Keďže Instagram pravidelne mení algoritmus zobrazovania príspevkov vo feede, mnoho influencerov a značiek stavilo na instastories.  Instagramové príbehy prekonali Snapchat získaním 250 miliónov aktívnych používateľov denne do jedného roka od ich uvedenia. To je približne 50% z celkového počtu denne aktívnych používateľov Instagramu. Výhodou je, že sú viac autentické a vyžadujú si menej času na tvorbu či úpravu. To je dôvod, prečo sú „instastorky“ momentálne veľmi obľúbeným obsahom na instagrame.

Jednoducho povedané v číslach: 

 

Aj tu však musíme myslieť na to, že väčší dosah nemusí byť samozrejmosťou a je potrebné, aby ste si pozornosť svojho publika udržali. Ako na to?

Postujte príbeh počas dňa

Vďaka štatistikám, ktoré nám ponúka biznis účet na instagram vieme, kedy naše príspevky sledujú followeri najčastejšie. Nikto z nás si počas spánku neprezerá instagramové príbehy! Postujte ich priebežne počas dňa, čím dosiahnete najvyššiu možnú sledovanosť vašich príbehov.

Používajte vo svojich príbehoch #hashtagy a označte lokalitu

Vďaka hashtagom sa vaše príspevky zobrazujú aj ľuďom, ktorí vás nesledujú. Zväčšite si tak svoje publikum, povedomie a dosah. Nebojte sa, že váš príbeh bude s hashtagmi vyzerať zle. Existuje niekoľko spôsobov ako kreatívne (alebo neviditeľne) a výstižne používať #hashtagy. Rovnako ako v prípade hashtagov aj pri označení miesta sa vaše príbehy zobrazia ľuďom, ktorí vás nesledujú. Rozíšrite si publikum a zároveň zacielite konkrétny príbeh na ľudí v určitej lokalite.

Nenechajte ich zmiznúť po 24 hodinách

Uloženie starších príbehov do výberov na vašom profile vám zaručí, že nezmiznú po 24 hodinách. Vaši sledovatelia sa k ním budú môcť opakovane vrátiť a vy na minulé príbehy budete môcť jednoducho upozorniť aj vašich nových sledovateľov . Výbery môžete rozdeliť do kategórii a kreatívne ich odlíšiť.

 

Máte len 15 sekúnd!

Maximálna dĺžka jedného príbehu je 15 sekúnd. Hoci sa zdá, že je to príliš málo, je ťažké udržať pozornosť sledovateľa počas celých 15 sekúnd. Existuje niekoľko spôsobov ako „neunudiť“. Skúste napríklad kompiláciu jedno sekundových záberov, ktoré spojíte do jedného príbehu.

Tvorte vertical-friendly obsah  

 „Používatelia smartfónov držia zariadenie 94% času vertikálne.“

Sledovanosť video obsahu na mobilnom zariadení stále stúpa. Preto je nelogické tvoriť horizontálne video, ktoré následne použijete v instastory. Vaše publikum je lenivé! Nikto z vašich sledovateľov si neotočí mobil pri sledovaní 15 sekundového videa, rovnako ako sa nebude pozerať na malé video uprostred obrazovky. To isté platí aj pri statickom obsahu!

Zapojte vašich sledovateľov

Na instragrame sa pravidelne rozširujú možnosti a funkcie príbehov. Pridanie ankety alebo otázok zapojí vašich sledovateľov a zvýši váš engagement rate. Navyše, je to skvelý spôsob ako ostať v kontakte s vašim publikom.

Repostnite príbehy, v ktorých vás označili

Repost príbehu, v ktorom ste označený môžete použiť ako referenciu, a zvýšiť tak kredit vašej značke u sledovateľov, ktorý vás ešte nepoznajú alebo zvažujú kúpu vášho produktu či služby. Všetky príbehy si následne môžete jednoducho uložiť do výberu a umožniť ich opakované prezeranie.

Prinúťte ich dopozerať všetky príbehy

Ako? Rozdeľte informáciu do niekoľkých samostatných príbehov a odkazujte na nasledujúci, takto sa preklikajú cez všetky vaše príbehy.

Nezabudnite! Aj instagramové príbehy si vyžadujú plánovanie

Vytvorte si jednoduchý plán obsahu a nastavte si ho na jednotlivé dni a čas. K dispozícii je množstvo aplikácii, ktoré vám takéto plánovanie príbehov uľahčia a vy na nič dôležité nezabudnete.