujte si kroky a rozpočet pre opätovné naštartovanie biznisu.
Ak potrebujete pomoc pri vytváraní novej digitálnej stratégie, neváhajte nás kontaktovať.